Permalänk
Medlem

luft kylning av gaming rigg?

luft kylning av gaming rigg?

Hur mycket cfm krävs det för att hålla dagens spel datorer väl kylda?

Visa signatur

PM mig istället för ta de på forumet hittar inget annars

Permalänk

Ungefär 2000 cfm nä skämt o sido. Beror på vad för kylare du tänkt på men många fläktar ligger på ca 50-65 cfm ungefär. Och har kylaren plats för två fläktar så blir det det dubbla.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Jag har max plats för 2 st 80 cm fläktar som drar ut luft och.max 1 fläkt på 120cm i front.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vid hantering av esd känsligt utr skall esd skydd användas som är monterad i själva hårdvaran. med handledsrem monterad i hårdvara /esd matta. De räcker inte att ta i ett element då har man inte fattat nåt !

Permalänk
Medlem
Skrivet av crydaz:

luft kylning av gaming rigg?

Hur mycket cfm krävs det för att hålla dagens spel datorer väl kylda?

Vad drar en modern bil?

Dessutom är det inte bara luftflöde som spelar roll. Du behöver kylflänsar och eventuella fläktar på dessa (vilka inte ska ha högt luftflöde, utan högt statiskt tryck).

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av sorce:

Jag har max plats för 2 st 80 cm fläktar som drar ut luft och.max 1 fläkt på 120cm i front.

Skickades från m.sweclockers.com

De var inte många jag har 22 fläktar i min dator.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

De var inte många jag har 22 fläktar i min dator.

Det skulle du nog inte ha om du hade haft så stora fläktar som 80cm och 120cm Massiva fläktar det...

Permalänk
Skrivet av soulis:

Det skulle du nog inte ha om du hade haft så stora fläktar som 80cm och 120cm Massiva fläktar det...

Du tror inte han menade 80mm och 120mm ;)...

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

De blev nog lite fel på måtten
Mm ska de vara

Visa signatur

PM mig istället för ta de på forumet hittar inget annars