Lian Li gör skrivbordschassin till Computex

Permalänk
Medlem

Målgrupp? Varför görs ens sånt här skit?
Den som vill ha, har inte råd. Den som har råd, vill inte ha.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

men orka ha ett tjockt skrivbord.. hur korta armar, lång överkropp ska man ha för att sitta bekvämt?

1+ till den som köper ett sådant och ställer en imac på!

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Tyckte det såg ut som en kantig grill. Sen när man klickade in på artikeln och såg den röda neonen såg det ut som att det var en grill med glödande kol i

Tänkte exakt samma sak på båda punkterna haha

Permalänk
Medlem

Är man amputerad vid midjan och helt och hållet saknar ben går det väl att använda ett sådant skrivbord

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Är man amputerad vid midjan och helt och hållet saknar ben går det väl att använda ett sådant skrivbord

En snäv målgrupp å min ära.

Permalänk
Medlem

Tycker det är en kul idè, ser fram emot att det släpps fler såna här varianter från andra i framtiden så att produkten utvecklas lite mer. Visst finns det saker som inte passar alla...t.ex. glasskivan och att man knappt kommer under med benen. Nu sitter jag 90 % av tiden med fötterna längs med sidan på bordet med tangentbordet i knät så det lilla störde mig inte så mycket. Kanske en kant/ram längst bak där man kunde fästa skärmen på ett stativ? och sen kunna öppna "locket" som en gammal skolbänk om man vill ta och byta nåt i datorn.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

De kunde gärna gjort bordet smalare där man sitter och endast ha hårddiskar, radiatorer, pumpa och/eller reservoarer där och de tjockare moderkorten på sidorna så att man slipper ha två decimeter plus mellan knä och armar.

Se de betydligt bättre designen här:
http://www.sweclockers.com/nyhet/17481-red-harbinger-gor-skri...

Halva tjockleken i mitten, stabilare ben och utrymme för två ATX av de större typerna. Priset är ju dock inte så attraktivt men jag tror inte att Lian Li kommer vara mycket billigare.

Permalänk
Medlem

Klart att det är en begränsad målgrupp men det skadar ju ingen och kommer säkert hjälpa någon. Jag är själv intresserad av konceptet compact living men just det här tåget hade jag inte hoppat på som det ser ut nu iaf. Jag föredrar ett chassi man kan flytta på och skrivbord som man kan byta ut om man behöver plats för en extra skärm eller så.

Vad tror ni kommer vara populärast i framtiden av pc-desks och all-in-one-pc's?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maber201:

Klart att det är en begränsad målgrupp men det skadar ju ingen och kommer säkert hjälpa någon. Jag är själv intresserad av konceptet compact living men just det här tåget hade jag inte hoppat på som det ser ut nu iaf. Jag föredrar ett chassi man kan flytta på och skrivbord som man kan byta ut om man behöver plats för en extra skärm eller så.

Vad tror ni kommer vara populärast i framtiden av pc-desks och all-in-one-pc's?

Helt klart all-in-one-pc med böjbar skärm och kanske virtuellt tangentbord. Eller inget. Glasögon och linser är nog allt man behöver i framtiden (du sa inte hur långt in i framtiden:))

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Arazand:

Kolossal prislapp?

förvänta dig 10,000:- +

Permalänk
Medlem

Grym men totalt ointressant.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Är man amputerad vid midjan och helt och hållet saknar ben går det väl att använda ett sådant skrivbord

Precis tog och mätte lite jag vill ha 10-15 cm mellan ovansida lår och tangentbord, visst det fanns hållare för tangentbordet men det såg lite litet ut tyckte jag.

Permalänk
Medlem

Som andra, anser att målgruppen känns något ogenomtänkt. Vilken vuxen människa som har råd vill ha skrället? Jag har ett massivt träbord och ett stort chassi istället. Småbarn med föräldrar som har stora plånböcker? Finns kanske ett fåtal.

