Permalänk
Medlem

H100i ändra varvtal på fläktar?

Hej!

Jag undrar hur man gör för att ändra grejjer på min h100i. Ändra lyse/varvtal fläktar osv.
Har laddat ner Corsair Link men hittar inte vad jag ska göra sen?

Permalänk
Medlem

Fick nu till så pumpen och ändra lyse kom upp i Corsair Link via en youtube video.
Dock saknas fläktarna fortfarande. Vet inte hur jag ska gå tillväga...

Permalänk
Permalänk
Medlem

I BIOS ska du kunna ställa in fläkt % och på vilka temperaturer han ska fläkta mycket. Många moderkort har även ett speciellt program för att kunna övervaka sådant som temperaturer och RPM. Kan hjälpa dig vidare om du vet vad du har för kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crozzfajor:

Var via den videon jag fick till pump och lyset.
Upprepade det trots att det redan var nollor på alla och startade om datorn och då kom fläktarna upp

Edit: Problemet är alltså löst, via youtube videon.
Tack för alla svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av biglover:

I BIOS ska du kunna ställa in fläkt % och på vilka temperaturer han ska fläkta mycket. Många moderkort har även ett speciellt program för att kunna övervaka sådant som temperaturer och RPM. Kan hjälpa dig vidare om du vet vad du har för kort.

Fläkten ska alltid stå på 100% i bios när man använder en H100i eftersom det är Corsair link som styr fläktarna via deras mjukvara så är det där inne man även ska ändra det.

MVH

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ragequit:

Fick nu till så pumpen och ändra lyse kom upp i Corsair Link via en youtube video.
Dock saknas fläktarna fortfarande. Vet inte hur jag ska gå tillväga...

Visst har du kopplat in kylaren till en USB kontakt på moderkortet?

MVH

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb