Uppfyllde Watch Dogs dina förväntningar?

Permalänk
Avstängd

Nej lol, det är typ GTA fast sämre...

storyn är under all kritik

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Värdelöst...

Permalänk
Avstängd

Överhypat utan dess like. Inget dåligt spel men inget GOTY-spel enligt mig.

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Jo det får du självklart tycka. Jag tycker dock bara hudfärg och ansikte förändras samt att bytet är allmänt irriterande men det är ju en smaksak..

Jepp hackandet är väl det jag tänker på. Som sagt så behöver de göra klart spelet innan det är nått att ha och med detta menar jag även hackandet. Just nu så är det i princip korkat att försöka hacka sig igenom hela spelet då kamikaze stilen är mycket lättare och snabbare i de flesta fallen.
Min poäng med detta är att man har mycket mer valmöjligheter kring hur du vill spela spelet samt att jag aldrig lirat något där hackande ska vara en stor del utav spelet. Det är inte längre 1 sätt man klarar något på utan det finns flera, vilket är vad jag anser vara det som saknas i de flesta spelen. Älskade t ex spel där gameplayet förändrades beroende på om du var god eller ond.

Tycker själv att hackandet är extremt trist gjort, ute i världen är det förvånansvärt få grejer som går att hacka, med tanke på att det i princip är det enda speciella spelet har, sen jäkligt trist att att hackande går ut på att hålla inne en knapp.

Många gånger går uppdragen dessutom mycket snabbare och lättare att bara gå runt och dunka ner alla vakter istället för att hacka kameror och hålla på. Sen begrep jag väl heller aldrig logiken i att man bara kan hacka kameror man kan se...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasergurka:

Tycker själv att hackandet är extremt trist gjort, ute i världen är det förvånansvärt få grejer som går att hacka, med tanke på att det i princip är det enda speciella spelet har, sen jäkligt trist att att hackande går ut på att hålla inne en knapp.

Många gånger går uppdragen dessutom mycket snabbare och lättare att bara gå runt och dunka ner alla vakter istället för att hacka kameror och hålla på. Sen begrep jag väl heller aldrig logiken i att man bara kan hacka kameror man kan se...

Var väl i princip vad jag skrev men lite mer detaljerat..
Som sagt, de behöver slipa på det, men det var nått nytt och det var vad jag ville komma fram till. Jag gillar nämligen inte att spela samma spel om och om igen fast med bättre grafik. Har de något nytt att komma med då har jag inget emot att ge dem min support, även om själva spelet egentligen är riktigt dåligt av olika anledningar.

Permalänk
Medlem

Köpte Wolfenstein istället pga. U-Play och hur tomt spelet verkade och då är FPS-genren verkligen inte någon favorit hos mig!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Var väl i princip vad jag skrev men lite mer detaljerat..
Som sagt, de behöver slipa på det, men det var nått nytt och det var vad jag ville komma fram till. Jag gillar nämligen inte att spela samma spel om och om igen fast med bättre grafik. Har de något nytt att komma med då har jag inget emot att ge dem min support, även om själva spelet egentligen är riktigt dåligt av olika anledningar.

Om du tycker att konceptet känns nytt har du kanske inte spelat Syndicate?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ubisoft behöver sätta sig ner och lösa PROBLEMET med det faktum att spelet äter upp VRAM som om det vore godis. Åtminstone så skulle de kunna komprimera texturerna för just nu går det knappt att ha High textures med konstant flyt i 60 FPS (inte någon FPS-drop alls dvs.) med 2GB VRAM vilket ändå anses vara generöst.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasergurka:

Om du tycker att konceptet känns nytt har du kanske inte spelat Syndicate?

Nää det har jag missat helt!
Får ändra mig lite då. Nytt för mig ^^. Trodde att jag spelat det mesta de senaste åren men något missar man alltid.

Permalänk
Medlem

Ja, jag får ingen kontakt med Ubisofts servrar så kan inte spela online eller använda appen och kan synka sparningar med molnet så kan inte sätta ett rättvist betyg för tillfället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Ubisoft behöver sätta sig ner och lösa PROBLEMET med det faktum att spelet äter upp VRAM som om det vore godis. Åtminstone så skulle de kunna komprimera texturerna för just nu går det knappt att ha High textures med konstant flyt i 60 FPS (inte någon FPS-drop alls dvs.) med 2GB VRAM vilket ändå anses vara generöst.

När det finns kort med 4-6GB kan 2GB knappt anses vara generöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Ubisoft behöver sätta sig ner och lösa PROBLEMET med det faktum att spelet äter upp VRAM som om det vore godis. Åtminstone så skulle de kunna komprimera texturerna för just nu går det knappt att ha High textures med konstant flyt i 60 FPS (inte någon FPS-drop alls dvs.) med 2GB VRAM vilket ändå anses vara generöst.

