Vänster-stick till Elite och Star Citizen?

Permalänk

Vänster-stick till Elite och Star Citizen?

Jag väntar otåligt på att Elite och Star Citizen ska släppas, men jag kan redan nu köpa joystick!

Finns det någon joystick som passar de spelen, och som är anpassad för vänsterhänta? (Jag KAN använda högerstickor, men finns det en bra vänstersticka tar jag mycket hellre det.)

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

<suck>

Tänkte bara säga till andra vänsterhänta som hittar den här tråden i framtiden, att jag har bara hittat en joya som kan ställas om för vänsterhänta: Thrustmaster T.16000M, kostar cirka 500:- och verkar anses vara en bra joystick.
Jag har däremot inte hittat någon enda gas-spak som kan ställas om för att användas med högerhanden. Bästa alternativ är antagligen att använda dubbla joysticks istället.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Själv har jag en Saitek Cyborg Evo Force 2 joystick hemma. Den har jag för mig kan modifieras mellan höger och vänsterfattning. De stöden som finns går nämligen att skruva bort och montera på andra sidan joysticken så den passar vänsterhänta.

Jag köpte dock min för flera år sedan och jag vet inte om den fortfarande finns att få tag på. Kanske på Blocket eller liknande.