Söker chipset driver till Z87 för win xp.

Permalänk

Söker chipset driver till Z87 för win xp.

Jag vet inte om jag skulle postat det här i intelkategorin egentligen, men det blev här. Jag har precis byggt ihop en ny burk som består av ett Asus Gryphon Z87 och en 4770k och lite andra grejer.
Tyvärr såg jag att moderkortets supportcd inte har drivers till xp längre så nu undrar jag om det finns andra fabrikats drivers jag kan använda.
Har kollat på intels site men inget vettigt där tyvärr.

Det enda jag behöver få att fungera är usb/ljudkort(pci-x)/grafikkort(pci-x).

Nån som har några förslag förrutom w7/w8?

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Skippa Windows XP istället och kliv in i 2000-talet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

du får nog tyvärr som resten av världen ta klivet upp till Win 7 eller 8
iom att microsoft slutat bry sig om win xp så va de bara en tidsfråga innan hårdvarutillverkarna slutade stödja det också.

annars får du köpa ett annat kort med z77 chipset istället då jag iaf tror de har xp drivare

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Varför ska du ha XP?
Är nyfiken

Visa signatur

hej.

Permalänk

Har inte byggt nån windowsdator nu på ett par år och är tvingad att köra w7 på jobbet, vilket jag inte gillar. Ja det var ju en tråkig överraskning.

Jag tänkte ha burken enbart till musikproduktion, offline. Ja jag får väl testa w7 hemma också då. Men w8 kommer det definitivt aldrig bli.

Man kanske kan köra programmen genom wine i linux??

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

du får nog tyvärr som resten av världen ta klivet upp till Win 7 eller 8
iom att microsoft slutat bry sig om win xp så va de bara en tidsfråga innan hårdvarutillverkarna slutade stödja det också.

annars får du köpa ett annat kort med z77 chipset istället då jag iaf tror de har xp drivare

Du hade rätt z77, har fullt sortiment med drivers till xp.

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Medlem

Kanske meinns fel men finns det ingen av dom nya windows verisionerna man kan köra xp mode med?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Skrivet av Chibi Yumi:

Varför ska du ha XP?
Är nyfiken

Det är lightweight och snabbt till musik. Okomplicerat att navigera i, minimalt med varningsrutor överallt, minimalt med babysitting från os:ets sida liksom, mycket verkar gömt i w7 också.
Jag bara får känslan av att w7 gärna ifrågasätter allt man gör medans xp bara gör sakerna direkt. Typ när jag stänger av datorn på jobbet så är det minst 4-5varningsrutor som poppar upp (det här kan gå att stänga av, men jag har inte lyckats än iaf). Mina linuxburkar bara stänger ner sekundsnabbt, poff, svart. Men nu är ju linux värdelöst till produktion tycker jag så det är inte riktigt ett alternativ tycker jag (än).

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trivial1ty:

Det är lightweight och snabbt till musik. Okomplicerat att navigera i, minimalt med varningsrutor överallt, minimalt med babysitting från os:ets sida liksom, mycket verkar gömt i w7 också.
Jag bara får känslan av att w7 gärna ifrågasätter allt man gör medans xp bara gör sakerna direkt. Typ när jag stänger av datorn på jobbet så är det minst 4-5varningsrutor som poppar upp (det här kan gå att stänga av, men jag har inte lyckats än iaf). Mina linuxburkar bara stänger ner sekundsnabbt, poff, svart. Men nu är ju linux värdelöst till produktion tycker jag så det är inte riktigt ett alternativ tycker jag (än).

har aldrig varit med om det du nämner i Windows 7 och har kört det sen RTM 2009.. med varningsrutor menar du säkert UAC och det går att stänga av otroligt lätt.. finns absolut ingen anledning att köra windows xp om du inte måste ha det till någon specifik programvara!

om du tvunget ska köra XP får du väl nergradera dig till en i7 3770k med z77 chipset som fungerar bättre med XP

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Seriöst folk som sitter med xp... vad är grejen? Skaffa win 7 eller 8 med start 8/eller vänta på win 8.2.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Detta kan vara något

"Intel ME driver for Windows XP (Z87 chipset)"
http://gigabytedaily.blogspot.se/2013/06/z87-windows-xp-downl...