När det finns kort med 4-6GB kan 2GB knappast anses vara generöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

När det finns kort med 4-6GB kan 2GB knappt anses vara generöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på hur pass lite VRAM spel rent generellt kräver så har 2GB väldigt länge ansetts vara generöst, med detta vill jag påstå att det är helt irrelevant om det nu är så att det finns grafikkort med 4, 6 eller 100GB VRAM ute på marknaden eller ej.

Jag ser inte att Watch Dogs är så pass banbrytande i dess grafik (motorn är till hälften lånad från AC och till andra hälften lånad från FC3) att den helt plötsligt knappt skulle klara sig på 2GB VRAM. Det är snarare så att utvecklarna har varit på latsidan gällandes optimeringen, vilket är föga förvånande med tanke på hur pass dåligt FC3 presterande när det väl släpptes (och hur mycket nedskalat grafiken var från det allra första visningen på E3).

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Spelar på ps4 och jag är nöjd med spelet så här långt. Har lärt mig sen tidigare att inte hänga på förhoppningsvågorna gällande rejält hypade spel och det hjälper

Spelet flyter jättebra och ser bra ut, storyn är helt ok och det finns en hel del roliga sidemissions. Hoppas att det håller i sig.

Kan kanske vara intressant också att påpeka att bilstyrningen är mkt skönare på en dualshock kontroller än på mus och tangentbord (testat hos en vän).

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

kort sagt en medioker kopia av gta som inte fungerar så bra på pc. helt ok spel men inget jag skulle rekommendera till en vän. det var dock kul att "scanna" folk och se en liten hemlis om personen.

hoppas att gta 5 hamnar på pc. har spelat det på konsol innan och det är jättekul.

Permalänk
Medlem

Ja verkligen! Jag älskar spelet, immersion och open world är fantastiskt bra!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Med tanke på hur pass lite VRAM spel rent generellt kräver så har 2GB väldigt länge ansetts vara generöst, med detta vill jag påstå att det är helt irrelevant om det nu är så att det finns grafikkort med 4, 6 eller 100GB VRAM ute på marknaden eller ej.

Jag ser inte att Watch Dogs är så pass banbrytande i dess grafik (motorn är till hälften lånad från AC och till andra hälften lånad från FC3) att den helt plötsligt knappt skulle klara sig på 2GB VRAM. Det är snarare så att utvecklarna har varit på latsidan gällandes optimeringen, vilket är föga förvånande med tanke på hur pass dåligt FC3 presterande när det väl släpptes (och hur mycket nedskalat grafiken var från det allra första visningen på E3).

I fjol räckte 2 GB rätt ok. Nu har det kommit nya konsoler med mer minne, vilket också kommer innebära att VRAM-kravet på PC-sidan ökar...vilket det redan gjort....nånting jag har väntat på länge. Vi har fått stå ut med lågupplösta texturer i icke-pc-exklusiva spel länge nog nu

3 GB VRAM skulle jag säga är absolut minimum för 1080p numera.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Hade jättehöga förväntningar, förväntade mig ett GTA där man kan hacka saker och storyn i trailers såg kul ut.
Stelt, och tråkigt.
Totalt jävla missnöjd, men såklart, det var Ubisoft som releasade det så kunde väl ana.

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem

Absolut inte!

Hade läst lite om vad spelet gick ut på innan, jag fick det med ett grafikkort.
Alltså. Min. Gud. Spelar på ett gtx 780 och ganska låga inställningar men det är ofta helt ospelbart pga lag och microstuttering.
Sedan är allt så sjaskigt gjort. Bilfysik, ragdollfysik, skuggor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

I fjol räckte 2 GB rätt ok. Nu har det kommit nya konsoler med mer minne, vilket också kommer innebära att VRAM-kravet på PC-sidan ökar...vilket det redan gjort....nånting jag har väntat på länge. Vi har fått stå ut med lågupplösta texturer i icke-pc-exklusiva spel länge nog nu

3 GB VRAM skulle jag säga är absolut minimum för 1080p numera.

Kan du nämna ett enda spel utöver Watch Dogs som kräver mer än 2GB i 1080P? Jag spelar själv i 1920x1200 dvs. aningen högre än 1080P och har inte haft några som helst problem med spel som släppts både 2013 och nu 2014, än så länge. Det här med att 3GB VRAM numera är absolut minimum är helt taget ur intet och jag hoppas att ingen här tar ditt ord på det, då det är så fel som det kan bli med den meningen =/

