Kör FedEx/UPS ut på helgerna?

Permalänk
Medlem

Kör FedEx/UPS ut på helgerna?

Hej!

Jag håller på att få ett paket skickat från USA till Sverige med UPS eller FedEx.

Någon som vet om någon av dom kör ut paket på helgerna eller är det som svenska posten som är helt död på helgerna?

Tack på förhand.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det där kan säkert bero på vilket fraktalternativ den som skickade paketet köpte, men med det normala alternativet så är det väl typ 9-16 vardagar eller nått sånt... Kolla med bolaget ifråga.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Har du inte betalat för det (dyyyyrt) så får du inget.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jag betalade iofs för Express-fart, ca 700 kr (litet paket).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Antalet dagar = arbetsdagar. Betalar du inte för helg får du ingen helg

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

UPS har lördagsutkörning som tilläggstjänst.
Kostar typ 150-200kr extra.

Sen är det en djungel vad gäller express. Finns massa
olika tjänster. Så fort du fått sändnings-ID kan du få besked
om vilken leveranstid du kan räkna med.

Permalänk
Medlem

Beställde FedEx från USA en fredagkväll, den skickades med ett flyg tvärs genom USA redan på fredagskvällen, sedan till Paris på lördagen, och till Sverige på natten mot söndag. Utkörningen skedde på måndag förmiddag.. Kostade 50 dollar i frakt totalt, men värt varenda krona

Permalänk
Avstängd

Necromancer r1, men tror ni fedex kör ut imorgon?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Tack :).

Dom har inget lager i Stockholm man kan åka hämta imorgon vid annars då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Tack :).

Dom har inget lager i Stockholm man kan åka hämta imorgon vid annars då?

Har ett paket som kom till Sverige igår via FedEx. Vad jag kan se ligger det kvar på lagret/kontoret på Arlanda. Skulle väl vara att ringa dit och fråga.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Jag tror ingen jobbar där idag som har "telefontjänst". Om det är några som jobbar är det nog bara folk
som sorterar och tar i mot paket ifrån flygen.

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?