Någon som har handlat från Asedo.se?

Permalänk
Medlem

Någon som har handlat från Asedo.se?

Ska inhandla mig ett skärmfäste och Asedo är ganska mycket billigare än större mer välkända butiker. Vågar jag beställa från dem?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

-En gorilla mitt i loggan, seriöst?
-Tar bort ALLA omdömen som inte är 8+ på prisjakt.
-Jag har själv skrivit ett omdöme där jag skrev att jag tyckte det var misstänksamt. Omdömet var borta på 2 timmar.
-INGA tillverkar rekomendationer
-Mindre än hälften av deras produkter finns i lager.
-De är ibland billigast, men ibland också överlägset dyrast. DVS de har ingen koll på marknaden och hur priserna förändras.

Do your maths.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av oolllee:

-Jag har själv skrivit ett omdöme där jag skrev att jag tyckte det var misstänksamt. Omdömet var borta på 2 timmar.

Betyder detta att du handlat där själv?
Hur fungerade det isåfall?
Annars förstår jag inte varför man skulle lägga ett omdöme.

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem

Ha den gorillan var ju skön.

Köp inte ifrån en affär som tar bort omdömmen... fast faktura betalning är ju ganska säkert. Men du kan kanske inte förvänta dig någon vidare support efter köpet om något skulle gå fel. Om du köper därifrån, se till att det är hyffsat mycket billigare än en etablerad butik (risk/reward) och att du köper något ifrån en tillverkare som har bra service så att du i värsta fall kan gå direkt till dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PelleRell:

Betyder detta att du handlat där själv?
Hur fungerade det isåfall?
Annars förstår jag inte varför man skulle lägga ett omdöme.

Jag skrev varför jag tyckte butiken verkade misstänkt. Jag satte 5 stjärnor för att vara "neutral". I dåläget var det enda omdömet som fanns.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

Jag tar nog det säkra före det osäkra i det här fallet, och beställer från en annan butik för ett par hundra mer. Vill ju ha grejorna ganska snabbt också så då kan det vara värt att välja en större butik.

Tack för svar alla

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Asedo.se använder sig av NetSets webbshop Nettailer. Jag har personlig erfarenhet av Nettailer. Det brukar vara så att webbshoppen speglar distributörernas lager och således beställs kundernas artiklar direkt från distributörerna. Priserna varierar då distributörerna ändrar sina priser ofta. Du kan räkna med en till två veckors leveranstid, det brukar inte gå snabbt vid sånna här "drop-shipping"-lösningar.

Jag har inte handlat av Asedo.se utan mitt inlägg handlar om deras webbplattform och hur den mest troligt fungerar - d.v.s. att det inte är några problem att beställa därifrån om man har tid att vänta på produkterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oolllee:

Jag skrev varför jag tyckte butiken verkade misstänkt. Jag satte 5 stjärnor för att vara "neutral". I dåläget var det enda omdömet som fanns.

Då bröt du ju mot Prisjakts regler, så det var väl ganska självklart att ditt "omdöme" blev raderat.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxOne:

Då bröt du ju mot Prisjakts regler, så det var väl ganska självklart att ditt "omdöme" blev raderat.

Presis som ett antal andra omdömen? Det har krypit fram ett antal omdömen som man inte kan läsa för att de är "Under undersökning" eller nåt i den stilen.
Men jag kan förstå att mitt omdöme försvan isf.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

Hej
Hittade denna tråden av en slump när jag försökte se vad Asedo är för en datorbutik. Lite kul att jag med hade tänkt köpa ett skärmfäste.
Har fler handlat från denna datorbutiken sen Juni 2014? Hade varit intressant att höra vad folk tycker. Tänkte handla i butiken men om det stämmer att dom tagit bort omdömen så känns det inte som att jag vill gynna butiken.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FANTEN:

Hej
Hittade denna tråden av en slump när jag försökte se vad Asedo är för en datorbutik. Lite kul att jag med hade tänkt köpa ett skärmfäste.
Har fler handlat från denna datorbutiken sen Juni 2014? Hade varit intressant att höra vad folk tycker. Tänkte handla i butiken men om det stämmer att dom tagit bort omdömen så känns det inte som att jag vill gynna butiken.

Vet att det är flera månader efteråt...men eftersom flera som jag säkert googlar namnet och kommer hit så svarar jag ändå...
Det är prisjakt som tagit bort omdömen, inte asedo.

Själv tittar jag på en skärm som asedo är billigast på, men vet inte...
Omdömen på prisjakt säger ju att det är vettigt iaf, men....

Permalänk
Inaktiv

Och jag kommer ännu senare till diskussionen.

Jag försökte handla därifrån i förra veckan.
Eftersom det är ett nytt bolag för mig så valde jag faktura.

Fick bekräftelse från klarna och dem att ordern var ok.

Hörde inget ifrån dem på ett par dagar så kontaktade dem och fråga när det skulle levereras.

Då säger de att det inte gått igenom hos klarna.
Tyckte det lät väldigt konstigt så jag kontaktade klarna.

Hos dem såg allt rätt ut och fakturan låg som registrerad i väntan på att de ska skicka ordern.

Så jag bad dem ta bort den och kontakta asedo.
(Även jag kontaktade dem)

Så jag kommer inte försöka handla därifrån igen.
De har uppenbarligen inte koll på vad de gör.

Skickades från m.sweclockers.com