Jag tror både du och jag vet att anledningen till att Watch Dogs presterar som skräp till PC är på grund av en rak portering från XO/PS4 som använder unified VRAM/RAM vilket det inte görs på PC, därav problemet som de förmodligen märkte i sista stund och helt enkelt struntade i att rätta till.
Det skall dock komma en patch som åtgärdar det värsta, men att påstå att Watch Dogs faktiskt Kräver den mängd VRAM som den gör är helt löjligt och jag skulle vilja se en prestanda-recension som påstår något annat, än så länge går de på den linje som jag beskriver dock så lite hopp finnes det nog ändå.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Kan du nämna ett enda spel utöver Watch Dogs som kräver mer än 2GB i 1080P? Jag spelar själv i 1920x1200 dvs. aningen högre än 1080P och har inte haft några som helst problem med spel som släppts både 2013 och nu 2014, än så länge. Det här med att 3GB VRAM numera är absolut minimum är helt taget ur intet och jag hoppas att ingen här tar ditt ord på det, då det är så fel som det kan bli med den meningen =/

Jag tror både du och jag vet att anledningen till att Watch Dogs presterar som skräp till PC är på grund av en rak portering från XO/PS4 som använder unified VRAM/RAM vilket det inte görs på PC, därav problemet som de förmodligen märkte i sista stund och helt enkelt struntade i att rätta till.
Det skall dock komma en patch som åtgärdar det värsta, men att påstå att Watch Dogs faktiskt Kräver den mängd VRAM som den gör är helt löjligt och jag skulle vilja se en prestanda-recension som påstår något annat, än så länge går de på den linje som jag beskriver dock så lite hopp finnes det nog ändå.

Det jag menar med "minimum" är vad som krävs för att maxa inställningar i spel. 2 GB kommer inte räcka långt det kommande året.

Här har du ett exempel också:

Bilden är smått croppad, men visar Wolfenstein New Order i 1080p.
VRAM-usage 2929 MB, inte ens allt maxat...det är UTAN anti-aliasing, t o m.

Men visst, om du tror att 2 GB kommer räcka, varsågod.

Visa signatur

///M4

Permalänk

3/5

Det är ett bra spel, men jag skulle vänta, på optimeringar + ev. prisfall. Jag skulle inte rekommendera det i skrivande stund till en vän för full pris.
Efter att ha väntat så länge och fått se och höra guld och gröna skogar kan jag inte annat än att säga att jag är besviken. Det känns allt för mkt som en AC-rebrand/clon med fruktansvärt dålig och motsägelsefull storyline. Kan även säga att jag älskar AC-serien sedan 2an och äger o har spelat igenom dom alla, inc "Liberty HD" som jag nog va mest besviken på, i den serien. Men hej! Det va iaf en överföring på våran (PC-communityts) begäran från psp-vita så till PC Detta skulle vara bra, detta skulle inte va monotåmt och tråkigt... men det är det :/ Jag tycker att det ser ganska snyggt ut om man tänker på att du har nästan inga ladd-skrämar när du väl är "in-world". Men som sagt om du, som jag, gillar att AC-serien så är det nästan rakt upponed en kopia i mordern tid med "hacking sällskapet" ist för det legendariska "brödraskapet" du har i AC... Tyvärr är storyn och spelets "atmosfär" flera nautiska mil från motparten AC :/

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Det jag menar med "minimum" är vad som krävs för att maxa inställningar i spel. 2 GB kommer inte räcka långt det kommande året.

Här har du ett exempel också:

http://i.imgur.com/Il5XR04.jpg

Bilden är smått croppad, men visar Wolfenstein New Order i 1080p.
VRAM-usage 2929 MB, inte ens allt maxat...det är UTAN anti-aliasing, t o m.

Men visst, om du tror att 2 GB kommer räcka, varsågod.

Går inte att jämföra traditionel filbaserad texturering med megatexturer, som Wolfenstein använder.
Skillnaden mellan dem är att filbaserad texturering orsakar pop-in och använder mycket bandbred p.g.a att varje föremål har en egen fil med sin egen textur. Megatexturer innebär att ALLT förutom karaktärer och vapen är en och samma textur-fil, vilket innebär att du har ALLA texturer laddade samtidigt så blir du av med pop-in, du få jämnare prestanda och flera andra fördelar, nackdelen är att du har som sagt ALLA texturer laddade samtidigt så givetvis kommer det äta mer VRAM. Filbaserade texturer har fördelen att det som inte är i bild behöver inte vara laddat, det drar mindre VRAM kräver högre bandbred för att fler filer ska läsas in och ut ur VRAM, som orsakar pop-in och att det kan "lagga" till när en väldigt stor textur ska läsas in.

Så att jämföra Watch_dogs med Wolfenstein går inte rakt av för att spelmotorerna arbetar så pass annorlunda.

