Google väntas köpa Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyDuFF:

Kan vara så men då tycker jag helt enkelt att Twitch suger för att man inte kan streama i bra kvalité.

Men man kan ju streama i bra kvalité?

Visa signatur

GPU: ASUS nVidia GTX 660 DirectCU II | CPU: i7 3770K @3,5 Ghz | CPU Kylare: Corsair H100i Hydro | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 | RAM: 16GB Corsair CL10 1600 Mhz VENGEANCE | SSD: Samsung 840 EVO 120 GB | HDD: WD Red 4TB 5200 RPM | Chassi: Corsair Obsidian 900D Godzilla | PSU: Corsair CX750M | Mus: SteelSeries Sensei RAW Frost Blue | Tangentbord: SteelSeries 6G v2 Cherry MX Red | Musmatta: Steelseries QcK | Headset: SteelSeries Siberia v2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amez:

Men man kan ju streama i bra kvalité?

Men gör man det så får alla tittare i Europa :buffering:

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Boozfob:

2000 kbps kan se rätt så bra ut om resten av inställningarna är "rätt"

Skrivet av Amez:

Men man kan ju streama i bra kvalité?

Då har vi olika uppfattningar om vad "Bra" är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyDuFF:

Då har vi olika uppfattningar om vad "Bra" är.

Tycker det är väldigt bra för att vara gratis, men det skulle självklart kunna vara bättre

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

En sorgens dag om det är sant. Google köper ju det bara för att komma åt användarna, de har ju redan streaming på youtube och det här känns bara som ett "googles snapchat-köp". Riktigt sugigt.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte uppköpet skulle piffa upp tillvaron på Twitch om man tänker på hur youtubes funktionalitet har förstörts på senaste.
De som har problem med buffer och annat kan testa sv.twitch.tv så är det närmare till dig som du får streamen ifrån.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av nick-li:

Jag tror inte uppköpet skulle piffa upp tillvaron på Twitch om man tänker på hur youtubes funktionalitet har förstörts på senaste.
De som har problem med buffer och annat kan testa sv.twitch.tv så är det närmare till dig som du får streamen ifrån.

Är du helt hundra på det?

http://www.ip-adress.com/ip_tracer/sv.twitch.tv

Permalänk
Medlem

Ogillas starkt!!!! Google är redan för stora och konkurrensen på video fronten är försvinnande liten som det redan är.

Permalänk

Vem vet, om det sker och kanske de kan bättre på servrarna så att man kan kolla på streams utan att behöva buffra var 10 sekund. Och mobilappen kan bara bli bättre.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Twitch, nu med reklam, störningar och buffringsproblem. 😉

De har redan reklam eller hur?

Jag tycker twitch verkar ha riktigt bra kvalite på sina streams. Youtube komprimerar ju sönder fullständigt. Kanske att VP9 kan göra det bättre, och kanske twitch kan bli HTML5 stödjande, vore trevligt.

Dock, jag litar inte på google mer än på microsoft om jag ska vara helt ärlig.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaarx:

Twitch må ha haft en del problem med buffring och störningar men de har ändå fixat livestreaming mycket bättre än andra som ex YouTube. Tror att Google kommer göra allt för att krama ur mer pengar ur tjänsten och på så vis försämra den om de tar över. Det är väl bara hoppas på det bästa och framförallt att det inte blir G+ integration.

Sen när är Google kända för att "krama ur" och tjäna så mycket pengar det går? De vill väl snarare äga så mycket som möjligt för att kunna sätta in reklam och få information om användare?

Jag tycker med vissa minus att de tar in lite mycket information om dig, att de gör bra produkter och gör bättre eller minst lika bra med produkter de köper upp. Eller har du motbevis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det finns mängder av trådar på Reddit och diverse forum där hela Europa klagar på Twitch. De hade på tok för klen kapacitet i över ett år. Det är inte en åsikt utan det är så det var. Tydligen har det åtgärdats nu, har bara kollat lite snabbt men verkade fungera vettigt. Så släpp den arroganta attityden för du har fel. Twitch fungerade skit väldigt länge för väldigt många. Det var inte på något sätt relaterat till användarnas uppkoppling eller deras datorer. Det var Twitch som inte hade kapacitet nog i Europa.

Håller med. Förr kunde jag inte titta på Twitch för det var alltid segt.
Och har man 100/10 uppkoppling så ska det ju inte vara så. Idag kan jag sitta
med 3 streams och spela samtidigt utan problem. Nu gör jag ju inte det,
dock brukar jag ha en stream uppe som jag tittar på medan jag väntar på att hitta
en match eller på någon spelare eller liknande.

