Permalänk
Medlem

Skrivbordsbygge frågor och funderingar

Detta är också en bygglogg där jag uppdaterar ibland
Jag kan inte garantera att det blir supersnyggt, har nästan aldrig arbetat med trä förut. Men jag ska göra mitt bästa.

Efter att ha kikat på detta lilla projekt blev jag galet sugen att göra något liknande!
Så jag satte mig ett tag (för första gången i mitt liv) med Googles kladdiga Ketchup och smetade fram några skrivbord som jag tror jag skulle kunna tänka mig att ha (och förhoppningsvis klarar av att bygga )

Det fjärde skrivbordet kände jag mig nöjd med och känner att det vill jag ha!

Det är 180 cm brett 61 cm djupt och 22,6 cm tjockt på de tjockaste ställena. Jag hade tänkt att det skulle var byggt i ek.

Mina funderingar och frågor är då följande:

Glas eller plexi? Snyggt vs hållbarhet, jag är ingen galen gamer men man är väl rätt klumpig ibland.

Som man ser i fronten finns där 3 st fläktar (140 mm) på båda sidor och ett "galler" vid I/O plåten (vill inte ha solid trä där som stänger in varmluft) bakom "gallret" finns det ca 13 cm plats för kablage, det är att slippa kablage som jag är ute efter i denna build. I träskivan allra längst bak hade jag tänkt att man placerar ytterligare 2 140 mm fläktar för utsug. Tror ni det kommer funka eller kommer kablar och sånt blockera för mycket?

Tror ni 61 cm räcker på djupet? Sitter idag med ett skrivbord som är ca 85 cm djupt och jag kan slänga runt med mina armar väldigt mycket och det känns som om jag har väldigt mycket plats över, tangenbordet ligger ca 40 cm in på skrivbordet osv. Skärmarna har inga fötter utan sitter på en ställning som kläms fast runt bordsskivan.

Kan det behövas 2 extra fläktar på den vänstra sidan riktade mot grafikkorten. Det är korten i sign. och de tycker om att bli varma..

Bluray, fläktkontroller och hotswap enheter tänkte jag att de ska sitta på mitten vid magen, kan dock vara irriterande (?), vad vet jag..

Powerknapp och USB för respektive dator tänkte jag sätta bredvid fläktarna.

Tror ni det kan vara ett roligt bygge? Kom gärna med kommentarer och säg vad som kan bättras på (eller vad som redan är bra) både praktiskt och estetiskt.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk

Ser väl bra ut vet bara av egen erfarenhet att de är bättre om du monterar skärmarna på väggen eller annan lösning så länge dem inte står på locket. för om du skulle öppna för att ändra eller kolla något måste du först plocka bort alla skärmar.

Tycker även du ska skippa att montera någon vid partiet i mitten.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Glas! Plexi kommer bli repigt på nolltid och dessutom så måste du upp ganska ordentligt i dimension om det ska kännas "stabilt" om du ha det som på bilden.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Skrivet av LudvigLindell:

Efter att ha kikat på detta lilla projekt blev jag galet sugen att göra något liknande!
Så jag satte mig ett tag (för första gången i mitt liv) med Googles kladdiga Ketchup och smetade fram några skrivbord som jag tror jag skulle kunna tänka mig att ha (och förhoppningsvis klarar av att bygga )

Vet inte om du sett detta projekt annars är det riktigt imponerande och du kan säkert lära dig något från hans idéer.

Angående glas vs "plexi" så skulle jag kört på glas alla dagar i veckan då det inte blir repigt lika lätt, för repig plast är fult!

Citat:

Bluray, fläktkontroller och hotswap enheter tänkte jag att de ska sitta på mitten vid magen, kan dock vara irriterande (?), vad vet jag..

Jag är inte riktigt med på vad du menar där men menar du att de ska komma ut rakt framför dig där du sitter så verkar det bara klumpigt?

Angående fläktar så är det kanske inte så snyggt eller lyckat ur oljudsperspektiv att ha de så som du tänkt, men om du nu vill ha det så så kommer du inte behöva några extra fläktar som blåser på grafikkorten då du kommer ha fritt blås genom skrivbordet.

Permalänk
Medlem

montera snurrorna i sidorna å dela locket en ca 40 cm in å sätt gångjärn på insidan
hotswap är enkelt löst genom å sätta så de går ut från sidan i mittutrymmet en liten bit in så kommer du åt hela rasket utan att det syns

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZohanNrOne:

Ser väl bra ut vet bara av egen erfarenhet att de är bättre om du monterar skärmarna på väggen eller annan lösning så länge dem inte står på locket. för om du skulle öppna för att ändra eller kolla något måste du först plocka bort alla skärmar.

