Permalänk
Medlem
Skrivet av Malmberg1234:

Har kört hos kompisar och på skelcaféer några gånger och då har det funkat bra. Har dock inte testat att köra med min dator på en annan uppkoppling än den jag har hemma.

Då är det väl hög tid att testa din dator på en annan uppkoppling för att då konstatera om det är din uppkoppling eller din hårdvara som orsakar "problemen"?

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Wehat? Hur fick du fram moderkortet ur det jag skrev? Jag menar musen, dvs den du siktar med, har högra handen på medans du spelar. Moderkortet skulle väl kunna vara boven i detta fallet men jag tror nog mer på mus tillverkaren om man ska gå efter min lilla teori.
Det ända jag kan utesluta är grafikkort och skärm då dessa satt kvar när problemet uppstod.

Mus > Ansluten till ett USB > Tillhör moderkortet. Någon annan innan nämde att det kunde vara moderkortet. Inte musen det är fel på eftersom jag har testat andra möss också.

Permalänk

Tickrate?

Exakt det problemet är det med Cs Go i alla fall!

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malmberg1234:

Kan inte direkt bevisa på CSGO. Inte lika lätt eftersom det inte finns några hitmarkers men är rätt säker på att det sker där också.

Inte säker på om det fungerar i demon men om man skriver sv_cheats 1 följt av sv_showimpacts 1 i consolen medan man spelar upp ett demo så kanske du kan se var skotten går. Om det fungerar så är det ju bara att spela in ett demo, spela upp det och skriva in det ovan i consolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Jag upplever samma som ts.Att jag tycker att jag träffar men ändå dör jag först.Sitter idag på ett sunkigt adsl abbonemang.Från mitten på juni har jag fiber 100/100 Och går det lika dåligt då är det väl bara o konstatera att jag är en jävla sopa i BF4.

Vänta du tills de sänker den så populärt kallade "tickraten", då ska du se att det kommer gå bättre. Jag ser själv fram emot att faktiskt EVENTUELLT kunna spela BF4 igen.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Skrivet av Ovard:

Vänta du tills de sänker den så populärt kallade "tickraten", då ska du se att det kommer gå bättre. Jag ser själv fram emot att faktiskt EVENTUELLT kunna spela BF4 igen.

Nuvarande tickraten är väl 10 har jag för mig. Även om det är skillnad på Counter Strike och Battlefield så är 64 tick på Cs väldigt störande.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Malmberg1234:

Mus > Ansluten till ett USB > Tillhör moderkortet. Någon annan innan nämde att det kunde vara moderkortet. Inte musen det är fel på eftersom jag har testat andra möss också.

Jo jag tyckte bara att det var lite konstigt att du tänkte moderkort direkt, men om du är säker på att det inte är musen så förstår jag ju lite bättre

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Jo jag tyckte bara att det var lite konstigt att du tänkte moderkort direkt, men om du är säker på att det inte är musen så förstår jag ju lite bättre

Ja well det makear mest sense att det är moderkortet iaf.

Permalänk

För att ge en uppdatering/"bumpa" tråden skall jag skriva några saker som kan göra till att någon själ vet hur jag ska fixa problemet.
Det är nån sorts delay på allting. Det är inte ping utan mer client side. I MOBA-spel till exempel är det svårare för mig att last hitta eftersom det är en delay på när jag trycker och när attacken träffar. (once again, INTE PING). I FPS-spel så känns mina vapen typ.. lösa. de är inte hårda när man skjuter. Kanske ni inte vet vad jag pratar om eftersom inte någon av er har kännt skillnaden.
Mina vapen dessutom "hoppar runt" och det blir svårt att sikta trots att jag har (inte för att skryta, väldigt väldigt bra aim).

Jag testade att köra FPS-spel i single player typ som far cry 3 och Battlefield-kampanjer och kan någorlunda tyda att det händer där också.

Permalänk
Skrivet av sockfan:

Då är det väl hög tid att testa din dator på en annan uppkoppling för att då konstatera om det är din uppkoppling eller din hårdvara som orsakar "problemen"?

Oj förlåt har glömt bort att jag faktiskt har testat det på en annan uppkoppling och det blev inte någon skillnad.