Visa signatur
Permalänk

Kort svar ja, men sen så hoppade jag ju aldrig på hype-tåget som gick heller så

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Med tanke på hur pass lite VRAM spel rent generellt kräver så har 2GB väldigt länge ansetts vara generöst, med detta vill jag påstå att det är helt irrelevant om det nu är så att det finns grafikkort med 4, 6 eller 100GB VRAM ute på marknaden eller ej.

Jag ser inte att Watch Dogs är så pass banbrytande i dess grafik (motorn är till hälften lånad från AC och till andra hälften lånad från FC3) att den helt plötsligt knappt skulle klara sig på 2GB VRAM. Det är snarare så att utvecklarna har varit på latsidan gällandes optimeringen, vilket är föga förvånande med tanke på hur pass dåligt FC3 presterande när det väl släpptes (och hur mycket nedskalat grafiken var från det allra första visningen på E3).

Förmodligen har WD högre upplösta texturer + mer på skärmen samtidigt än det ovan nämnda. Sen laddar det förmodligen in högre upplösta texturer på längre avstånd för att minsta pop-in effekten, samt känslan av att texturer byts ut som man i så många spel ser tydligt. Det finns garantera många orsaker vi inte känner till som gör att spelet kräver mer Vram. Sedan att jämföra med Far Cry 3. Jag tycker personligen det spelet ser rätt blekt ut i jämförelse.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Med tanke på hur pass lite VRAM spel rent generellt kräver så har 2GB väldigt länge ansetts vara generöst, med detta vill jag påstå att det är helt irrelevant om det nu är så att det finns grafikkort med 4, 6 eller 100GB VRAM ute på marknaden eller ej.

En av dom stora fördelarna med PC är att den går att bygga så den blir betydligt kraftfullare än en spel-konsol.
Det är ju trevligt att spel tillverkare börjar utnyttja den hårdvara som finns.
Har du testat att dra ned grafikinställningarna om du har lite VRAM ?
Brukade ju vara det man fick göra på dom senaste PC spelen om man inte hade senaste hårdvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Kan du nämna ett enda spel utöver Watch Dogs som kräver mer än 2GB i 1080P? Jag spelar själv i 1920x1200 dvs. aningen högre än 1080P och har inte haft några som helst problem med spel som släppts både 2013 och nu 2014, än så länge. Det här med att 3GB VRAM numera är absolut minimum är helt taget ur intet och jag hoppas att ingen här tar ditt ord på det, då det är så fel som det kan bli med den meningen =/

Jag tror både du och jag vet att anledningen till att Watch Dogs presterar som skräp till PC är på grund av en rak portering från XO/PS4 som använder unified VRAM/RAM vilket det inte görs på PC, därav problemet som de förmodligen märkte i sista stund och helt enkelt struntade i att rätta till.
Det skall dock komma en patch som åtgärdar det värsta, men att påstå att Watch Dogs faktiskt Kräver den mängd VRAM som den gör är helt löjligt och jag skulle vilja se en prestanda-recension som påstår något annat, än så länge går de på den linje som jag beskriver dock så lite hopp finnes det nog ändå.

BF4 med maxade inställningar kräver mer än 2GB? Hur som helst, spelet verkar ändå inte speciellt optimerat. Om jag använder Geforceexperiene som skall ge mig flyt, så gör det ändå inte det. Drar jag ned på inställningar som Geforce experience gjort, så får jag ändå inte flyt som jag är nöjd med.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alpha77:

En av dom stora fördelarna med PC är att den går att bygga så den blir betydligt kraftfullare än en spel-konsol.
Det är ju trevligt att spel tillverkare börjar utnyttja den hårdvara som finns.
Har du testat att dra ned grafikinställningarna om du har lite VRAM ?
Brukade ju vara det man fick göra på dom senaste PC spelen om man inte hade senaste hårdvaran.

Aldrig behövt dra ner grafikinställningarna för att hålla mig över 15fps på mitt 4890 tills förra året (fortfarande i fullhd dock) så det tror jag nog inte stämmer helt. Detta kan man inte lira på lägsta med 270x i fullhd så nej de utnyttjar inte hårdvaran, de vet inte hur man gör mjukvara.

Permalänk

Haha, roligt att läsa kommentarerna.
Det är bara småglin som hyllar spelet, ingenting nytt i spelet förutom.. Ingenting.

Spela gta och syndicate.. Sen säg vad som är nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av quattro-2.6:

Haha, roligt att läsa kommentarerna.
Det är bara småglin som hyllar spelet, ingenting nytt i spelet förutom.. Ingenting.

Spela gta och syndicate.. Sen säg vad som är nytt.

Med tanke på att jag är den ända som sagt att det är nytt så har vi ju redan kommit fram till att jag missat syndicate så jag förstår inte påhoppets mening.. Alltid roligt att försöka bete sig vuxet eller hur?