Gör skiten snyggare. Benen gör att det ser ut som ett lekis-bord.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Precis tog och mätte lite jag vill ha 10-15 cm mellan ovansida lår och tangentbord, visst det fanns hållare för tangentbordet men det såg lite litet ut tyckte jag.

Själv vill jag ha 5cm top, min nuvarande skiva är cirka tre centimeter, höj och sänkbart ESD bord jag köpte för ett vrakpris på... herrejösses jag kommer inte ihåg. En butik i stockholm som säljer gamla saker från företag som gått i konkurs bland annat.

Dock sitter jag med bordskanten ända in i magen, och avlastar armarna helt på bordet.

Permalänk
Skrivet av zzcool:

jag ser att barnavdelningens ikea ben är kvar

Indeed. Finns inte på kartan att jag köper ett bord för 16000kr och det har dom där benen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Fan va jobbigt att ha ett skrivbord som blir varmt efter en stunds spelande, speciellt på sommaren. Kommer nog lätt upp i 35 grader det där iaf, kör man luftkylning blir det nog ännu värre. :/

Det lär ju vibrera också om man har bra flås på fläktarna.

Ska bli intressant att se ber av hur som helst.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Usch vilket hemskt chassi, skulle jag aldrig få för mig att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Helt klart all-in-one-pc med böjbar skärm och kanske virtuellt tangentbord. Eller inget. Glasögon och linser är nog allt man behöver i framtiden (du sa inte hur långt in i framtiden:))

Suck detta med glasögon, livrädd för tanken att alla springer runt med en dold kamera och fotar/filmar ALLTING ÖVERALLT HELA TIDEN. Och att alla går och ropar voice commands till höger och vänster eller gör skumma gester framför ögonen. Personligen hoppas jag att det inte slår igenom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderstruck:

förvänta dig 10,000:- +

16,490:- enl artikeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

16,490:- enl artikeln.

Det priset gäller Red Cross Harbinger om det var så det heter. SweC ger priser på liknande produkter när den i artikeln inte har släppts ännu.
Dock behöver inte detta chassi ligga långt ifrån för den saken.

EDIT: Red Harbinger Cross Desk var det

Permalänk
Medlem

Alltså, att köra två system i bordet verkar ju fantasitskt! Man kan ha en router eller HTPC rullandes på högersidan och när man behöver göra annat än att se på TV starar man bara upp andra delen också. Om detta chassi kostar något sånär rimligt mycket pengar är detta högst intressant!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar häftigt.
Men för att jag ens skulle fundera på att köpa ett "bords-chassi" så får inte ytan vara i glas! Jag vill inte se mina komponenter, jag vill ha ett bord som är justerbart upp och ned samt går att tilta. Hade gärna sett trä som bordsskiva. Kanske något slags gummi mellan bordsskivan och själva bordet för att stoppa vibrationerna min tunga luftkylning ger.
Ett rimligt pris hade också varit intressant. Gärna billigare än själva datorn.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Jag hade definitivt kunnat tänka mig att ha det större av de två. Slippa ha datorn på golvet och framförallt slippa se den. Det känns dessutom som att det borde gå att få ett datorsystem väldigt tyst i bordet då det är gott om volym och därmed inte bör vara några problem att ventilera bort värme. Lite synd att benen är runda istället för fyrkantiga då det hade passat bättre med övriga designen.

Frågan är vad de kostar?

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Det verkar vara trevligt det där.
Dock aningen snyggare ben som dessutom vore höj och sänkbara.
Då skulle alla P12or i tidigare poster få en mindre sak att gnälla på.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

För mig är det stora problemet att själva "brodsskivan" blir alldeles för hög. Vet inte hur korta armar folk har, men känns inte som det kommer bli bekvämt att sitta med 15-20cm mellan maxhöjden på låren och tangentbrod/mus och jobba. Kommer behöva trycka upp axlarna och det blir jobbigt i längden...