LG G3 är telefon med 2 560 x 1 440 pixlar

Permalänk

Jag köper nog aldrig en LG igen efter optimus x2, sämsta telefonen jag har någonsin haft!

Permalänk
Medlem

Fy tusan vad stora dom börjar bli.
5" är extremt klumpigt för mig redan då jag ofta behöver använda den med en hand.
Redan omöjligt med en galaxy S4a.

Ska absolut inte gå över 5" nästa mobil, 4.5-4.8 hade nog varit lagom med en bra formfaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Går det att ringa med den?

Ja, det är ju en telefon så det ska nog gå bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Varför behövs det lika hög upplösning på en 5,5" mobiltelefonskärm som jag har på 27"-tummaren hemma? Vad är det jag missar, förutom marknadsföringsaspekten, som jag är alldeles för gammal för att gå på?

Det blir så för att din 27" hemma har väldigt låg PPI. Jag skulle gärna ha 300+PPI på större skärmar också, men tillgänglig teknik och begränsade ekonomiska resurser sätter tyvärr stop där

Permalänk
Medlem

Vad folk gnäller om priset!

iPhone 5s 32GB = 6590:- billigaste på Prisjakt (32GB)

Samsung Galaxy S5 = 5669:- billigast på prisjakt (16GB) + det går att sätta i ett mSD upp till 64GB = 16+64= 80GB tot

LG G3 = 5990:- (32GB) + det går att sätta i ett mSD upp till 128GB

//ODM

Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ODM:

Vad folk gnäller om priset!

iPhone 5s 32GB = 6590:- billigaste på Prisjakt (32GB)

Samsung Galaxy S5 = 5669:- billigast på prisjakt (16GB) + det går att sätta i ett mSD upp till 64GB = 16+64= 80GB tot

LG G3 = 5990:- (32GB) + det går att sätta i ett mSD upp till 128GB

//ODM

Dock går det inte att flytta alla appar till mSD:et och då är ju 32GB internt väldigt ok. S5:an har 128GB mSD som max btw.

Nej, nu är det dags för tillverkarna att förbättra batteritiden, inte att proppa deras flaggskepp överfulla med pixlar.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Skulle G3 komma som Google Play Edition eller en Nexus 6 som liknar den med inte alltför mycket avkall på hårdvaran skulle det kunna vara intressant, men som det är nu? Ne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Dock går det inte att flytta alla appar till mSD:et och då är ju 32GB internt väldigt ok. S5:an har 128GB mSD som max btw.

Nej, nu är det dags för tillverkarna att förbättra batteritiden, inte att proppa deras flaggskepp överfulla med pixlar.

jo men jag kollade den likgiltiga prislappen på mobilerna vad man får för liknande belopp vad G3 kostar.

//ODM

Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk
Medlem

Känns mindre bra att de körde med 1440p på en telefon utan ett chipset som är anpassat för upplösningen.
Snapdragon 805 är det chipset Qualcomm börjar pusha 1440p med. Det ska ha ungefär samma prestanda i 1440p som snapdragon 801 har i 1080p.

Skrivet av LeVvE:

Hade tänkt köpa en och uppgradera från min G2a. LGs telefon blev ju "speciell" för den hade bra specs för ett acceptabelt pris. Nu kostar den nya runt 6000kr så tror inte det blir något.

Skrivet av crumpets:

Jag håller med. LG hade nåt unikt i att erbjuda flaggskeppsprestanda till mellanklasspris. Nu är de bara en i mängden, kommer bli svårt för dem tror jag.

Jo, det är lite tråkigt. Men som tur var har vi ju en ny tillverkare som som fyller samma niche på marknaden: Oneplus.
Jag menar 2800kr för en flaggskeppstelefon med 64GB lagring är ju inte annat än otroligt. G2 kom ju inte ens nära det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lenlye:

Inte i klass med iphone men nästan, den har ju ett stort batteri så, och det skulle ju va samma i G3 så du kommer inte bli besviken om du är van vid android.

Verkligen inte. G2 är märkbart bättre än de bästa iPhones.

Skrivet av LeVvE:

Det bästa med hela telefonen, med knock on/off så behövde du aldrig använda någon knapp öht.

Förknippa inte en funktion med en negativ aspekt. Att knapparna sitter på baksidan är negativt, men att kunna knacka är en positiv funktion som hjälper den negativa aspekten att bli mindre viktig.

Skrivet av candyraver:

Med lupp ser jag pixlar på min S4a men de e nog för det är amoled. Anyway, håller med dig med det är samtidigt kul att utvecklingen går framåt. Efter 1,5 dag går dom flesta smartphones på knäna vid "normalt" användande. Tycker det är synd batterierna inte hänger med den övriga utveckling

Nej, det är för att Samsung kör med pentile pixel-matrix. Det betyder att varje pixel delar en röd och en blå subpixel med en annan pixel. Detta betyder att skärmen i allmänhet har lägre skärpa än en vanlig skärm.
Normala skärmar har en röd, grön och blå subpixel per pixel, vilket resulterar i 6miljoner totala subpixlar på 1080p. Pentile har en halv röd, en grön och en halv blå subpixel per pixel, vilket resulterar i 4miljoner totala subpixlar på 1080p. Normala skärmar har alltså 50% mer subpixlar, så det är ju inte konstigt om man ser skillnad.

Permalänk
Medlem

Hade jag inte fått en sjukt bra deal på sgs4 hade det garanterat blivit G3an, gillar nya LG startk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Förknippa inte en funktion med en negativ aspekt. Att knapparna sitter på baksidan är negativt, men att kunna knacka är en positiv funktion som hjälper den negativa aspekten att bli mindre viktig.

För dig kanske, att knapparna sitter bak är en av anledningarna till att jag köpte G2an, knappar så sidan är ok men använder aldrig volymknapparna och när knock on finns använder sällan även power-knappen, knapparna användas primärt i recovery.

Positivt, inte negativt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

För dig kanske, att knapparna sitter bak är en av anledningarna till att jag köpte G2an, knappar så sidan är ok men använder aldrig volymknapparna och när knock on finns använder sällan även power-knappen, knapparna användas primärt i recovery.

Positivt, inte negativt.

Jag tror det är du som är undantagsfallet här, för jag är ganska säker på att de flesta använder volymknapparna regelbundet. Om inte för att reglera ljud för musik/media så åtminstone för att kontrollera ringvolymen eller att ta fotografier med.

Permalänk

Denna telefon ska jag nog skaffa, känns som det är dags att uppgradera sig från en HTC Wildfire S. Ska man importera från Syd Korea eller ska man köpa den i Sverige?

Permalänk
Medlem

5,2 eller 5,5 skärm?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP