Finns det en Smartphone med bra batteriprestanda?

Permalänk
Medlem

Finns det en Smartphone med bra batteriprestanda?

Min Ifjong 5S sitter konstant i laddaren, ungefär som en gammal Motorola MicroTac.
Finns det något Smartphone med bra batteriprestanda? Vilken är bäst i detta avseende?

Permalänk
Medlem

LG G2 har bra och lång batteritid.

Permalänk
Medlem

Min Z2:a klarar sig oftast lite över 48h utan att laddas Jag använder kanske inte mobilen 24/7 men det blir åtminstone nån timme surf/Youtube och nån timme musik varje dagar när jag åker buss. Det är den enda rekommendationen jag kan göra på min erfarenhet Annars finns det ju skal till de flesta mobiler med ett extra batteri i ifall du inte bryr dig om en tjockare och tyngre telefon.

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

Vad är bra batteriprestanda enligt dig?

Kan bara uttala mig om android och det går att få bra batteriprestanda om en vill med root.
Dom mobiler som redan har bra prestanda stock får ännu bättre. Hört att tex Note 3 ska vara bra.

Har själv en Note 1 som jag är nöjd med.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd

Nej!
Eller jo, en smartphone kan konkurrera med en dumbphones batteritid när det gäller telefoni, sms och passningstid.
Det är när mobilen används som fickdator exempelvis för videouppspelning, GPS-navigation som batteriet dras ut som på en bärbar dator.

Så använder man smartphonen som fickdator, räcker inte batteriet en hel dag.
En extern nödladdare, kan förlänga mobilens användbarhet över dagen om den används intensivt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Z1 Compact ska ha bra batteriprestanda också om du vill ha en lite mindre telefon.
Min S3 mini med custom ROM har också mycket bra batteritid, om du vill ha en billigare telefon.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Är otroligt nöjd med batteritiden på min Z2. Klarar sig lätt en dag oavsett hur mycket jag håller på med den. Hade skärmen aktiv i 9h med Bluetooth, NFC och Wifi igång, medan jag surfade, streamade och spelade en hel dag. 5% kvar hade jag till slut. Över all förväntan. Har oftast 75%+ kvar efter 9h jobb.

Permalänk
Entusiast

Den som har bäst batteritid idag är väl Xperia Z2. Kolla GSMArenas batteritester!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Min 1520 fixar runt 3 dagar på en full laddning. Bästa jefla batteritiden jag haft.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Peder K:

Min Ifjong 5S sitter konstant i laddaren, ungefär som en gammal Motorola MicroTac.
Finns det något Smartphone med bra batteriprestanda? Vilken är bäst i detta avseende?

Då är det något fel på den, lämna in den och få en ny. Min iPhone 5 klarar sig absolut minst en hel dag, men ofta 2 dagar. Och jag är verkligen ingen casual user, jag använder den i jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Min 1520 fixar runt 3 dagar på en full laddning. Bästa jefla batteritiden jag haft.

Instämmer till fullo Nokia Lumia 1520 har enorm batteritid. Klart bättre än någon Android lur jag haft. 3dygn➕

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar.:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

Min 1520 fixar runt 3 dagar på en full laddning. Bästa jefla batteritiden jag haft.

Med hur många timmar aktiv skärmtid?

Min jobbtelefon (galaxy s2) fixar över en vecka på en laddning om jag inte använder den...men det är ju inte ett dugg intressant hur mycket en telefon drar när den inte används.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Med hur många timmar aktiv skärmtid?

Min jobbtelefon (galaxy s2) fixar över en vecka på en laddning om jag inte använder den...men det är ju inte ett dugg intressant hur mycket en telefon drar när den inte används.

Svårt att säga men jag använder den flitigt iaf.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Använder min telefon mycket (LG G2). Gps, Reddit, Spotify, steam, chrome, gameboy emulator, calender, samtal, sms, facebook you name it. Har skärmen på automatisk styrka, så den varierar men är ofta väldigt ljus. Tar telefonen ur laddaren runt 7 på morgonen och ligger runt 40-50% batteri när jag går och lägger mig, vi 23 tiden. Efter 15% slår energisparläget in och det känns som dessa 15% kan räcka upp emot en dag, på medel användning. Var ute och reste en dag och använde google maps från kl 10 till kl 19. Hade 5% på flyget hem då drog jag ner ljuset på skärmen till lägsta och läste PDF i lite över 1h och hade 4% när jag landade, flygplansläge då. Kör man displayen på rätt låg styrka håller telefonen hur länge som helst. Ca 3 dagar om man kör på 1% styrka vid anekdotiska tester.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera. Har ett liknande batteri på min S4a. Har 5200 Mah-batteri i min.

