Battlefield: Hardline i läckt video

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Såg bilen i början, fick kopplingen BF + NFS

Jo.. NFS, BF och lite Payday på det. Det vore rätt skönt om detta blev ett free2play och att dom kanske kunde satsa på lite mer tävlingsinriktat gameplay.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tyckte att det såg intressant ut och lite mer nytänkande än allt modern warfare trams.

Permalänk
Medlem

Tyckte det såg as ballt ut. Fick lite HEAT känsla.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

Inte kan man kalla det battlefield iallafall, skulle inte bli förvånad om conquest inte ens finns med i detta cod, nfs, JJ abrams hopkok.

Permalänk
Medlem

Nej det där såg inge kul ut , gud så besviken man blir på hela spelmarknaden just nu.. Kan de inte göra en ww2 spel igen , utan massa trims trams , simpelt , enkelt , bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Tar ju emot lite att det inte är DICE men det ser ut att bli helt okej ändå.

Är snarare en fördel att det inte är DICE, då dom är så inkompetenta.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut det här! Payday var roligt men man tröttnade snabbt på att bara spela samma missions mot datorn jämt (och revivea Hoxton heeeeela tiden).

Visa signatur

i7-4790K | Noctua NH-D14 | ASUS Z97-A | Geforce 780 GTX | Samsung 850 PRO 512GB | Plextor M3PRO 128 GB | Fractial Design XL | MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Medlem

Om ni funderar på att köpa detta så småningom kom ihåg en sak... FÖRHANDSBOKA INTE.

That is all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Om ni funderar på att köpa detta så småningom kom ihåg en sak... FÖRHANDSBOKA INTE.

That is all.

Jag har alla Battlefield spelen (samt i princip alla Digital Illusions spelen sen Pinball Dreams på Amiga) och jag har haft väldigt lite problem med Battlefield spelen, ser extrema mängder bekymmer på forumet här och klagan, dock har jag haft turen att jag haft väldigt lite problem mot vad uppenbarligen många andra har, så får väll skatta mig lycklig.

Så jag förbokar nog ändå, det är många som inte tycker om förbokning men jag tycker det är värt risken, det är inte precis tio tusentals kronor det handlar om utan hundralappar så ser inte varför det är så hemskt att förboka om man har råd. Förväntar jag mig att spel är perfekta när jag förbokar? Nej, men som jag sa har jag haft väldigt få problem.

Sen finns det spel som man längtar efter så länge att man vill förboka för att få det så fort som möjligt som Elder scrolls, Fallout, Borderlands och liknande spel, långt mellan releaser och man längtar så fruktansvärt mycket efter att kasta sig ut i den nya världen att jag inte kan hålla mig så jag förbokar så att ett spel man väntat på ett par år inte är slutsålt.

Sen att en del inte vill förboka förstår jag fullt ut, men det är upp till var och en om de vill eller inte vill förboka. Jag tar ändå noll hänsyn till vad folk skriver om för problem på nätet då negativt ringer högre än possessivt så skapar jag ändå min egna uppfattning om problemen och gör vad jag kan för att slippa dem.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Ge det en chans för tusan, ni har ju inte ens spelat spelet och trashtalkar det redan. Jag tycker personligen det ser lovande ut.

Permalänk
Medlem

tycker detta känns som en skön frisk fläkt. krigsspel börjar bli lite tjatigt. så lite tjuv o polis blir trevligt.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Fick dåliga vibbar av videon. Jag har inget emot spel med ett oseriöst tema, men i det här fallet känns det som dem försökt sig på ett seriöst tema, men fått ett oseriöst resultat. Jag är förvirrad.

Ett tjuv/polis-spel är helt okej. Men när det sedan börjar flyga in attackhelikoptrar, flygplan med mera så blev det helt plötsligt lite för mycket. Det känns som dem lagt in dem elementen bara för att främja namnet Battlefield. När var senast ett attackflygplan dök in för att stoppa rånare som flydde från en bank, exempelvis.