Tycker även du ska skippa att montera någon vid partiet i mitten.

Har tyvärr inte möjlighet att montera på väggen då jag flyttar skrivbordet ganska ofta, ska försöka bygga så att jag slipper öppna upp det så ofta.
Mina skärmar sitter på ett bordsmonterat stativ

Skrivet av Langelus:

Glas! Plexi kommer bli repigt på nolltid och dessutom så måste du upp ganska ordentligt i dimension om det ska kännas "stabilt" om du ha det som på bilden.

Tycker du att jag ska bygga det tjockare (på höjd)? Varför skulle konstruktionen på bilden bli ostabil?

Skrivet av lanbonden:

Vet inte om du sett detta projekt annars är det riktigt imponerande och du kan säkert lära dig något från hans idéer.

Angående glas vs "plexi" så skulle jag kört på glas alla dagar i veckan då det inte blir repigt lika lätt, för repig plast är fult!

Jag är inte riktigt med på vad du menar där men menar du att de ska komma ut rakt framför dig där du sitter så verkar det bara klumpigt?

Angående fläktar så är det kanske inte så snyggt eller lyckat ur oljudsperspektiv att ha de så som du tänkt, men om du nu vill ha det så så kommer du inte behöva några extra fläktar som blåser på grafikkorten då du kommer ha fritt blås genom skrivbordet.

Du har helt rätt i att bluray och sånt vid magen skulle bli klumpigt, har också tänkte på det..

Om vi säger att jag skulle vrida lådorna 90° och ha insug från sidorna och utblås i mitten, tror du det skulle se snyggare ut? Dels från ovansidan samt framsidag.
Känns som om det skulle bli lite kyligt om benen dock.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

montera snurrorna i sidorna å dela locket en ca 40 cm in å sätt gångjärn på insidan
hotswap är enkelt löst genom å sätta så de går ut från sidan i mittutrymmet en liten bit in så kommer du åt hela rasket utan att det syns

Jag förstår inte helt 100 på vad du menar ^^
Menar du att jag ska sätta fläktarna som jag skrev i ovanstående post och att själva bordsskivan ska kapas en bit in framför skärmar så att man slipper ta bort dem när man öppnar upp hela lådan?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Skulle oxå köra på glas om jag var du. Härdat glas är nog en bra ide. Mycket svårare att ha sönder, och om olyckan är framme är risken för skada mycket mindre. "Spräckt" glas skulle kunna vara snyggt med, beroende på vilken look du är ute efter. Om du nu startar ett sådant här väldigt seriöst bygge, varför inte gå all in och vattenkyla det med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Skulle oxå köra på glas om jag var du. Härdat glas är nog en bra ide. Mycket svårare att ha sönder, och om olyckan är framme är risken för skada mycket mindre. "Spräckt" glas skulle kunna vara snyggt med, beroende på vilken look du är ute efter. Om du nu startar ett sådant här väldigt seriöst bygge, varför inte gå all in och vattenkyla det med?

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle vilja vattenkyla men mina kort är lite svåra på den fronten, krävs mycket jobb tror jag och har inte riktigt pengarna till det räcker med att bara träet går på ca 2000kr ^^ +fläktar+glas osv (typ stabila ben från Ikea)

Spräckt glas verkar faktiskt som om det vore snyggt

Edit: råkade citera tre st med surfplattan på nåt sätt

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Tycker du att jag ska bygga det tjockare (på höjd)? Varför skulle konstruktionen på bilden bli ostabil?

Syftade på tjockleken på plexiglaset, inte bordet Om du nu ändå vill köra plexi så kolla efter en reptålig variant (heter Optical) och tjocklek 8 mm. Tunnare plexi än så kommer lätt kännas "sladdrig" om du ställer någonting på det.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Syftade på tjockleken på plexiglaset, inte bordet Om du nu ändå vill köra plexi så kolla efter en reptålig variant (heter Optical) och tjocklek 8 mm. Tunnare plexi än så kommer lätt kännas "sladdrig" om du ställer någonting på det.

Jaha känns som att glas är det bästa, dock är jag osäker på vad en glasskiva kostar. Antingen specialbeställer jag något enligt mina egna mått eller så anpassar jag måtten utefter vad hittar för skiva.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk

Har har du en logg jag fick inspiration från när jag byggde mitt skrivbord, hat tyvärr inte kvar de så kan inte ta några foton. Du kan göra som den här killen har gjort med locken så kan du ha skärmarna monterade på ditt stativ med ändå kunna plocka bort skivan ifall de skulle behövas.

http://www.overclock.net/t/1200785/project-kapros-ikea-galant...