75% kvar sedan 09.00 imorse och flitigt användande tills nu.
Möjligtvis blir telefonen lite "stor", men det vänjer man sig vid. Samt att skalet kan fjompa sig lite.

4/5 Toasts

Edit: Pga. gnäll om "användandet av batteriet"

7 timmar, 47 minuter och 9 sekunder användande.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gauz:

Använder min telefon mycket (LG G2). Gps, Reddit, Spotify, steam, chrome, gameboy emulator, calender, samtal, sms, facebook you name it. Har skärmen på automatisk styrka, så den varierar men är ofta väldigt ljus. Tar telefonen ur laddaren runt 7 på morgonen och ligger runt 40-50% batteri när jag går och lägger mig, vi 23 tiden. Efter 15% slår energisparläget in och det känns som dessa 15% kan räcka upp emot en dag, på medel användning. Var ute och reste en dag och använde google maps från kl 10 till kl 19. Hade 5% på flyget hem då drog jag ner ljuset på skärmen till lägsta och läste PDF i lite över 1h och hade 4% när jag landade, flygplansläge då. Kör man displayen på rätt låg styrka håller telefonen hur länge som helst. Ca 3 dagar om man kör på 1% styrka vid anekdotiska tester.

Allt du beskrev är fullständigt oanvändbar information om du inte skriver hur många timmar du aktivt använde telefonen (nånting som är väldigt lätt att se i androids batteristatistik).

Det gäller för övrigt alla er i tråden som skriver att ni använder era telefoner flitigt.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Lumia 1520 har lång batteritid men den är ganska stor vilket kan vara en nackdel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Av alla smartphones har Z2 bäst batteritid

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Allt du beskrev är fullständigt oanvändbar information om du inte skriver hur många timmar du aktivt använde telefonen (nånting som är väldigt lätt att se i androids batteristatistik).

Det gäller för övrigt alla er i tråden som skriver att ni använder era telefoner flitigt.

http://imgur.com/VMJs0fu

Så ser det ut idag, dock en dag med relativt låg användning.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gauz:

http://imgur.com/VMJs0fu

Så ser det ut idag, dock en dag med relativt låg användning.

Tryck på skärmen där, för att se hur länge den varit på.
Hur stor andel av batteriförbrukningen den står för är inte så intressant i det här fallet

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Laddar min HTC 8x 3 gånger på 2 veckor.

[EDIT]
Innan man blir anklagad för troll.
Jag använder telefonen till att ringa, SMS, MMS och facebook. Inget annat.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Tryck på skärmen där, för att se hur länge den varit på.
Hur stor andel av batteriförbrukningen den står för är inte så intressant i det här fallet

bara 41min idag.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peder K:

Min Ifjong 5S sitter konstant i laddaren, ungefär som en gammal Motorola MicroTac.
Finns det något Smartphone med bra batteriprestanda? Vilken är bäst i detta avseende?

Telefoner med bra batteritid inkluderar Sony Z2, LG G2, HTC One M8, Samsung S5, Oppo Find 7, Oneplus One.
Med andra ord nästan alla nya Android flaggskepp har bra batteritid. Tänk, de har lyssnat på användarna!

Jag tror även Nokia (Windows Phone) har några stora telefoner med bra batteritid, men är inte lika insatt på dem.

Skrivet av Rydisen:

Z1 Compact ska ha bra batteriprestanda också om du vill ha en lite mindre telefon.
Min S3 mini med custom ROM har också mycket bra batteritid, om du vill ha en billigare telefon.

Båda de telefonerna har dålig till medioker batteritid..

Permalänk

Klarar två dagar med min galaxy S5 mest surf och spotify allt på synkningar notiser osv.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Båda de telefonerna har dålig till medioker batteritid..

Hur kan du påstå att Z1 Compact har medioker batteritid? Lika bra som Z2/S5.
Noll koll helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Skaffa ett externt batteri och ladda med vid behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Hur kan du påstå att Z1 Compact har medioker batteritid? Lika bra som Z2/S5.
Noll koll helt enkelt.

Jag antog att den var medioker med tanke på volymen på batteriet.
Det är fel att göra vilda antaganden, jag vet, men det betyder inte att jag har fel.

Du överdriver garanterat. Vill du bli tagen på allvar så föreslår jag att du inte överdriver.
G2 har definitivt bättre batteritid än Z1C och M8 och S5 har jämförbar batteritid med G2.
Men jag vet tyvärr inte hur mycket bättre då jag inte har kunnat hitta ett batteritest jag tror jag kan lita på.
Ett krav för att man ska kunna lita på ett batteritest är att skärmen är kalibrerad till en viss ljusstyrka. Inte att man justerar den på ögonmått, som Swedroid gör. Den enda site jag vet om som gör detta för tillfället är Anandtech, men de har inte gjort en recension av Z1C.