Börjar tanka bilder//hemsidan istället för att direkt visa dem?

Permalänk
Medlem

Börjar tanka bilder//hemsidan istället för att direkt visa dem?

Tjena,

Problemet är lite suddigt att förklara men om vi säger att jag skulle starta ett program, exempelvis internet explorer. Då istället för att starta programmet så kommer det upp att jag kan spara ner nån fil vilket jag avbryter varje gång men den fortsätta att spamma upp sig tills IE dör. Samma händer med till exempel nvidia experience då verkar det vara någon form av annons banner den vill ladda istället (för watch dogs). Otroligt störande.

Har även problem med urlmon.dll (459) har testat skriva in den där texten i "KÖR" men det fungerade inte. Har även kört registry cleaners och hela kalaset.
Alla drivisar är up to date och ominstallerade flera gånger.

Tack på förhand

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Lägger till att datorn har virus/brandväggar up to date. Har skannat datorn i felsäkert läge flera gånger med olika virus program, felet kvarstog. Om det 100% är virus måste jag veta hur jag blir av med det?

Permalänk
Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av biglover:

Lägger till att datorn har virus/brandväggar up to date. Har skannat datorn i felsäkert läge flera gånger med olika virus program, felet kvarstog. Om det 100% är virus måste jag veta hur jag blir av med det?

installera om OS. har du möjlighet så är även en formatering att föredra.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Körde malwarebytes i felsäkert läge, ingenting.

Formaterade alla diskar sedan installerade jag en ny fräsch kopia av windows. Nu funkar allt som det ska, synd att jag inte hittade en faktiskt lösning :(. Tack för alla svar!