När de gäller plast eller glas hade jag gått med glas alla dagar i veckan bara för priset sen då är de ju underhållningen som kommer vara mycket jobbigare med en plastskiva. plasten kan man inte torka av med vilken trasa som helst medans glaset kan du lätt torka av med en fuktad trasa med tanke att ytan är plan så kommer de lätt bli dammigt.

Lycka till!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZohanNrOne:

Har har du en logg jag fick inspiration från när jag byggde mitt skrivbord, hat tyvärr inte kvar de så kan inte ta några foton. Du kan göra som den här killen har gjort med locken så kan du ha skärmarna monterade på ditt stativ med ändå kunna plocka bort skivan ifall de skulle behövas.

http://www.overclock.net/t/1200785/project-kapros-ikea-galant...

När de gäller plast eller glas hade jag gått med glas alla dagar i veckan bara för priset sen då är de ju underhållningen som kommer vara mycket jobbigare med en plastskiva. plasten kan man inte torka av med vilken trasa som helst medans glaset kan du lätt torka av med en fuktad trasa med tanke att ytan är plan så kommer de lätt bli dammigt.

Lycka till!

Jag vill helst inte ha min dator "ovanpå" skrivbordet utan snarare hängande under det, men han hade några kul ideér som jag ska titta vidare på tack

Jag har även ändrat lite, men bara lite, i min modell men funderar på om ni tror att det kommer hålla. Se bilder nedan.

Sträcket vid skärmarna tänkte jag att jag skulle sätta gångjärn av nåt slag så att den delen kommer agera lucka. Den bakre skivan kommer dock i så fall endast sitta fast med nedanstående idé och någon slags skruv i den bakre skivan. Jag är osäker på om det klarar ca 15 kg skärm?

För att inte bordsskivan ska ge vika så tänkte jag att man stadgar upp den med hyllhållare för vägghyllor. Om ni förstår vad jag menar
Nåt i stil med dessa fast lite mindre. Kanske tre stycken.

Edit: insåg att jag missade att lägga snittsträcket på sidorna, hoppas ni förstår var jag hade tänkt att det skulle vara ändå.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk

Det här ska bli kul att följa & se! Lycka till! Det hade vart coolt med lampor i bordet!

Visa signatur

6600k@4.7 gHz - 16 GB - Radeon 5700 XT - Corsair Force MP510 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deadlighter:

Det här ska bli kul att följa & se! Lycka till! Det hade vart coolt med lampor i bordet!

Jag har en 5 meter LED slinga som jag fundera på att stoppa in, med tillhörande fjärrkontroll kan jag även byta färg och slå av/på den lite hur jag vill

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skrivet av LudvigLindell:

Jag vill helst inte ha min dator "ovanpå" skrivbordet utan snarare hängande under det, men han hade några kul ideér som jag ska titta vidare på tack

Jag har även ändrat lite, men bara lite, i min modell men funderar på om ni tror att det kommer hålla. Se bilder nedan.

https://i.imgur.com/azbKiZR.png

Sträcket vid skärmarna tänkte jag att jag skulle sätta gångjärn av nåt slag så att den delen kommer agera lucka. Den bakre skivan kommer dock i så fall endast sitta fast med nedanstående idé och någon slags skruv i den bakre skivan. Jag är osäker på om det klarar ca 15 kg skärm?

https://i.imgur.com/FJBaSVD.png

För att inte bordsskivan ska ge vika så tänkte jag att man stadgar upp den med hyllhållare för vägghyllor. Om ni förstår vad jag menar
Nåt i stil med dessa fast lite mindre. Kanske tre stycken.

Edit: insåg att jag missade att lägga snittsträcket på sidorna, hoppas ni förstår var jag hade tänkt att det skulle vara ändå.

Loggen jag länkade menade jag mest hur han löste de med skivan om du inte såg de så har han satt klossar under skivan så den sitter perfekt och inte rör sig något.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZohanNrOne:

Loggen jag länkade menade jag mest hur han löste de med skivan om du inte såg de så har han satt klossar under skivan så den sitter perfekt och inte rör sig något.