Nej, oseriöst på fel sätt, tyvärr. Me has no hype.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jag har alla Battlefield spelen (samt i princip alla Digital Illusions spelen sen Pinball Dreams på Amiga) och jag har haft väldigt lite problem med Battlefield spelen, ser extrema mängder bekymmer på forumet här och klagan, dock har jag haft turen att jag haft väldigt lite problem mot vad uppenbarligen många andra har, så får väll skatta mig lycklig.

Så jag förbokar nog ändå, det är många som inte tycker om förbokning men jag tycker det är värt risken, det är inte precis tio tusentals kronor det handlar om utan hundralappar så ser inte varför det är så hemskt att förboka om man har råd. Förväntar jag mig att spel är perfekta när jag förbokar? Nej, men som jag sa har jag haft väldigt få problem.

Sen finns det spel som man längtar efter så länge att man vill förboka för att få det så fort som möjligt som Elder scrolls, Fallout, Borderlands och liknande spel, långt mellan releaser och man längtar så fruktansvärt mycket efter att kasta sig ut i den nya världen att jag inte kan hålla mig så jag förbokar så att ett spel man väntat på ett par år inte är slutsålt.

Sen att en del inte vill förboka förstår jag fullt ut, men det är upp till var och en om de vill eller inte vill förboka. Jag tar ändå noll hänsyn till vad folk skriver om för problem på nätet då negativt ringer högre än possessivt så skapar jag ändå min egna uppfattning om problemen och gör vad jag kan för att slippa dem.

Grejen är ju att det inte finns någon anledning att förhandsboka digitala kopior som alla nya spel släpps i. Finns ju inte direkt någon begränsad upplaga som det gjorde för 10 år sen. Sen visst man kanske får något fjantigt camo om man förhandsbokar men det brukar kunna gå att få sånna nycklar efter release med.

Att undvika att förhandaboka sänder ett budskap till utvecklarna att dom behöver leverera en bra produkt vid release för att förtjäna folks pengar. Du får göra vad du vill med dina pengar men att folk förhandsbokar enbart på att ha sett en trailer är värdelöst. Det gör bara att utvecklarna kan släppa en överhypad skitprodukt vid release och ändå få massa pengar för den och sen patcha skiten i ett par månader.

Nej, åt helvete med förhandsbokningar år 2014... Sen tycker jag också att bf4 är bättre än vad många säger men det var i princip helt ospelbart i någon månads tid. Sånt ska inte uppmuntras. /rant

Permalänk
Medlem

Jag köper spel för singel player läget först och främst och då såg ju detta spel lite nytt och roligt ut
Men ur en gammal battlefield spelares ögon så ser det rent skit ut
Så min reaktion är

Meh.....

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

fan va skoj det såg ut i videon,såg ut som mix av payday och gta med lite battlefield.. kanske blir ett riktigt bra spel!

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

Kommer dom använda frosbite 3?

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Konceptet liknar PayDay.. Dock så tror jag paydays koncept är bättre.

Permalänk

Värst vad folk var negativa. Även om jag kan hålla med om att jag tycker det är märkligt behålla Battlefieldnamnet.
Tycker det liknar Tactical Intervention mest av allt i tanke. Och för mig personligen som suger på CS skulle det vara kul med ett spel med lite samma grundtanke fast med en trovärdigare ballistik än CS, tolka det hur ni vill.

Heat ja, det känns lite som FPS-världens mål att lyckas skapa ett spel som ger samma upplevelse som "gatloppet" i Heat.

Visa signatur

”That being so the orderly thing to do, under our form of government, is to abolish a law which cannot be enforced, a law that the people of the country do not want enforced.” - Fiorello LaGuardia

Permalänk
Medlem

En fräsig version av Tactical Ops/Counter Strike ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

tycker detta känns som en skön frisk fläkt. krigsspel börjar bli lite tjatigt. så lite tjuv o polis blir trevligt.

