Hur spelar du din Wizard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Tack för tipset! Testade en helt ny build utifrån dina tips, kräver en del toughness men den är rolig att spela

Melee Fire Wiz
Active
Spectral Blades - Flame Blades
Wave of Force - Heat Wave
Archon - Combustion
Familiar - Icicle
Energy Armor - Pinpoint Barrier Eller Storm Armor - Power of the Storm om man har lite AP, eller Prismatic Armor för mer toughness.
Magic Weapon - Force Weapon (man kan välja något annat om för att trigga EE)

Passive
Elemental Exposure
Audacity
Domimance
Blur

En rolig melee buld. Flame Blades stackar så att dina fire skills gör mer dmg, bra synergi med Heat Wave. Thunderfury, Icicle och fire skills för att trigga EE.
Nu måste jag bara hitta Firebirds Eye och en Andariels för extra fire dmg

Snyggt, det ser bra ut! håller tummarna för din andariels och firebirds eye då.

Har du funderat på att köra Evocation + CDR genom paragon skills för att sänka cooldown på Archon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Snyggt, det ser bra ut! håller tummarna för din andariels och firebirds eye då.

Har du funderat på att köra Evocation + CDR genom paragon skills för att sänka cooldown på Archon?

Jo planen är att speca om till EVO + CDR när jag hittat sista delen jag behöver till Vyr´s set. Om det blir arcane eller fire får jag testa när jag är där

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Jo planen är att speca om till EVO + CDR när jag hittat sista delen jag behöver till Vyr´s set. Om det blir arcane eller fire får jag testa när jag är där

Låter bra! Personligen så röstar jag på fire!

Men det beror väl på vad man har för neck. Så jävla svårt att hitta en BRA fire neck som ger 20%.
Att hitta moonlight ward som ger åtminstone 23-24% arcane dmg är mkt lättare.

Permalänk
Medlem

Uppdaterad build för T3/T4 Solo

Min build

Active:
Disintegrate - Chaos Nexus
Black Hole - Spellsteal
Magic Weapon . Force Weapon
Energy Armor - Prismatic Armor
Familiar - Arcanot
Teleport - Wormhole

Passive
Audacity
Blur
Unwavering Will
Astral Presence

Buffat 250k liv och 8-9m toughness. 20k healing. På T3 facetankar jag allt.
1,3m DPS (buffad på pappret) men 50% + Arcane och 50% +Disintegrate och 90% Area dmg gör att allt slaktas på T3, på T4 vissa Elites är lite jobbiga.
Behöver SoJ och en bra Sun Keeper för att riktigt slakta T4 elites.

AP regen är aldrig ett problem utom på T4 riftbossar.

Min gear/build:
http://www.diabloprogress.com/hero/neomius-2105/Zemanova/2501...

Visa signatur

Asus P8Z77-V | i5 3570K@3,4Ghz | Corsair 16GB (2x8) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | ASUS GTX 660 2048MB DirectCUII | be quiet! Pure Power L8 630W |Samsung Basic 840 250GB | Define R4 | Dell 23'' U2312HM IPS LED

Permalänk

Har fått lite fler bitar Tal Rashas Elements sedan jag berättade sist. Nu med en RoRG har jag fyra set bonus från Firebird, Tal Rasha samt 3 från Captain Crimson. Letar mest efter Harry Potter wanden som ger bonus skada till Disintegrate.
Fler Tal Rasha skadar inte heller för har helst en mirrorball och arcane missiles. Thunderfury proccar inte tillräckligt för att bidra med lightning skada.

Men denna build med denna gear är väldigt spektakulär. Solo på torment 3 är helt underbart och relativt enkelt, Teleport får stanna för säkerhets skull.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/MartinP74-2627/hero/363311...

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

Kör för tillfället Fire/Archon Wiz med mirrorball-speccet på t6 med min alt. Känns dessvärre som att wizards är ganska veka utan en WOH för tillfället kontra dom andra klasserna.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!