Permalänk
Medlem

ASUS VG248QE. Kan ej välja 144hz

Hejsan! Fick precis min ASUS VG248QE i postlådan, men har nu satt upp och jag använder mig av en DUAL DVI-kabel som ingick i paketet.
Men jag får inte ut 144hz, jag kan bara välja upp till 60hz i både Windows och CCC. Jag pratade också med INET-supporten och han bad mig installera drivruterna. Men jag hittar inga för AMD!

Någon som vet vad problemet är? Snälla hjälp!

GPU: ASUS Radeon HD 6970 2GB GDDR5

Permalänk
99:e percentilen

Prova den andra DVI-utgången. Det är inte ovanligt att bara den ena har stöd för Dual Link.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Byt "dvi-plats" på grafikkortet.
Tror även vissa 6970s hade en liten switch för att byta mellan dvi lägen? Eller är jag ute och cyklar.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem

Jag läste något om det också, så det kan mycket väl stämma. Ska försöka pilla lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwittenx:

Byt "dvi-plats" på grafikkortet.
Tror även vissa 6970s hade en liten switch för att byta mellan dvi lägen? Eller är jag ute och cyklar.

Tog ur kortet och letadea, men hittade ingen switch alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Prova den andra DVI-utgången. Det är inte ovanligt att bara den ena har stöd för Dual Link.

Har prövat båda portarna

Permalänk
Medlem

Har samma problem med mitt amd gigabyte 6970, Lyckades du lösa problemet?

Visa signatur

coolermaster 690 II advanced | en benq 24 tums skärm | intel i5 2500k | gigabyte z68x udh3-b3 | corsair 120 gb ssd | 2 tb seagate barracuda | corsair h100 | 6970 gigabyte windforce(kort med fläktar på...) | corsair 750 w tx modular(dumt tjut i..) | windows 7

Permalänk
Bildexpert 📺

Switchen på den där generationen grafikkort är mindre än en mygga. Bild finnes:

http://www.sweclockers.com/artikel/21068-bildanslutningar-del...

Har du redan en andra skärm ansluten via HDMI eller DVI är det heller inte troligt att du får 144 Hz att fungera.

Annars verkar Asus VG248QE ha Displayport. Använd det istället - om det nu finns på grafikkortet.