Men det kommer ju vara exakt samma spel i grunden. Explosioner och kulregn ÖVERALLT. Det är tom. samma vapen som från BF4/BF3. RPG:n ser exakt likadan ut som på battlefield! Ctrl + C, Ctrl + V, och så ändrar vi gubbarnas skin, så är vi klara!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

får hoppas de för en gångs skull släpper ett färdigputsat spel, men tvivlar starkt..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delita:

Är snarare en fördel att det inte är DICE, då dom är så inkompetenta.

Det är allmänt sett som EAs fel från början då de ville ha ut det för CoD. hur som helst så är BF4 ett bra spel och när CTE förändringarna patchas in i vanliga BF4 så tror jag spelet kan bli riktigt bra.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kanske finns en perk i spelet som heter Hardline?

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk

Kommer aldrig mer lägga en krona på ett spel från DICE/EA/ORGIN

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Grejen är ju att det inte finns någon anledning att förhandsboka digitala kopior som alla nya spel släpps i. Finns ju inte direkt någon begränsad upplaga som det gjorde för 10 år sen. Sen visst man kanske får något fjantigt camo om man förhandsbokar men det brukar kunna gå att få sånna nycklar efter release med.

Att undvika att förhandaboka sänder ett budskap till utvecklarna att dom behöver leverera en bra produkt vid release för att förtjäna folks pengar. Du får göra vad du vill med dina pengar men att folk förhandsbokar enbart på att ha sett en trailer är värdelöst. Det gör bara att utvecklarna kan släppa en överhypad skitprodukt vid release och ändå få massa pengar för den och sen patcha skiten i ett par månader.

Nej, åt helvete med förhandsbokningar år 2014... Sen tycker jag också att bf4 är bättre än vad många säger men det var i princip helt ospelbart i någon månads tid. Sånt ska inte uppmuntras. /rant

Jag beställer dock fysiska utgåvor i den mån det går av alla spel jag köper, är retro samlare och då blir det att jag fortfarande köper nya spel på skiva istället för digitalt, självklart köper jag digitalt om det inte finns på optisk media. Varför optisk media? Samlare som jag är så har jag faktiskt spelen kvar på skiva om än digitala tjänster försvinner

Jag förstår vad du menar dock, men sen finns det faktiskt spelutvecklare/publishers som inte släpper spel med hutlösa mängder problem som faktiskt fungerar fint vid release, det är inte alla som har problematiska releaser, jag har haft väldigt lite problem med många stora utvecklare av rollspel i alla rollspels subklasser.

Sen hade jag turligt nog väldigt lite problem med BF4, ibland spökade det på men då startade jag det på PS4 istället där det fungerade bättre vid release Jag spelar både på konsoller och PC från alla årtionden så jag har både och och tycker jag om ett spel köper jag det på alla systemen det finns till

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zappkiller:

Konceptet liknar PayDay.. Dock så tror jag paydays koncept är bättre.

Haha ja idén bakom payday är väl bra, men resultatet i form av PD1 och PD2 är ju ett rent hån mot hela spelvärlden ju... totalt värdiglöst rent speltekniskt. Grafikmässigt okej.

Detta spel finns det ju blandade känslor om, men det kan nog arta sig.

Visa signatur

Har en rätt okej dator O.o

Permalänk
Avstängd

Vart ska jag betala? Jag vill inte veta mer eller prata mer. Jag vill ha spelet NU!

Permalänk
Medlem

Skit i Hardline, var är Bad Company 3?!

Permalänk

Jag är lite orolig att det bara är BF4 med nya skins och banor/gamemodes, som gamarna på EA sedan tar 600 spänn för.

Kommer köpa det, för jag kommer inte kunna låta bli. Kommer däremot aldrig förboka ett spel igen. Hoppas att ingen från SweClockers gör det!

Permalänk
Medlem

Såg sjukt roligt ut. Payday 2 var ett dåligt skjutspel, det här kan nog bli nice att spela halvseriöst i. Tycker ioförsig inte att något Battlefield varit roligt sen BF2

Skrivet av CJ1stream:

Vart ska jag betala? Jag vill inte veta mer eller prata mer. Jag vill ha spelet NU!

Du kommer nog få betala, sen kan du få betala igen och igen och igen för lite DLC!

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]