Får bara notiser när jag har på wifi!

Permalänk

Får bara notiser när jag har på wifi!

Hejsan!

På min Galaxy S5 har jag märkt den senaste veckan att jag inte får notiser när jag har avstängt/inte är uppkopplad på wifi. Tex när jag kommer hem från jobbet och wifi connectas så plingar det direkt typ 10-15 snapchats som jag fått under dagen, samma med Gmail appen och Facebook messenger. Jag har notiser på i apparna och synka i menyraden. Har även på mobildata, däremot kör jag med 2G och 3G bara och LTE helt avstängt.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett liknade problem förut på min S3, fast det var att jag inte kunde komma ut på 3g nätet så jag kunde bara surfa därhemma. Jag pratade med någon på Telia och de sa att jag skulle göra en omstart. Jag gjorde det och det löste sig. Testa omstart och ifall det inte funkar så vet jag inte.
Hoppas att det löser sig.

Permalänk
Skrivet av Bamb00:

Jag har haft ett liknade problem förut på min S3, fast det var att jag inte kunde komma ut på 3g nätet så jag kunde bara surfa därhemma. Jag pratade med någon på Telia och de sa att jag skulle göra en omstart. Jag gjorde det och det löste sig. Testa omstart och ifall det inte funkar så vet jag inte.
Hoppas att det löser sig.

Redan provat (brukar starta om en gång per dygn) tyvärr.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Redan provat (brukar starta om en gång per dygn) tyvärr.

Hoppas att det löser sig!

Permalänk
Medlem

Du har inte råkat ställa in telefonen i något läge som ska spara ström eller datatrafik?

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Du har inte råkat ställa in telefonen i något läge som ska spara ström eller datatrafik?

Har inget sådant inställt, blir galen snart och orkar verkligen inte göra en factory reset då android är så sjukt jobbigt att göra det på då inget icloud finns.
Fortfarande samma fel, sekunden jag sätter på wifi spammas det massor av notiser från snapchat, messenger och instagram.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Eventuellt kan detta var en lösning för dig:

Aktivera eller inaktivera mobildata
Du kan begränsa din dataförbrukning genom att inaktivera mobildata så anslutning till internet via mobilnätet inte är möjligt. Du kan fortfarande använda wi-fi även om mobildata är inaktiverat.

1. Aktivera eller inaktivera mobildata
Dra fingret neråt på skärmen från telefonens översta kant.
Tryck på Mobil data för att aktivera eller inaktivera funktionen.
2. Återvänd till startskärmen
Tryck på hemknappen för att avsluta och återvända till startskärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Hejsan!

På min Galaxy S5 har jag märkt den senaste veckan att jag inte får notiser när jag har avstängt/inte är uppkopplad på wifi. Tex när jag kommer hem från jobbet och wifi connectas så plingar det direkt typ 10-15 snapchats som jag fått under dagen, samma med Gmail appen och Facebook messenger. Jag har notiser på i apparna och synka i menyraden. Har även på mobildata, däremot kör jag med 2G och 3G bara och LTE helt avstängt.

Har en kompis med precis samma fel, har du funnit någon lösning?
Jag har kollat igenom telefonen hans flera varv men finner ingenting som ser konstigt ut, är lite ovan samsungs upplägg då jag själv kör en LG G3:a och kommer från en Sony lur.

Permalänk
Sötast
Skrivet av SimpanDirr:

Har inget sådant inställt, blir galen snart och orkar verkligen inte göra en factory reset då android är så sjukt jobbigt att göra det på då inget icloud finns.
Fortfarande samma fel, sekunden jag sätter på wifi spammas det massor av notiser från snapchat, messenger och instagram.

Hmm 'då inget icloud finns' hur tänker du då?

Gör man en återställning så installeras automatiskt alla appar igen samt alla kontakter återställs (om man har de synkade)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Har inget sådant inställt, blir galen snart och orkar verkligen inte göra en factory reset då android är så sjukt jobbigt att göra det på då inget icloud finns.
Fortfarande samma fel, sekunden jag sätter på wifi spammas det massor av notiser från snapchat, messenger och instagram.

Huh? Du kan synca allt med ditt googlekonto...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder