Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget Halmstad

Jag får sjukt mycket packetloss ut mot vissa spel och när jag kör pingplotter ut mot dessa servrar.
Det är bredbandsbolaget jag har. Deras support sa att det är något med en av deras noder som ger mig mellan 1 till 10% packet loss vid olika tidpunkter om dygnet.. Mest på kvällarna. Men över tiden är där alltid 1-5%.

Kör alla ISP samma noder?
Vågar jag byta till telia eller tele2..

Finns det program där jag kan felsöka själv? Förutom pingplotter? för det verkar inte som att bredbandsbolaget ska göra något åt det utan låter packetlossen kvarstå.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Hedersmedlem

Är det fiber, ADSL eller något annat du ansluter med?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

om du kör adsl så är kopparkablarna till stationen samma. Men efter stationen går trafiken direkt in i de olika operatörernas nät, så driftstörningar längre upp försvinner om du byter till en annan operatör som inte har samma problem.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk

Kan du köra en pingplotter och lägga upp här? Inte helt säkert att felet är i bredbandsbolagets nät.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är adsl.. Tele2 sa att de inte kör via samma noder som bredbandsbolaget i mitt område.
Ska köra en pingplotter när jag kommer hem... Har ni exempel på bra adresser att testa mot? Nationell samt internationell

Annars kör jag mot usa, europa och sverige..

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kotz:

Jag får sjukt mycket packetloss ut mot vissa spel och när jag kör pingplotter ut mot dessa servrar.
Det är bredbandsbolaget jag har. Deras support sa att det är något med en av deras noder som ger mig mellan 1 till 10% packet loss vid olika tidpunkter om dygnet.. Mest på kvällarna. Men över tiden är där alltid 1-5%.

Kör alla ISP samma noder?
Vågar jag byta till telia eller tele2..

Finns det program där jag kan felsöka själv? Förutom pingplotter? för det verkar inte som att bredbandsbolaget ska göra något åt det utan låter packetlossen kvarstå.

Jag tror de 1-5% du pratar om att du alltid har beror på din lina. I och med att du alltid ser packet loss så skulle jag tro att ökningen du ser beror på samma sak i kombination med någon annan påverkan. Jag tror inte att det ligger något bakom det svaret du fått av Bredbandsbolaget. Ibland tycker jag att de säger vad som helst i kundtjänst bara för att bli av med en jobbig kund.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

de två sista kommer garanterat att öka i packetloss efter 18 tiden

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ut som att det är WoT som har problem. Själv behöver jag spela på Server 2 för att slippa pingspikes. Vilken server brukar du spela på?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Du har inget packetloss iaf. Du har ganska hög ping på alla testerna men det verkar ha att göra med din adsl-anslutnng att göra då du har hög ping redan mot första noden. Kan vara att du har mycket felrättning på uppkopplingen eller något liknande.