Visserligen på en sida för Gigabyte men Z87 chipset drivrutiner borde inte vara låsta till specifika moderkort.

Det var något väldigt vad folk hoppar på TS, om han/hon vill köra XP så är det väl inget vi ska racka ner på. TS ville ha svar på en fråga, inte bli påhoppad.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Skippa Windows XP istället och kliv in i 2000-talet?

Skickades från m.sweclockers.com

Nu kom dock Windows xp på 2000-talet

Om man i produktion eller annat användningsområde behöver program som inte stödjs av W7 så ser jag inte varför man inte kan använda Windows xp.
Har man inget behov av nyare windows så spelar det aboslut ingen roll ta det som fungerar för ens behov.

Jag har maskiner jag använder med W98 enbart för några program och lite hårdvara jag använder som inte fungerar i nyare. Fy skäms på mig.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av thompson:

Detta kan vara något

"Intel ME driver for Windows XP (Z87 chipset)"
http://gigabytedaily.blogspot.se/2013/06/z87-windows-xp-downl...

Visserligen på en sida för Gigabyte men Z87 chipset drivrutiner borde inte vara låsta till specifika moderkort.

Det var något väldigt vad folk hoppar på TS, om han/hon vill köra XP så är det väl inget vi ska racka ner på. TS ville ha svar på en fråga, inte bli påhoppad.

Jag har nu tankat hem allt jag hittat så jag är ganska säker på att jag kommer få igång burken. Intel gjorde tydligen en fuling här, det fanns nämligen chipset drivers på deras site, men nu har dom plockat bort den permanent. Jag hittade den ändå dock.

*

Ahci driver, varför vill jag ha det? Det skrivs det mycket om. Mina musikburkar har bara en enda hdd, och jag har egentligen inga krav på skriv och läshastighet från dessa.

*

Självklart förstår jag nu att alla framtida platformar kommer bli antingen jääävligt problematiska eller totalt omöjliga att köra med xp.
Och jag behöver typ 2 datorer till. Som inte ska vara cripplade med vilka os som går att köra.

Så nu funderar jag på ett par andra asus TUF-brädor. Först har vi det med z77-chippet, alla drivers finns till det, men jag hittar inga brädor att köpa istället! Elfa har men tja, dom är ensamma och har monopol så det går bort.

Sen fanns det en rackare med am3-socket, det finns 8 kärninga till den socketen, billiga cpuer och brädorna var billiga också. fungerande pci också.
Tror det blir ett sånt system som surfburk.

Sen fanns det ju med socket 1366 och 2011, men den 1366an är väl jävla gammal nu va? 2011 är ju intressant, jag hade tänkt mig en sån först men det fanns ingen TUFbräda i matx.

Ja vad tycker ni? 1155 vs 2011 vs amd??

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Skrivet av som99:

Nu kom dock Windows xp på 2000-talet

Om man i produktion eller annat användningsområde behöver program som inte stödjs av W7 så ser jag inte varför man inte kan använda Windows xp.
Har man inget behov av nyare windows så spelar det aboslut ingen roll ta det som fungerar för ens behov.

Ja precis. Mitt behov för mina offlineburkar är typ att det ska gå att spela alla videokvaliteter som finns och det är ju knappast nåt problem eller har varit sen typ 2002 eller nåt, och sen att jag ska kunna ha låglatent ren cpu-prestanda för musikproduktion som i princip enbart är synthesering (får man säga så) av ljud och sequencing av dessa. Som det ser ut nu så kunde jag utan några problem göra ett ljud som knäckte min värsta cpu om jag höll nere 3 tangenter samtidigt.

Men då är mina nyaste burk från 2010 då

Sen tycker jag att man ska välja det os man tycker om själv bäst, vad är det för del med det liksom? Jag ogillar w7 jämfört med xp så då väljer jag xp istället. Tycker xp är jävligt mycket mer överskådligt och snabbjobbat för mig. Finns massa idiotiska linuxvarianter också, och inte heller dessa använder jag även om dom är nyare. Finns ingen anledning liksom. Finns skitbra linux:ar som jag tycker om och då är det ju bara att köra på dom.

Blev bara lite överraskad att det inte finns xp drivers till ett moderkort längre. moderkort borde vara totalt os-agnostiska. Det är säkert inte något stor jobb att skriva drivers till dom heller om man redan skrivit till ett par andra os-varianter.

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Rekordmedlem

Man bör uppmana/förbjuda folk att använda XP nu när supporten upphört, att koppla in en nätverkskabel i en XP burk lär innebära att den omedelbart blir en virusdrivbänk så att tillverkarna slutar göra drivers till nya delar är väl rätt bra och de som absolut måste använda XP får väl köpa gamla prylar och undvika att datorn har nån kontakt med omvärlden.
Det måste vara gammal mjukvara om den har problem med win7, det funkar ju inte med mycket minne, ahci vill man ha för att det avlastar och snabbar upp lagringen vilket troligen ger mindre risk för störningar när du håller på med ljud.
XP kan ju inte heller hantera moderna cpuer särskilt bra så det är ju inte direkt optimalt när man har många kärnor/trådar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av som99:

Nu kom dock Windows xp på 2000-talet

Om man i produktion eller annat användningsområde behöver program som inte stödjs av W7 så ser jag inte varför man inte kan använda Windows xp.
Har man inget behov av nyare windows så spelar det aboslut ingen roll ta det som fungerar för ens behov.

Jag har maskiner jag använder med W98 enbart för några program och lite hårdvara jag använder som inte fungerar i nyare. Fy skäms på mig.

Min tanke ligger mest åt säkerheten du går miste om. Windows XP lämnas numera öppet utan nya uppdateringar.

Sen kan ju Windows 7 köra i princip allt som XP kräver...?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Man bör uppmana/förbjuda folk att använda XP nu när supporten upphört, att koppla in en nätverkskabel i en XP burk lär innebära att den omedelbart blir en virusdrivbänk så att tillverkarna slutar göra drivers till nya delar är väl rätt bra och de som absolut måste använda XP får väl köpa gamla prylar och undvika att datorn har nån kontakt med omvärlden.
Det måste vara gammal mjukvara om den har problem med win7, det funkar ju inte med mycket minne, ahci vill man ha för att det avlastar och snabbar upp lagringen vilket troligen ger mindre risk för störningar när du håller på med ljud.
XP kan ju inte heller hantera moderna cpuer särskilt bra så det är ju inte direkt optimalt när man har många kärnor/trådar.

Ja det har aldrig funnits nån säkerhet i windows imo. Var väl bara några veckor sedan jag såg nån fix från ms sida om att ALLA windowsvarianter har varit sårbara för en viss font eller vafan det var. det som kunda händaq var "take total control of the computer" eller nåt liknande

Jag slutade använda windows på nätet runt 2010. Och jag behöver inte mer ram än 2gig så xp verkar alldeles tillräckligt för mig.

Vad händer med xp och moderna cpuer? Jag måste troligtvis ha minst 1 w7 system men jag vill om möjligt undvika att ha fler.

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Skrivet av Segas:

Min tanke ligger mest åt säkerheten du går miste om. Windows XP lämnas numera öppet utan nya uppdateringar.

Sen kan ju Windows 7 köra i princip allt som XP kräver...?

