Billig färgskrivare som skall användas sporadiskt

Permalänk
Medlem

Billig färgskrivare som skall användas sporadiskt

Tjena!

Tänkte skaffa mig en billig skrivare som endast kommer användas ett par ggr om året kanske för att skriva ut lite bilder på fotopapper.
Vad kan ni rekommendera?

Permalänk
Hedersmedlem

Alla bläckstråleskrivare går bort direkt med så sporadiskt användning eftersom bläcket torkar. Möjligen om du hittar en modell med undershållsprogram som rengör regelbundet om den alltid är påslagen, så kan det fungera (min HP för 3000kr gör det).

Bläck är både billigt och bra för foto, men som sagt, med sällananvändning kommer du få problem.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Även billigare bläckstråleskrivare kan ha automatisk rengöring, min Brother för < 1000 kr har det. Det slösar ju dock en massa bläck.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk

Om du håller dig till bilder i "vanlig" fotostorlek skulle jag definitivt rekommendera en liten sublimeringsskrivare, typ en Canon Selphy xxx. Bra bildkvalitet, ingen intorkning och BILLIGT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterhjalmarsson:

Om du håller dig till bilder i "vanlig" fotostorlek skulle jag definitivt rekommendera en liten sublimeringsskrivare, typ en Canon Selphy xxx. Bra bildkvalitet, ingen intorkning och BILLIGT.

Låter intressant! Finns det fotopapper med klister på att köpa i den storleken?