Jaså du menar så

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Vet någon var man kan få tag på en moderkortsplåt med 5, gärna minst 7 expantionsplatser? Jag har slaktat ett gammalt chassi, men jag är inte så duktig på att klippa i plåt så en del slipning och putsning återstår.. Lägger hellre några slantar på något snyggt

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Inaktiv

Vattenkylning till det här är ett måste

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Vattenkylning till det här är ett måste

Inte om man inte kan vattenkyla sina kort och inte har råd i framtiden kanske

Skrivet av LudvigLindell:

Vet någon var man kan få tag på en moderkortsplåt med 5, gärna minst 7 expantionsplatser? Jag har slaktat ett gammalt chassi, men jag är inte så duktig på att klippa i plåt så en del slipning och putsning återstår.. Lägger hellre några slantar på något snyggt

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skrivet av LudvigLindell:

Vet någon var man kan få tag på en moderkortsplåt med 5, gärna minst 7 expantionsplatser? Jag har slaktat ett gammalt chassi, men jag är inte så duktig på att klippa i plåt så en del slipning och putsning återstår.. Lägger hellre några slantar på något snyggt

klipp inte blir så fult. klart mycket enklare med vinkelslip billigaste finns på Jula för ca 150kr
eller låna slip från nån du känner?
hade du bott i Stockholm kunde du fått mitt gamla chassi med 7platser CM elite 310.

spraylacka allt svart.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LudvigLindell:

Inte om man inte kan vattenkyla sina kort och inte har råd i framtiden kanske

http://www.mountainmods.com/motherboard-parts-c-21_34_66.html
billigare att köpa ett chassi o slakta än o importera från mountainmods.

bygg det så att du kan bygga vattenkylning längre fram.

Visa signatur

asus b350 strix, 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB, Ryzen 1600 , corsair 16 GB 2666 Mhz, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Fractal Design Define R4 Svart,ocz 700w semimod, windows 10 , asus 24 vg248qe 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

klipp inte blir så fult. klart mycket enklare med vinkelslip billigaste finns på Jula för ca 150kr
eller låna slip från nån du känner?
hade du bott i Stockholm kunde du fått mitt gamla chassi med 7platser CM elite 310.

spraylacka allt svart.

Vi har faktiskt en vinkelslip som jag tänkte fixa till allt det fula med imorgon får se hur det blir då
Resten av komponenterna är marinblå/vita så jag tänkte sprejlacka det vitt

Skrivet av Dusken912:

http://www.mountainmods.com/motherboard-parts-c-21_34_66.html
billigare att köpa ett chassi o slakta än o importera från mountainmods.

bygg det så att du kan bygga vattenkylning längre fram.

Har kikat lite på mountainmods och jag gissar på att manfår slänga på tull+moms+frakt på alltsammans

Jag tänkte försöka bygga för vattenkylning i framtiden faktiskt, i alla fall med tillräckligt plats för 2 st 420 radiatorer och eventuellt 3 st 280 radiatorer

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Jag har försökt hitta detta men inte funnit det någonstans... En praktiskt lösning för att styra fläktarna i datorn, gärna utan att behöva koppla dem till en pwm på moderkortet. Några tips?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Menar du som typ en manuell fläktkontroll? Eller något som styr dem automatiskt?

Permalänk
Desk Master

Du tänker luftkyla alltihopa?. Håller själv på med ett liknande projekt. Kan vara idé att vattenkyla. Använder själv 2st 560 monstah raddar. Vilket efter tester räcker nätt och jämnt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Menar du som typ en manuell fläktkontroll? Eller något som styr dem automatiskt?

Automatiskt vore ju absolut det bästa, men en som man kan styra manuellt från windows eller extern enhet (ej 5,25" eller 3,5") går bra det med.

Skrivet av Khezan:

Du tänker luftkyla alltihopa?. Håller själv på med ett liknande projekt. Kan vara idé att vattenkyla. Använder själv 2st 560 monstah raddar. Vilket efter tester räcker nätt och jämnt.

Som jag skrivit några gånger har jag tyvärr inte möjlighet till att vattenkyla mina grafikkort. Men gör plats för det i framtiden

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Jag har försökt hitta detta men inte funnit det någonstans... En praktiskt lösning för att styra fläktarna i datorn, gärna utan att behöva koppla dem till en pwm på moderkortet. Några tips?

http://coolingstuff.se/p/649/aquaero-5lt-usb
Bästa fläktkontrollern som finns. Den använder/berhöver dock en intern usb-anslutning på moderkortet. (inte en port utan stift, ex för frontpanel)

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Desk Master

Alltså bara eken kommer ju landa på typ 3000-4000kr. Men blir intressant att se vad du kokar ihop bara du inte kopierar mitt mahognybord:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Khezan:

Alltså bara eken kommer ju landa på typ 3000-4000kr. Men blir intressant att se vad du kokar ihop bara du inte kopierar mitt mahognybord:D

Jag har faktiskt fuskat lite då jag inte har för mycket pengar bottenskivan som endast syns från undersidan är av furu.. Det var nämligen 330kr istället för 900. Den skivan skall ändå spacklas finslipas och vitlackeras på insidan
Tänkte lägga upp en bild imorgon.

Vill bara säga att det finns ingen försäkran om att det blir ett snyggt bygge för jag är inte så händig men jag ska göra mitt allra bästa och lite till!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535