Skickades från m.sweclockers.com

Men alla windows har varit "som en öppen bok" ända sen dom lanserade versionen. Tar inga risker med windowsinstallationerna. Jag litar 0% på windows, vilken version dom nu än pushar. För om majoriteten använder ett OS då finns det pengar att tjäna där, och då är det helt plötsligt osäkert direkt. För det finns alltid hål. Har linux till allt med nätet. Det har funkat bra hittills. Man behöver inte installera ett skit, allt bara funkar. Kan det bli bättre?

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trivial1ty:

Ja precis. Mitt behov för mina offlineburkar är typ att det ska gå att spela alla videokvaliteter som finns och det är ju knappast nåt problem eller har varit sen typ 2002 eller nåt, och sen att jag ska kunna ha låglatent ren cpu-prestanda för musikproduktion som i princip enbart är synthesering (får man säga så) av ljud och sequencing av dessa. Som det ser ut nu så kunde jag utan några problem göra ett ljud som knäckte min värsta cpu om jag höll nere 3 tangenter samtidigt.

Men då är mina nyaste burk från 2010 då

Sen tycker jag att man ska välja det os man tycker om själv bäst, vad är det för del med det liksom? Jag ogillar w7 jämfört med xp så då väljer jag xp istället. Tycker xp är jävligt mycket mer överskådligt och snabbjobbat för mig. Finns massa idiotiska linuxvarianter också, och inte heller dessa använder jag även om dom är nyare. Finns ingen anledning liksom. Finns skitbra linux:ar som jag tycker om och då är det ju bara att köra på dom.

Blev bara lite överraskad att det inte finns xp drivers till ett moderkort längre. moderkort borde vara totalt os-agnostiska. Det är säkert inte något stor jobb att skriva drivers till dom heller om man redan skrivit till ett par andra os-varianter.

Om du tycker att XP är jävligt mycket mer överskådligt och snabbjobbat för dig.

Varför inte bara tweaka till Win 7 så att det ser exakt som XP då ?

UAC och dina varningsruter är bara en inställningsfråga!

Gränssnittet och färger.. etc ja allt kan du få att se ut som XP. Om du vill d v s.

Det är inte många klick som krävs för att man skall få till det. Och då menar jag inte "XP mode"

Det märks ju helt klart att du är ovan vid Win7, och inte har gett det en chans alls att ställa in det så som du vill ha det.
Sen att det är bättre på alla plan, ja det är en fin liten bonus

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Vilken ny TUF-bräda ska jag köpa då tycker ni? Jag är ganska sugen på den 2011 socket-brädan men amdn blir typ hälften så dyr.

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trivial1ty:

Vilken ny TUF-bräda ska jag köpa då tycker ni? Jag är ganska sugen på den 2011 socket-brädan men amdn blir typ hälften så dyr.

Jag tycker inte att du skall köpa någon alls.

Jag tycker du skall ge Win 7 en chans

Får jag fråga en sak?

Har du ens försökt att ställa in win 7 så att det ser ut exakt som XP?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Trivial1ty:

Vad händer med xp och moderna cpuer? Jag måste troligtvis ha minst 1 w7 system men jag vill om möjligt undvika att ha fler.

Xp kan inte hantera modern hårdvara eftersom det är så gammalt, det fanns bara 1 kärniga cpuer när det släpptes och idag räcker ju inte 2Gbyte ens för att dra runt webbläsaren
Win 7 får inte säljas nytt till konsument längre så det är 8.1uppdate 1 som gäller just nu i MS familjen, men i höst när startmenyn kommer tillbaka så kan det ju bli ett vettigt om man inte väntar på 9an.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Segas:

Min tanke ligger mest åt säkerheten du går miste om. Windows XP lämnas numera öppet utan nya uppdateringar.

Sen kan ju Windows 7 köra i princip allt som XP kräver...?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av skog1s:

Om du tycker att XP är jävligt mycket mer överskådligt och snabbjobbat för dig.

Varför inte bara tweaka till Win 7 så att det ser exakt som XP då ?