Vad jag menar med kvalité som jag skrev innan var att Twitch chatten laggar ofta,
chatten tycker jag är det som borde förbättras mest nu. Finns kanske andra detaljer också
men inget jag märkt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyDuFF:

twitch.tv är i San Francisco och ISPn är inte Level 3.

Sen ja började använda fi.twitch.tv så har problem blivit mer sällsynsta (förutom derp onsdag).

Skrivet av Friterad:

Håller med. Förr kunde jag inte titta på Twitch för det var alltid segt.
Och har man 100/10 uppkoppling så ska det ju inte vara så. Idag kan jag sitta
med 3 streams och spela samtidigt utan problem. Nu gör jag ju inte det,
dock brukar jag ha en stream uppe som jag tittar på medan jag väntar på att hitta
en match eller på någon spelare eller liknande.

Vad jag menar med kvalité som jag skrev innan var att Twitch chatten laggar ofta,
chatten tycker jag är det som borde förbättras mest nu. Finns kanske andra detaljer också
men inget jag märkt av

med att Twitch chatten laggar, menar du tiden mellan att chatten uppdateras på Streamen och att du skrev den?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk

Idéen låter ju bra :), då slipper vi denna eviga buffring och videor som inte vill spelas upp.. .googlevideo.com bättre!
Har en Twitchkanal men jag skulle aldrig ladda upp där utan jag håller mig till min Youtubekanal istället där folk faktiskt är inne o söker efter klipp mycket mer.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Fyfan vad skit, hoppas de inte lägger in Google+ nu också...

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Idéen låter ju bra :), då slipper vi denna eviga buffring och videor som inte vill spelas upp.. .googlevideo.com bättre!
Har en Twitchkanal men jag skulle aldrig ladda upp där utan jag håller mig till min Youtubekanal istället där folk faktiskt är inne o söker efter klipp mycket mer.

ehm wut. ladda upp?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Skrivet av nick-li:

ehm wut. ladda upp?

Ja.. streama upp videon menar jag ;)! Den sparas ju efter att streamen avslutats i deras servrar för visning efteråt.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Ja.. streama upp videon menar jag ;)! Den sparas ju efter att streamen avslutats i deras servrar för visning efteråt.

det är ju inte riktigt så twitch är tänkt att användas..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

RIP Twitch

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Men fy fan, nej bara nej..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Streamers får använda UPlay istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

nu får vi räkna med att alt som fungerar bra kommer att bli så dåligt så att man får vända sig till något annat

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk

google bra? varför är folk så blinda?
1. Copyright. Räcker med 5 sekunder av något copyright, så kan hela videon du lagt upp blockeras.
2. DU MÅSTE ha Google+ för att kommentera, ge tummen upp på någon kommentar, och du kan inte gå runt detta. För kommentar, MÅSTE du skapa en fucking G+ profil, som gör sedan din email BOMBAD av reklam och shit.
3. Länkad till 2, google shiter i ditt privat liv eller privacy. Dom ger din email och IP adress till företag och reklam tjänster. Var glada, dom vet var du bor.
4. Hade själv över 50-60 videos på Youtube. Sedan deras ''nya'' content awerness, så dröjde det inte ens 1 vecka innan 20 st var mutade i ljudet och 20-25 st var blockerade. För som hade ''copyrighted'' musik. Jag tjänade inte ens pengar på detta, jag vägrade ha reklam på videona, jag gjorde dom för jag tyckte om att göra musik videos. Fick ta bort videona eller så hade mitt konto blivit avstängt....

Google, är inte bra, dom spionerar, blockerar, filtrerar, censurerar och helt enkelt fuckar UP det fria internet.
Ni som tycker anorlunda, well, good fucking luck. Njut av er illusion av frithet som inte finns.

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hemlighet:

google bra? varför är folk så blinda?
1. Copyright. Räcker med 5 sekunder av något copyright, så kan hela videon du lagt upp blockeras.
2. DU MÅSTE ha Google+ för att kommentera, ge tummen upp på någon kommentar, och du kan inte gå runt detta. För kommentar, MÅSTE du skapa en fucking G+ profil, som gör sedan din email BOMBAD av reklam och shit.
3. Länkad till 2, google shiter i ditt privat liv eller privacy. Dom ger din email och IP adress till företag och reklam tjänster. Var glada, dom vet var du bor.
4. Hade själv över 50-60 videos på Youtube. Sedan deras ''nya'' content awerness, så dröjde det inte ens 1 vecka innan 20 st var mutade i ljudet och 20-25 st var blockerade. För som hade ''copyrighted'' musik. Jag tjänade inte ens pengar på detta, jag vägrade ha reklam på videona, jag gjorde dom för jag tyckte om att göra musik videos. Fick ta bort videona eller så hade mitt konto blivit avstängt....

