Hitter inte hårddisken vid boot??

Permalänk

Hitter inte hårddisken vid boot??

Hej Sweclockers!

När jag ska starta datorn ibland så kommer jag bara till en svart skärm där det står att jag ska sätta i CD skiva eller ändra i boot options, när jag rebootar och går in i boot options så kan jag inte välja att boota från HDD:en utan bara DVD läsaren. Det jag måste göra är att öppna upp datorn och dra ut sladdarna till HDD:en och starta om, då går den att starta.

Vad kan felet vara någon som har några tips?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Tja, glappande kontakter kan ju vara en gissning, men det är ovanligt.

Uppkommer problemet bara när du startar datorn första gången, eller kan felet även uppstå om du kommit in i Windows och sedan startar om?

Permalänk
Skrivet av Sephirot:

Tja, glappande kontakter kan ju vara en gissning, men det är ovanligt.

Uppkommer problemet bara när du startar datorn första gången, eller kan felet även uppstå om du kommit in i Windows och sedan startar om?

Jo för nån dag sedan så krashade den när jag satt och spelade, hela datorn frös ihop och var tvungen att stänga av på knappen. Sen när jag skulle starta den så fick jag samma meddelande :S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SnoBubble:

Jo för nån dag sedan så krashade den när jag satt och spelade, hela datorn frös ihop och var tvungen att stänga av på knappen. Sen när jag skulle starta den så fick jag samma meddelande :S

Är datorn hemlig? Skriv alltid ner vad du har för grejer + OS när du frågar så slipper vi gissa detta.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)