UAC och dina varningsruter är bara en inställningsfråga!

Gränssnittet och färger.. etc ja allt kan du få att se ut som XP. Om du vill d v s.

Det är inte många klick som krävs för att man skall få till det. Och då menar jag inte "XP mode"

Det märks ju helt klart att du är ovan vid Win7, och inte har gett det en chans alls att ställa in det så som du vill ha det.
Sen att det är bättre på alla plan, ja det är en fin liten bonus

Hehe ja jag har gett w7 typ 0 chanser, xp funkade bra liksom, if it aint broke..

Jag har försökt tweaka w7an på jobbet. det var installerat cleant med endast det minimala skiten vi behöver internt, men jag bara stör mig! Mitt w7 ser ut som klassisk windows 2000 eller nåt men jag vetifan om det är lika snabbjobbat. Skulle justera nåt skit med kontrollpanelen. Kan jag få den att göra en alfabetisk lista utan ikoner där det står
A
B
C
etc

tror jag satt med den skiten i minst en halvtimme, har inte lyckats få en alfabetisk lista där, en kolumn liksom, med text. så jag snabbt hittar fram. Det heter detasljerad lista eller nåt likande i xp eller klassiskt läge eller nåt. Mwen jag tycker om text i alfabetisk ordning liksom. blir galen om jag måste "navigera mig fram" på en enda screen!!

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Jag tycker inte att du skall köpa någon alls.

Jag tycker du skall ge Win 7 en chans

Får jag fråga en sak?

Har du ens försökt att ställa in win 7 så att det ser ut exakt som XP?

Jag har försökt att få det att se ut som äldre windowsvarianter än xp iaf Har aldrig kört xp i xp look.

Edit: jag behöver en burk till. så det blir till att köpa nåt, frågan är vad

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

...Win 7 får inte säljas nytt till konsument längre...

Vad snackar du om, det finns massor av affärer som fortfarande säljer windows 7. Gör en enkel sökning på prisjakt.

T.ex.
http://www.dustinhome.se/product/5010585242/microsoft-windows...

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av thompson:

Vad snackar du om, det finns massor av affärer som fortfarande säljer windows 7. Gör en enkel sökning på prisjakt.

T.ex.
http://www.dustinhome.se/product/5010585242/microsoft-windows...

Ja de tömmer lagren, men sista dag man fick köpa kopior av MS var 31 oktober 2013
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/lifecycle

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trivial1ty:

Men alla windows har varit "som en öppen bok" ända sen dom lanserade versionen. Tar inga risker med windowsinstallationerna. Jag litar 0% på windows, vilken version dom nu än pushar. För om majoriteten använder ett OS då finns det pengar att tjäna där, och då är det helt plötsligt osäkert direkt. För det finns alltid hål. Har linux till allt med nätet. Det har funkat bra hittills. Man behöver inte installera ett skit, allt bara funkar. Kan det bli bättre?

Ja - OS X.

Permalänk

Ok nu är systemet uppe o snurrar med xp. Men jag har lite problem. först och främt måste jag gå in i uefi och sen manuellt klicka på min hdd som boot device innan det hoppar igång. Och det är så jävla mycket inställningar så jag vet inte riktigt vart jag ska börja.

Jag installerade iaf en driver som intel trollat bort. Har inte installerat den där .net skiten eller dx9 eller nåt annat. jo grafikkortet är installerat, vet inte om det fungerar som det ska än eftersom jag inte testat nån film. ljudkortet går inte att installera än av nån anledning. testade crystal disk mark och jag kan skriva och läsa från disken i runt 180mb/s (en wd black). Ja det får bli mer testande imorrn.

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Medlem

Märks att det evolutionära trycket minskar när vi får fler tekniska lösningar som underlättar överlevnaden för alla i populationen.

TS för 8000 år sedan: metall...det verkar knepigt...det är bättre med sten...