Permalänk

Rensa nätverkshistorik från router

Goddag swecockers! Det är så att efter många års resande beslutade jag mig för att komma hem igen och börja studera, Min far och jag har ett skakit förhållande, han är lite utav en datanörd och överhörde han i morse diskutera mitt privatliv och dels vilja sidor jag besökt. jag vill rensa historik loggen på routern men kommer inte in på 192.168.2.1 (default gateway) på varken laptop eller stationära, han är väldigt kunnig inom IT området men tvivlar starkt på att han sänder logen till sin mail. Utan jag vill helt enkelt komma in på routern och bara rensa historiken då han har inget med och göra med mitt privatliv.
Kan sända Ping och få respons men när jag prövar i webläsaren står det bara "server took too long to response"

Detta kan vara ett lite udda meddelande och inte helt säker vilken tråd den skal in på, hoppas det blev rätt och är ytterst tacksam för svar.
// Viktor

* Rubrik förtydligad, tråd flyttad till nätverk och uppkoppling. //Mod *

Permalänk
Hedersmedlem

En vanlig router loggar inte sidor som användarna besöker. Möjligen sessions, men det brukar vara rätt svårt att få ut sådär rakt av. För att effektivt kunna logga sidorna du är inne på och få statistik och liknande krävs en proxy. Vet du vad det är för router?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Tunnla med VPN, skaffa mobilt bredband, (Egen dator?), flytta hemifrån.

Annars hade jag personligen liksom bara rent fysiskt typ tittat på routern, kanske rett ut vad det var för någon och typ googlat efter lösningar. Typ...
Har han nu gått hela it-säkerhetslinan ut och låst in den hade jag först testat med https, telnet, ssh och sen portscannat.
Om han dock gått så långt lär han ju inte direkt satt qwerty som lösenord. Såatte... Happy cracking.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Om du sitter på wifi kan det vara orsaken, då de flesta routrar har en säkerhetsfunktion som gör att bara enheter med kabel kan nå konfigurationssidan.
Eller så är det så att HTTP är avaktiverat och bara tillåter HTTPS (krypterat), så att lägga "https://" framför ip-adressen är ju också någonting att försöka med.

Men sen som sagt hur du ska dig förbi login är väl en annan fråga.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo