Sätta in en touchskärm och dator i bilen, hjälp med inspiration

Permalänk
Medlem

Sätta in en touchskärm och dator i bilen, hjälp med inspiration

Hej

Som sommarunderhållning och på grund av en jättelång roadtrip tänkte jag sätta in en skärm i bilen och undrar om nån skulle tipsa lite bra bygge? några speciella eller lite annorlunda bygge.

tanken är att stoppa in 15" skärm med touch panel i bilen, det ska användas som segasimulator+musik+film och gps, ska gärna vara avtagbar för att jag ska slippa få mina framrutor sönderslagna

jag har en laptop och 15" skärm och tanken är då att skaffa touchpanel och gps adapter och men har även fått funderingar på att bygga en enkel itx dator och kanske stoppa in den under sätet

i alla fall, ska se ut så

men klart större skärm och lite mer åt höger

såg att man kunde ha sånt

några ideer på var jag ska ha datorn eller hur jag ska fästa skärmen? eller bra länkar? och vilken oprativsystem bör man använda? jag ska skaffa mej en 2 in 1 bluetooth mini tangetbord och mus. alla förslag och bra att tänka på är välkomna

Permalänk
Medlem

Och juste vill inte ha en surfplatta i bilen, då det är båda dyrt och inte tillräckligt kraftfullt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

Och juste vill inte ha en surfplatta i bilen, då det är båda dyrt och inte tillräckligt kraftfullt

en surfplatta låter ju perfekt med tanke på vad du ska använda det till. och när du inte är i bilen så kan du ändå kolla serier osv. någon windows surfplatta med tillhörande tangentbord 👍. Om det behövs mer utrymme kanske en extern hårddisk funkar bra?
vet inte hur stor prisskillnad det är dock, Men man har ju mer nytta av en surfplatta som man kan använda mer än i bilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

en surfplatta låter ju perfekt med tanke på vad du ska använda det till. och när du inte är i bilen så kan du ändå kolla serier osv. någon windows surfplatta med tillhörande tangentbord 👍. Om det behövs mer utrymme kanske en extern hårddisk funkar bra?
vet inte hur stor prisskillnad det är dock, Men man har ju mer nytta av en surfplatta som man kan använda mer än i bilen.

Skickades från m.sweclockers.com

även om du säger att inte inte vill, så tror jag faktiskt denne man har rätt..

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

även om du säger att inte inte vill, så tror jag faktiskt denne man har rätt..

köpte nyss en bra laptop för en billig peng, med sönder hårddisk och har en passande hårddisk liggande, så inga tips ange detta?

jag fick ideen att plocka isär min skärm och koppla den till en sån kit https://www.youtube.com/watch?v=yO0OnWQuJOk så slipper jag konvertera spännignen fram och tillbaka plus gå ner i tjocklek

vilken är den bästa oprativa systemet? finns det inte windows 7 tema som får den att bli lättare att hantera med touchskärm?

Permalänk
Medlem

och förresten ang. operativsystemet, det är viktigt för mej att kunna dela skärmen i två delar, så jag har båda gps och super mario bros 1 på skärmen

Permalänk

Finns massor med go info att läsa här.

http://www.mp3car.com/

Hade själv planer på att bygga in datorer i bilar men lade ner iden när jag insåg att det skulle bli mycket dyrare än vad det var värt och att jag skulle behöva plocka ur allt synligt varje kväll för att inte få rutan inslagen.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

och förresten ang. operativsystemet, det är viktigt för mej att kunna dela skärmen i två delar, så jag har båda gps och super mario bros 1 på skärmen

Hej Trafikolycka! Tur att man inte bor i Karlskrona.

En ipad + sugproppsfäste låter vettigare

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentagram:

Finns massor med go info att läsa här.

http://www.mp3car.com/

Hade själv planer på att bygga in datorer i bilar men lade ner iden när jag insåg att det skulle bli mycket dyrare än vad det var värt och att jag skulle behöva plocka ur allt synligt varje kväll för att inte få rutan inslagen.

man tackar för länken, ska kolla den

hmm det är det som är lite tråkigt faktiskt att folk tror att det kostar mycket medan det kostar inget...

jag ska bygga om skärmen/laptopskärm så det blir tunn och lätt

Skrivet av EyeNEye:

Hej Trafikolycka! Tur att man inte bor i Karlskrona.

En ipad + sugproppsfäste låter vettigare

hehe jag kommer till stockholm snart håll dej hemma

hmm får se, många säger att man ska gå med surfplatta men det är för liten? och man kan inte dela på skärmen så man kan köra två saker samtidigt... kommer förmodlingen att lagga..

Permalänk

Annars kan du köpa en Tesla Model S så slipper du tänka på hur du ska montera datorn

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nickieponken:

Annars kan du köpa en Tesla Model S så slipper du tänka på hur du ska montera datorn

miljöpartiet 2014? ;P
den är riktigt fet måste jag säga

men grabbar verkligen inga ideer?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gulbanan:

miljöpartiet 2014? ;P
den är riktigt fet måste jag säga

men grabbar verkligen inga ideer?

Varför inte bara ha datorn brevid dig? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216160:

Varför inte bara ha datorn brevid dig? ^^

du menar med en laptop stand? jag har tänkt på den men då är den alldelles för ivägen :/ mycket bättre om den bara var på framsidan

jag ska snart ta bort panelen och kolla om det går att köra in nåt och fästa den, typ vinkeljärn eller nåt liknande så att jag kan använda den som ett fäste och sedan strippa ner en lcd skärm och kolla om det går att koppla en lcd-kontrollkort för att få den att bli lättare och tunnare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

du menar med en laptop stand? jag har tänkt på den men då är den alldelles för ivägen :/ mycket bättre om den bara var på framsidan

jag ska snart ta bort panelen och kolla om det går att köra in nåt och fästa den, typ vinkeljärn eller nåt liknande så att jag kan använda den som ett fäste och sedan strippa ner en lcd skärm och kolla om det går att koppla en lcd-kontrollkort för att få den att bli lättare och tunnare...

Varför inte göra det ordentligt ? typ så här.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

det sennaste är riktigt snyggt. men. att ta en pek skärm är ju igentligen ganska lätt att om modulera.det du skall kanske titta lite mer på är vad och vilket är mervärdet på att sätta in. det svar innan här var riktigt ok att titta på. och med tanke på att du inte vill ha sönder rutorna pga av någon annans begär. kanske om det går att ha fäste som blir avtagbart( liknande) för att placera datorn är ju egentligen skit enkelt.. ( en mindre då tog för givet) hela denna idee är riktigt kul att följa.. glöm inte att sätta upp solskydd på detta senare då solen tar bort mycket av färger osv. det finns idag många slags skärmar att sätta in .. men just 15 tums kanske inte är det som ser bäst ut. skulle nog titta lite mer på ev 12tum.. det är ju tilräkligt man har etta närmare sig.. enklare att dölj sen med. som jag sa. det skogs lade till här innan ser riktigt bra ut.

Permalänk
Medlem

när jag kollade runt lite så såg jag detta här och genast tänkte jag på dig..
InCarBite M2-20-3FB In Car iPad 2 Headrest Mount .Fanns givet på ebay. fast priset kunde ju vart lite bättre tycker jag. ca 500 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helge200:

det sennaste är riktigt snyggt. men. att ta en pek skärm är ju igentligen ganska lätt att om modulera.det du skall kanske titta lite mer på är vad och vilket är mervärdet på att sätta in. det svar innan här var riktigt ok att titta på. och med tanke på att du inte vill ha sönder rutorna pga av någon annans begär. kanske om det går att ha fäste som blir avtagbart( liknande) för att placera datorn är ju egentligen skit enkelt.. ( en mindre då tog för givet) hela denna idee är riktigt kul att följa.. glöm inte att sätta upp solskydd på detta senare då solen tar bort mycket av färger osv. det finns idag många slags skärmar att sätta in .. men just 15 tums kanske inte är det som ser bäst ut. skulle nog titta lite mer på ev 12tum.. det är ju tilräkligt man har etta närmare sig.. enklare att dölj sen med. som jag sa. det skogs lade till här innan ser riktigt bra ut.

kul att nån gillar iden jag har redan 15" skärm och toughpanelen kostar ca 300kr, 200kr billigare än för 12" jag har redan tintad allt som laglig att tinta, kommer förmodligen att skaffa gardiner men man ser rätt bra annars, att dölja och fästa. e det enda jag funderar på egentligen.

jag fick oväntade utgifter, men ska se till att det förverkligas denna sommarn

att jag får bilen skadad igen är det som jag mest rädd för, jag bor i ett handikappt område med 12åriga handikappade bönder, som inte fattar vad vad man får rör och inte... men får hoppas att inget sånt händer

Skrivet av Helge200:

när jag kollade runt lite så såg jag detta här och genast tänkte jag på dig..
InCarBite M2-20-3FB In Car iPad 2 Headrest Mount .Fanns givet på ebay. fast priset kunde ju vart lite bättre tycker jag. ca 500 kr.

jag har redan såna huvudstöd skärmar på 7tum, men de är inget vidare, men tack för förslaget