Svenskspråkig SMS-app till (Paranoid) Android?

Permalänk
Medlem

Svenskspråkig SMS-app till (Paranoid) Android?

Hej!
Tröttnade precis på allt strul med min standard S3 och lade därför in Paranoid Android på den.
Ska börja städa upp den och få den som jag önskar, och undrar nu hur jag får en sms-hanterare som den i orginal S3, då den fungerar bra.
Det jag söker är en app som har stöd för svenska med stavningsförslag likt orginalet.

Andra tips på användbara appar för en nybörjare inom custom roms och whatnot mottages gärna!

Sedan saknar jag funktionen "svep nedåt från ovankanten av skärmen för att snabbjustera funktioner såsom wlan-på/av och blockeringsläge mm".
Finns den någonstans, eller beror det på vilken launcher jag kör? Eller är det en app som saknas bara?

Tackar för hjälp!

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Textra, kör med den själv och den funkar klockrent! Angående stavningen så sitter väl det med det tangentbord man använder?

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Stavningsförslag har endast med tangentbordet att göra.
Jag vet inte vilket tangentbord PA kör med, men tror det är Googles tangentbord.
För att ställa in inmatningsspråk, stavningsförslag och andra allmänna inställningar kring tangentbordet så går du in på Settings->Languages & input och trycker på knappen bredvid det tangentbord du använder.

Angående "quick options" från rullgardinen så kan du ju svepa neråt med två fingrar för att komma åt dem. Alternativt svepa ner sedan trycka på ikonen i det högra hörnet. Det är även möjligt att det finns en inställning för att få fram det på direkten genom att svepa ner från höger hörn. Bara kolla runt lite i inställningarna.

Permalänk
Medlem

kan rekommendera Fleksy som tangentbord... sinnes bra.

Permalänk
Avstängd

Som övriga säger så är det inte sms-appen utan tangentbordet som ger stavningsförslag och dylikt. Swiftkey kostar ett par tior men är grymt på att föreslå rätt ord innan man ens skrivit det. Annars finns det mängder av tangentbord med sina för- och nackdelar. Jag gillar Swype exempelvis för det låter en dra fingret mellan bokstäverna istället för att trycka på en i taget. Många större tangentbord (bland annat Swiftkey) har liknande funktionalitet men Swype är bäst på det precis som Swiftkey är bäst på att förutsäga vad du vill skriva innan du skriver även om många andra tangentbord stöder även det (däribland Swype).

Vill du ha något mer Samsunglikt i telefonboken osv. så rekommenderar jag ExDialer. Den har funktionen att ringa genom att swipea åt ena hållet och sms:a genom att swipea andra i telefonboken eller listan över samtal som Samsung "lånade" av dem i TW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Skalman:

Rekommenderar Textra, kör med den själv och den funkar klockrent! Angående stavningen så sitter väl det med det tangentbord man använder?

Jag har testat Textra nu i en vecka, och det verkar göra det jag vill. Tackar för tipset!

Skrivet av Sears:

Stavningsförslag har endast med tangentbordet att göra.
Jag vet inte vilket tangentbord PA kör med, men tror det är Googles tangentbord.
För att ställa in inmatningsspråk, stavningsförslag och andra allmänna inställningar kring tangentbordet så går du in på Settings->Languages & input och trycker på knappen bredvid det tangentbord du använder.

Angående "quick options" från rullgardinen så kan du ju svepa neråt med två fingrar för att komma åt dem. Alternativt svepa ner sedan trycka på ikonen i det högra hörnet. Det är även möjligt att det finns en inställning för att få fram det på direkten genom att svepa ner från höger hörn. Bara kolla runt lite i inställningarna.

Tack! Jag fick de flesta funktioner jag saknade genom att gräva lite i inställningarna. Är inte hundra procent nöjd ännu, men tror att jag måste "slita in"
tangentbordet lite så det lär sig mina vanligaste fraser mm (:

Det där med att svepa från höger fungerade när man bockat i en ruta i inställningar, perfekt!

Skrivet av ATRmayo:

kan rekommendera Fleksy som tangentbord... sinnes bra.

Ska ha detta i åtanke om jag ger upp googles orginal!

Skrivet av snajk:

Som övriga säger så är det inte sms-appen utan tangentbordet som ger stavningsförslag och dylikt. Swiftkey kostar ett par tior men är grymt på att föreslå rätt ord innan man ens skrivit det. Annars finns det mängder av tangentbord med sina för- och nackdelar. Jag gillar Swype exempelvis för det låter en dra fingret mellan bokstäverna istället för att trycka på en i taget. Många större tangentbord (bland annat Swiftkey) har liknande funktionalitet men Swype är bäst på det precis som Swiftkey är bäst på att förutsäga vad du vill skriva innan du skriver även om många andra tangentbord stöder även det (däribland Swype).

Vill du ha något mer Samsunglikt i telefonboken osv. så rekommenderar jag ExDialer. Den har funktionen att ringa genom att swipea åt ena hållet och sms:a genom att swipea andra i telefonboken eller listan över samtal som Samsung "lånade" av dem i TW.

Ska överväga swiftkey! Swype låter inte riktigt som det jag söker, men jag vet att många gillar det skarpt. Tack för tipsen!