Permalänk

Kameraväska

Hej!

Funderar på att köpa en ny kamerväska och behöver lite hjälp. Ska nämligen till Frankrike nu till sommaren och väskan jag har för tillfället är för liten och för jobbig att bära. Min kamera är en Canon EOS 1100D och till den har jag standard objektivet + ett Tamron telefotozoom objektiv. Vet ni någon passande väska till mig?
Priset får inte gå så mycket över 400 kronor.

Tack på förhand!

Visa signatur

"Who's the more foolish, the fool or the fool who follows him?" - Obi Wan Kenobi

Permalänk
Medlem

Cdon har justr nu rea på kamera tillbehör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarthSkywalker:

Hej!

Funderar på att köpa en ny kamerväska och behöver lite hjälp. Ska nämligen till Frankrike nu till sommaren och väskan jag har för tillfället är för liten och för jobbig att bära. Min kamera är en Canon EOS 1100D och till den har jag standard objektivet + ett Tamron telefotozoom objektiv. Vet ni någon passande väska till mig?
Priset får inte gå så mycket över 400 kronor.

Tack på förhand!

Canon har ju sina egna väskor. En stor och en liten. Priset vet jag inte men kanske runt det du vill betala?

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Moderator
Forumledare

http://www.lowepro.com/slingshot
Kör denna själv och är nöjd (dock något tidigare modell). Lagom stor samtidigt som man får med sig 2-3 objektiv, blixt, kamera (duh) och lite batteri mm.
Sitter bra på ryggen men ska man ut och vandra i bergen kanske en riktig ryggsäck är att föredra, denna är mer för normalt "turistande"

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

Kan bara säga, köp Kvalite direkt.

Köpte en Lowepro först och den blev så sliten efter 6 månader. Sedan köpte jag en Thinktank för 1300kr, har hållit i 3 år nu, varit med om massor med resor, slit och skog. Ser fortfarande ny ut och skyddar skitbra!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av MarkoV:

Kan bara säga, köp Kvalite direkt.

Köpte en Lowepro först och den blev så sliten efter 6 månader. Sedan köpte jag en Thinktank för 1300kr, har hållit i 3 år nu, varit med om massor med resor, slit och skog. Ser fortfarande ny ut och skyddar skitbra!

Vilken modell på lowepro körde du? Min är inne på sitt 6:e år utan defekter.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Vilken modell på lowepro körde du? Min är inne på sitt 6:e år utan defekter.

Minns inte! Var länge sen nu. Kommer dock enbart köra Thinktank i framtiden, det tycker jag är kvalite!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av MarkoV:

Minns inte! Var länge sen nu. Kommer dock enbart köra Thinktank i framtiden, det tycker jag är kvalite!

Jo, det har du rätt i. Väldigt gedigna grejer

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Lowepro är absolut bästa kvalitet. Har en själv till en systemkamera som jag halkade med på tågstationen i GBG. For upp 2-3 m i luften och rakt ner i stengolvet. Fanns inte ett märke på kameran.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

http://www.clasohlson.com/se/Kamerav%C3%A4ska-Lowepro-Event-M...

En sån körde jag på och är störtnöjd,. plats för kamera med objektiv monterat +2-4 extra objektiv beroende på storlek,. har själv 50mm, 18-55mm och ett 55-200mm objektiv i min väska och då är ändå vänster del av väskan oanvänd (1/3) får även plats med 13" laptop. I ytterfacket har jag 2 extra batterier, fjärrutlösare och en hel del annat småkrafs liggandes och det finns fortfarande utrymme där med. Kan inte annat än att rekomendera denna produkt.

Edit: Kolla lite snabt på think tank som någon rekomendera, och är pengar inget problem så ser det ut att vara en produkt av högre kvalite, dock är denna väskan superb och har riktigt bra kvalite enligt mitt tycke.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //