Gjorde ren ominstallation av OS, inga enheter fungerar?!

Permalänk
Medlem

Gjorde ren ominstallation av OS, inga enheter fungerar?!

Gjorde en ren ominstallation av windows 7 på min laptop från usb sticka. Efter ominstallationen (ren ominstallation dvs wipe på hela hårddisken).

Efter ominstallationen så funkar ingen hårdvara på datorn. Alla ingångar på datorn dvs usb, ethernet funkar inte. Musen som är inkopplad via usb får ström o lysdioderna lyser men har ingen funktion i datorn.

Laptopen är en sony vaio s15

Permalänk
Medlem

Gick det bra att installera alla drivrutiner för all hårdvara ?
Inga utropstecken i enhetshanteraren?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Skrivet av blazyb:

Gjorde en ren ominstallation av windows 7 på min laptop från usb sticka. Efter ominstallationen (ren ominstallation dvs wipe på hela hårddisken).

Efter ominstallationen så funkar ingen hårdvara på datorn. Alla ingångar på datorn dvs usb, ethernet funkar inte. Musen som är inkopplad via usb får ström o lysdioderna lyser men har ingen funktion i datorn.

Laptopen är en sony vaio s15

kör en windows update?
Eller gå in på vaios hemsida o tanka ner rätta drivare

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Utropstecken överallt i enhetshanteraren. Antar att ingen driveutiner är installerade alls. Hur skall jag ladda ner drivrutiner när nätverkskortet inte fungerar?

Permalänk
Medlem

.................

Du hämtar det från en annan burk ^^
Och hämta om möjligt drivisar från tillverkaren av chipet till respektive pryl.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det räcker ju att hämta drivrutiner till nätverkskortet från en annan enhet och lägga det på usb. Sedan kommer du åt Internet och kan hämta resten från rätt dator.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem
Skrivet av blazyb:

Utropstecken överallt i enhetshanteraren.

Det brukar bli ganska många vid en "ren installation" på en bärbar dator, ja, därför bör man vara förberedd med drivrutiner från tillverkarna. Microsoft Update, i den utsträckning de har drivrutiner, brukar inte, åtminstone förr, rekommenderas då de kan vara äldre än de som finns hos tillverkarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekat:

Det räcker ju att hämta drivrutiner till nätverkskortet från en annan enhet och lägga det på usb. Sedan kommer du åt Internet och kan hämta resten från rätt dator.

Okej, hur ska jag föra över någonting genom usb när mina usb drivrutiner inte fungerar??

Permalänk
Medlem
Skrivet av blazyb:

Okej, hur ska jag föra över någonting genom usb när mina usb drivrutiner inte fungerar??

Bränn ut drivrutinerna på en cd?

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem
Skrivet av blazyb:

Okej, hur ska jag föra över någonting genom usb när mina usb drivrutiner inte fungerar??

USB-portar brukar alltid fungera i någon utsträckning. Det är inte så att du provat i en USB3.0? De kan kräva egna drivrutiner.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop