Problem med kylning av AMD CPU (Hjälp/tips behövs)

Permalänk
Medlem

Problem med kylning av AMD CPU (Hjälp/tips behövs)

Hejsan!

Sitter just nu med en AMD-FX 8350 CPU och har en Kylare från Be quiet Dark Rock.
När jag t,ex sitter och bara chillar på nätet så ligger den på runt 20-28 Grader.
Lirar jag något mindre spel typ indie eller liknande som inte är så tungt så går den upp mot 40-47
Och när jag kör Next Car Game och liknande krävande spel så går den hela vägen upp mot 67-70.

Skulle det vara värt och köpa en Corsair H60 Hydro Series ?

TIPS BEHÖVS!

Permalänk

Innan du börjar kolla runt efter ny kylare så kan du ju se om det blir lite bättre temp om du monterar om kylaren med ny kylpasta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polargroet:

Innan du börjar kolla runt efter ny kylare så kan du ju se om det blir lite bättre temp om du monterar om kylaren med ny kylpasta.

Japp, Fick CPU,n igår och la på ny kylpasta (arctic någonting)

Permalänk
Medlem

Är den klockad något? Tycker den temperaturen verkar lite hög för den kylaren. Med min lilla freezer 7 har min 8320 de temperaturerna när den är klockad till 4.2. Felmonterad?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Är den klockad något? Tycker den temperaturen verkar lite hög för den kylaren. Med min lilla freezer 7 har min 8320 de temperaturerna när den är klockad till 4.2. Felmonterad?

Tycker det är lite konstigt faktiskt. Kastade in några bilder som du kan kika på om du vill.

Insidan av chassit.

Hålet som CPU Fläkten ligger under.

Tog bort all damm med tryckluft och ny Pasta igår.
Tycker Core Temp siffrorna ser skumma ut när det helt plötsligt poppar från 19 grader till 40 på 1 sekund utan att jag gör något.
Och jag vet att kabel dargningen suger, Men jag måste få ett fix på detta först.

Permalänk
Medlem

!FIXAT!

Drog bort gamla kylpastan och drog på en likadan fast bättre placerad samt skruvade till fläkten bättre och sjönk ner från 70-76 grader i Next Car Game till 44-47