Får otroligt seg uppkoppling med nytt MB

Permalänk

Får otroligt seg uppkoppling med nytt MB

Tjenare alla SweClockare! Har ett litat problem som ni kanske förstått. Bytte nyss upp mig till en i54670K och köpte då även ett Z97 MB till det (http://www.inet.se/produkt/1902646/asus-z97-a-atx-musmatta-pa...) och nu får jag helt plötsligt en otroligt sölig nedladdnings hastighet, ca 500kb/s vilket inte ens är en fjärdedel av vad jag hade innan. Har provat ladda ner lite all möjligt för att se att det inte var källan det var fel på men ingenting går över 1mb/s vilket fortfarande inte är ok. Är det någon som vet vad jag kan göra för att komma upp i normala hastigheter igen?

Permalänk
Rekordmedlem

Du har installerat om win och lagt in alla drivers efter moderkortsbytet?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Antar att de följer med lite tools och widgets med Asus moderkortet?
Har du installerat något av dessa?
Finns nämligen ett program som kan ställa till det med hastigheten på internet.
Kommer inte ihåg vad det var för något program just nu, men kan googla fram det.

Men har du inte installerat några tools eller widgets som följde med moderkortet så är det något annat som kanske är fel.

Permalänk

Asus Network iControl tror jag det heter, har du installerat de programmet så skall du stänga av det.
Tror det var de som kunde ställa till de med hastigheten

Lycka till!

Permalänk

Varför ska jag installera om windows?
Hur som helst så har det löst sig nu,installerade om drivrutinerna och då började det fungera.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Herr.Senap:

Varför ska jag installera om windows?
Hur som helst så har det löst sig nu,installerade om drivrutinerna och då började det fungera.

Man ska alltid installera om när man byter moderkort, win är inte gjort för att vara flyttbart och det brukar bli en massa fel och dålig prestanda.
Det är inte bara en drivrutin som blir fel utan alla drivrutiner.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Hmm märker inte av några fel men du menar att om jag installerar om windows så kan jag få bättre prestanda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr.Senap:

Hmm märker inte av några fel men du menar att om jag installerar om windows så kan jag få bättre prestanda?

typ, ja

Permalänk
Rekordmedlem

Har du bytt till ett moderkort med andra kretstyper så bör du installera om så att win är helt uppdaterat för den nya hårdvaran, det brukar vara enklare än att rensa bort allt och installera det bit för bit, risken är stor att nån del strular.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du bytt till ett moderkort med andra kretstyper så bör du installera om så att win är helt uppdaterat för den nya hårdvaran, det brukar vara enklare än att rensa bort allt och installera det bit för bit, risken är stor att nån del strular.

Instämmer. Windows anpassas vid installation till den hårdvara som det känner av. Det är en del jobb med att installera om innan alla uppdateringar med omstarter är klara men sedan har man en fräsch dator med bättre prestanda. Brukar installera om mina datorer minst 1 gång per år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr.Senap:

Hmm märker inte av några fel...

Ja men då är ju den här tråden löst eftersom du inte märker av några fel.. eller hur var det nu?

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Skrivet av FoxOne:

Ja men då är ju den här tråden löst eftersom du inte märker av några fel.. eller hur var det nu?

Ja det är den, skrev att den var löst tidigare "Hur som helst så har det löst sig nu,installerade om drivrutinerna och då började det fungera." Men sen påbörjades en diskussion om Windows.