Permalänk

Problem fps i Bf4 med 680m

Hej alla!
Tänkte höra med er vad ni tror.

Jag har en laptop som är ca 1 år gammal lite mer,
följande är i den

Processor : Intel core i7 3720qm, 2,6 GHz
Ram minnen : 16 GB ram hyper X
Grafikkort : Geforce 680 M
Hårdisk : SSD hårdisk som BF4 ligger på.

Med denna dator , får jag alltså fps drops ner till 35 på low i bf4, alltså detta är inte då och då utan väldigt ofta, på maps med kanske 24-32 pers på.
Samt annars ligger jag på runt 60 fps och ibland vid små utrymmen vid 90-100

Kör allt på low förutom antialiasing deffered x2 samt 1336x768 i upplösning.
Höjjer jag till normalt s ligger jag snitt på 40 fps.

Är det så fruktansvärt dåliga grejjor så jag knappt klarar av att spela bf4 ?

Jätte fint om någon kan ge mig lite info om det ska vara såhär, eller om nåt är fel

Tack på förhand

MVH
Marcus Flod

NU har jag allt på low samt samma upplösning alltså 1336x, ligger vissa minuter på 40 fps...

Permalänk
Medlem

Tycker väl att det låter något låst måste jag hålla med om, om man ser till Swec prestandaanalys av bf4 Länk presterar ju iaf ett gtx 480 som är relativt likvärdigt med ditt 680M enligt GPUBoss Länk 2. Detta kort presterar ju över 60 fps på medium 1920x1080p så något knas är det helt klar. Dock vet jag inte vad jag kan göra för att hjälpa...

Edit: kolla in nästa sida i recensionen oxå där dom jämför hur olika processorer kan vara flaskhalsen vid bf4 skulle ju kunna vara något sånt..

Nästa gång du köper något att spela ett krävande spel som BF4, kör stationärt

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk

Tack för svar, Ja det måste vara något knas asså..
Ja stationär är ju överlägset, har aldrig velat haft en laptop och vill inte ha en nu heller, men flickvän + en ganska lite lägenhet med öppen planlösning gör så att en stationär ej går att ha i dagsläget. trode man kunde köpa en laptop för 20080 kr och sen kunna spela BF 4 medium på 50-60 fps . får kolla vidare har också läst om proccesorn skulle vara en flaskhals, men tycker ju inte den borde stoppa så fruktansvärt mkt ?

Permalänk
Medlem

Vad är det för dator? Hur fungerar kylningen? Energiprofil osv.. bärbara brukar ju trixa en hel del för att inte bli överhettade.

Permalänk
Medlem

Jag gissar mig till att det är denna http://www.inet.se/produkt/1970812/asus-g750jh-rog-i7-16gb-25... fast modellen tidigare kanske Men jag kan va helt ute och cykla

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk

Det är en klevo, "handgjord" från pc konsulten, lagt tilll även bättre kylpasta osv, kör HW monitor och grymmt bra kylning, så inge konstigt där heller.... riktigt skummt

Permalänk

Har du 337.50 drivrutinerna? Kan ju halvera shadowmap resolution för att minska belastningen på cpun. Går att göra med bf4 settings editor. Där hittar du massa andra inställningar du kan mixtra med.

Mvh Erik

Visa signatur

GPU: EVGA GTX 980Ti 2.0 ACX, CPU: i7 3770k @ 4,6ghz, Ram: 16gb 1600mhz, Mobo: MSI Z77A-S03 INET EDITION, PSU: be quiet! Power Zone 850W Bronze, OS: W10