Permalänk
Medlem

Hund bet sönder telefon.

Hej! jo det är så att min telefon låg i soffan bredvid mej, även bredvid vår hundvalp medans han busade, för att få det så kortfattat som möjligt. han fick ett ryck och tog en tugga på telefonen, fick ett par sprickor och touchen har slutat fungera.
Har både hemförsäkring och försäkring på Hunden igenom Folksam, kan försäkringen täcka skadorna?
Telefonen i fråga är en Sony Xperia Z om det gör någon skillnad.

Permalänk
Medlem

Har du drulle på hemförsäkringen täcker det väl.

Det var ju tur att hunden inte svalde telefonen iaf. Är ett helsike när man ska försöka ringa nån genom att trycka på rätt ställen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Har du drulle på hemförsäkringen täcker det väl.

Det var ju tur att hunden inte svalde telefonen iaf. Är ett helsike när man ska försöka ringa nån genom att trycka på rätt ställen.

haha ja, problemet är att jag inte minns om vi har drulle eller inte, tror tyvärr inte det.

Permalänk

Yes som nämnt ovan verkar det gemensamma vid skador som uppkommit av husdjur gå under drulle eller allriskförsäkring som det ibland också kallas.

Permalänk
Medlem

Läs igenom dina avtal och vad du har för försäkringsvillkor. Alternativt ring ditt försäkringsbolag. Hur ska vi kunna veta som inte har dina avtal framför oss?

Ja, det går

Nej, det gör det inte

är dina alternativ, och svaret står i dina försäkringsavtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persienner:

Yes som nämnt ovan verkar det gemensamma vid skador som uppkommit av husdjur gå under drulle eller allriskförsäkring som det ibland också kallas.

Ah okey tack.

Skrivet av FelixJ:

Läs igenom dina avtal och vad du har för försäkringsvillkor. Alternativt ring ditt försäkringsbolag. Hur ska vi kunna veta som inte har dina avtal framför oss?

Ja, det går

Nej, det gör det inte

är dina alternativ, och svaret står i dina försäkringsavtal.

tänkte om någon hade varit i samma situation. för jag tror inte jag är den enda som har hunden försäkrad på Folksam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbobbin:

Ah okey tack.

tänkte om någon hade varit i samma situation. för jag tror inte jag är den enda som har hunden försäkrad på Folksam.

Varför vara så rädd att ringa till ett företag du själv har anlitat, ett företag som ska hjälpa dig! Ta och ring och du får reda på en gång om det täcker eller inte täcker, så slipper du gå runt orolig samt utan telefon i flera dagar!

Permalänk
Medlem

Normalt försäkrar man sig inte mot mindre "olyckor" utan bara mot större... Dessutom telefoner och sådan som snabbt tappar värde och inte har så bra livsläng eller hållbarhet. Försäkra den typen av saker är extremt dyrt eftersom risken att något händer med telefonen är extremt hög.

En vanlig sak att försäkra är till exempel ett hus eller en bil. När de gäller en bil är vanliga reparationer inte tänkta av försäkringen även om de kan kosta många tusen utan bara olyckor eller stölder som förstör hela värdet väldigt fort, vilket man kanske vill försäkra sig mot.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en hundvalp går det väl fortfarande att reklamera den?