Google, är inte bra, dom spionerar, blockerar, filtrerar, censurerar och helt enkelt fuckar UP det fria internet.
Ni som tycker anorlunda, well, good fucking luck. Njut av er illusion av frithet som inte finns.

1, Ja det kan bero på att det är olagligt att slänga upp saker du inte äger upphovrätten till. Google införde Content ID för att skydda sig mot stämningar. De blev stämda på miljarder dollar, ja du läste rätt, miljarder för att folk la upp saker de inte fick. Många som streamar på Twitch och kör Spotify i bakgrunden bryter mot lagen. De får inte använda andras musik för att tjäna pengar utan att be om lov. Lagarna kring det är rätt tydliga.
4, Ja du bröt mot upphovsrättslagen. Det är inte Google du ska vara sur på, de följer bara lagen.

Snacka om att missbruka ordet fritt internet och censur. Det går inte ut på att du ska få bryta mot vilka lagar du vill. Om du tycker det är så kul att göra musikvideor så finns det mängder av musik som är helt fri som du kan använda.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

4, Ja du bröt mot upphovsrättslagen. Det är inte Google du ska vara sur på, de följer bara lagen.
Snacka om att missbruka ordet fritt internet och censur. Det går inte ut på att du ska få bryta mot vilka lagar du vill. Om du tycker det är så kul att göra musikvideor så finns det mängder av musik som är helt fri som du kan använda.

1. Nej, dom jag la upp, hade inte copyright NÄR de blev upplagda, det kom senare, så tro vad du vill om det.
2. Nej, jag missbrukar det inte, så sluta med personangrep.
3. Ja, det finns, men dom är inte bra, och föresten, jag gjorde det med fler som INTE hade copyright på sig, Blev ändå COPYRIGHT på dom, så sluta snacka shit.

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hemlighet:

1. Nej, dom jag la upp, hade inte copyright NÄR de blev upplagda, det kom senare, så tro vad du vill om det.
2. Nej, jag missbrukar det inte, så sluta med personangrep.
3. Ja, det finns, men dom är inte bra, och föresten, jag gjorde det med fler som INTE hade copyright på sig, Blev ändå COPYRIGHT på dom, så sluta snacka shit.

Vänta lite nu. Hur är en låt först public domain och sedan i efterhand copyrightskyddad? Blandar du ihop implementationen av Content ID och upphovsrätt? Vad var det för låtar det rörde sig om? För grunden i upphovsrätten är att den tillfaller upphovsmannen automatiskt samtidigt som verket skapas.
Det har varit problem med Conten ID som slagit lite snett ibland. De har fått en del kritik och förhoppningsvis ändrar Google på det förr eller senare. Problemet är att det är väldigt starka ekonomiska krafter som trycker på uppifrån, som sagt stämningar i miljardklassen medan de som trycker på underifrån inte alls har samma möjligheter att ställa krav. Grunden är förlegad upphovsrätt som inte följt med i teknikutvecklingen. Klart är dock att det aldrig är ok att använda verk som är upphovsrättsskyddade utan tillstånd. Det lär aldrig försvinna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Vänta lite nu. Hur är en låt först public domain och sedan i efterhand copyrightskyddad? Blandar du ihop implementationen av Content ID och upphovsrätt? Vad var det för låtar det rörde sig om? För grunden i upphovsrätten är att den tillfaller upphovsmannen automatiskt samtidigt som verket skapas.

Finns låtar, som inte varit copyrighted av ägaren, i början av sin karriär, men senare, när tex skiva släppt, så blir den copyrighted när den är med i albumet.
Detta HAR hänt.
Kommer inte ihåg vilka det rörde sig om för mig, eftersom jag sluta lägga up filmer när det hände för mig, ca 10 år sedan..

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hemlighet:

Finns låtar, som inte varit copyrighted av ägaren, i början av sin karriär, men senare, när tex skiva släppt, så blir den copyrighted när den är med i albumet.
Detta HAR hänt.
Kommer inte ihåg vilka det rörde sig om för mig, eftersom jag sluta lägga up filmer när det hände för mig, ca 10 år sedan..

Nej upphovsrätten har funnits hela tiden. Att de sedan började bry sig är en annan sak. Har du fått tillåtelse så har du. Imponerande att du laddade upp filmklipp till YouTube ett år innan tjänsten fanns. Det första videoklippet laddades upp i april 2005. Content ID dök upp 2009 om jag inte minns helt fel.

Så du bygger alltså fortfarande en stor del av din argumentation mot Youtube på att de är tvingade att följa upphovsrättslagar?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24