Permalänk
Medlem

Får inget internet!

Hej, jag har precis flyttat hem till min mamma och där finns endast trådlöst internet.

Använder stationär dator så jag tog mig till kjell och co idag och köpte mig en D-link Wireless N USB mini adapter för att kunna ta emot trådlöst internet på min dator.

Nu har jag installerat maskinvaran till adaptern men kan fortfarande inte ansluta till internet, när jag felsöker internet anslutning så får jag upp "Ett problem kan ha uppstått med drivrutinen för kortet Wireless Network Connection" och när jag försöker reparera som administratör får jag upp " Det är problem med kortet trådlöst nätverk"....

Någon här som kan hjälpa mig på traven?

Mvh
Tjucken

Permalänk
SpelClockers

Vilken adapter är det? Gissar mig till att det är samma som jag hade problem med tidigare DWA 140. Jag fick rota runt på någon rysk sida för att hitta passande drivar men nu såg jag att dom hade den på sin egna svenska sida också. REV D
http://www.dlink.com/se/sv/support/product/dwa-140-wireless-n...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tjucken:

Någon här som kan hjälpa mig på traven?
Tjucken

höll på med något liknande idag via min laptop. Hade problem med mitt nätverkskort efter att ominstallerat W7 helt på hårddiske. Gör som jag ladda ner drivrutiner till ditt nätverkskort på en annan dator och lägg över drivrutinerna i ett usb och sätt in usb't i datorn och installera hoppas det hjälper!

Permalänk
Medlem

jag laddade hem rev D på min mobil och slängde över i min stationära och installerade.. hjälpte mig ingenting

Permalänk
SpelClockers

Om du kollar på din usb sticka så bör det stå vad den heter så att det går hittar korrekta drivrutiner. För mig fungerade det även med skivan som följde med (jag hade dock ingen cd läsare först).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

den hette som du sa DWA 140

Permalänk
Medlem

Routern är en bit bort, men både min mobil och laptop får hyffsad kontakt med routern.

Permalänk
Rekordmedlem

Kör inssider och posta en skärmdump, använd en version under 4 så är det gratis, tex
http://www.techspot.com/downloads/5936-inssider.html

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Laddade hem programmet men det står i WI-FI ADAPTER rutan "no Wi-fi devices connected".. har usb-stickan i och drivrutinerna installerade. Dock så lyser inte stickan...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Tjucken:

Laddade hem programmet men det står i WI-FI ADAPTER rutan "no Wi-fi devices connected".. har usb-stickan i och drivrutinerna installerade. Dock så lyser inte stickan...

Då har du nått strul med hårdvara eller drivern, hur ser det ut i enhetshanteraren ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tjucken:

den hette som du sa DWA 140

Du får kolla på stickan vilken rev.version du har..a.b.c.d

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Inaktiv

jahaaaa har du installerat usb stickan innnan du stoppade CD'n in i datorn? Jag var tvungen och byta min efter ett tag eftersom jag körde usb'n in först sen installerade jag drivrutinerna....

*Edit fixade till kommentaren

Fixade till den lite
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

jahaaaa har du installerat usb stickan innnan du stoppade in den i datorn? Jag var tvungen och byta min när jag körde usbn in först sen installerade jag....

Vaddå byta?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av niclasc:

Vaddå byta?

Satte in usb'n stickan i datorn innan jag installerade drivrutinerna från cd'n. Så min usb sticka fungerade inte som det skulle. Var tvungen att byta och nu fungerar det bra