Köpråd mekaniskt tangentbord Qpad MK-85/Corsair Vengeance K70?

Permalänk
Medlem

Köpråd mekaniskt tangentbord Qpad MK-85/Corsair Vengeance K70?

Hallojs,

Har länge gått och funderat på ett nytt tangentbord och då börja med mekaniskt som jag aldrig använt. Av det jag läst lite så verkar det vara MX Red som passar mig bäst då jag spelar en hel del och gärna vill ha ett tyst tangentbord men som ändå ska fungera bra att skriva på. Då jag inte har någon som helst koll så vänder jag mig hit för att få lite råd. Det tbord som jag kikat på som jag tycker verkar vara mest intressant för stunden är Qpad MK85-Pro.

Gillar skarpt att den har både USB-hub och uttag för hörlurar och mikrofon. Finns det något annat motsvarande så tas det emot tacksamt. Märke spelar absolut ingen roll, men vill gärna att det ska hålla givetvis. Ducky är väl tangenbordet som alla "nördar" verkar sträva efter, men det är så sjukt dyrt i jämförelse. Är det verkligen så stor skillnad? Sen är de något små och avskalade tycker jag och ser dessutom en stor fördel med att man får med ett anpassat handlesstöd till MK85:an.

Prisklass jag hade tänkt mig är 1000-1500:-

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Alla mekaniska fungerar å skriva på ...vad du bör bereda dig på är att i princip alla mekaniska tangentbord låter mer än rubberdomes dvs pga att vissa brytare klickar och pga att de slår i botten vilket iaf på mitt mx blue låter högre än vad klicken gör.

Vad gäller mekaniska så ska du prova dig fram ..det handlar om att hitta vilket som funkar skönast för dig personligen.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

Alla mekaniska fungerar å skriva på ...vad du bör bereda dig på är att i princip alla mekaniska tangentbord låter mer än rubberdomes dvs pga att vissa brytare klickar och pga att de slår i botten vilket iaf på mitt mx blue låter högre än vad klicken gör.

Vad gäller mekaniska så ska du prova dig fram ..det handlar om att hitta vilket som funkar skönast för dig personligen.

Just därför som jag lutar åt röda, alternativt bruna. Blåa är säkert härliga att skriva på, men skulle inte tåla det smattrande ljudet. Brytare kan man väl dock byta om man skulle ledsna på de man har just nu?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Att byta brytare på ett tangentbord skulle nog bli dyrare än hela tangentbordet och innebära en extra massa jobb!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jaha, du ser! Kan noll, trodde det var en enkel sak

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZOiDVOiD:

Alla mekaniska fungerar å skriva på ...vad du bör bereda dig på är att i princip alla mekaniska tangentbord låter mer än rubberdomes dvs pga att vissa brytare klickar och pga att de slår i botten vilket iaf på mitt mx blue låter högre än vad klicken gör.

Vad gäller mekaniska så ska du prova dig fram ..det handlar om att hitta vilket som funkar skönast för dig personligen.

Alla mekaniska tangentbord är inte nödvändigtvis mer högljudda än alla övriga dito. Jag skriver detta inlägget på mitt Colada Evil G3NL [MX Red] och visst är jag inte knäpptyst men det låter inte mer än från ett Microsoft Sidewinder X4 till exempel.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera Ducky tangentborden. Fantastiskt fin byggkvalitet och bruna brytare är hur sköna som helst. Jag bytte från svarta brytare då jag efter 2 år har börjat tycka de är för tröga.. Bruna är som en gyllende kombo mellan röda och blåa! Lite trögare än röda, mindre högljuddare än blåa men MED tactile "feedback"..

Jag använder Shine 3 TKL, väldigt trevligt utan numpaden måste jag säga.. Tror dock att byggkvaliten är detsamma på de olika Ducky tangentborden

Permalänk
Medlem

Min mxbrytar toplista

För spel:

  1. Brun

  2. Röd

  3. Blå

  4. Svart

Skriva:

  1. Blå

  2. Brun

  3. Röd

  4. Svart

Visa signatur

"I do not fear computers. I fear the lack of them."

Permalänk
Medlem

Jag tycker bruna brytare är den perfekta balansen mellan spel och skrivning

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasPC:

Jag tycker bruna brytare är den perfekta balansen mellan spel och skrivning

Håller med, jag har bruna, riktigt bra att spela och skriva på. Min flickvän har blåa, riktigt sköna att skriva på... men blir galen om jag ska spela med dom!
Annars är röda väldigt sköna också

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Härligt, tack för tipsen. Då blir dett ett tbord med bruna brytare! Ducky-tbordet var inget för mig dock, hade kreverat utan numpad-delen!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Då återstår frågan om vilket det blir, just nu står det mellan Qpad MK-85, Logitech G710 och Corsair Vengeance K70. Gillar utseendet mest hos Corsair, men funktionerna bäst hos Qpad och Logitech är mer som ett alternativ om det skulle vara väldigt bra, rent estetiskt tilltalar det mig inte.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Då återstår frågan om vilket det blir, just nu står det mellan Qpad MK-85, Logitech G710 och Corsair Vengeance K70. Gillar utseendet mest hos Corsair, men funktionerna bäst hos Qpad och Logitech är mer som ett alternativ om det skulle vara väldigt bra, rent estetiskt tilltalar det mig inte.

Logitech gaming software är riktigt obehagligt, så satsa på något annat än logitech.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Logitech gaming software är riktigt obehagligt, så satsa på något annat än logitech.

Ok, tack då kan jag släppa det fula tbordet

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Om du hittar något intressant mekaniskt tangentbord och fastnar för det så läs i specifikationen om det har "plate mounted switches" Altså att switcharna sitter monterade på en platta av stål inuti chassit. Det ger en skön och stabil känsla och ger ytterligare vikt till tangentbordet. Om det inte har en platta så är det "PCB mouted" vilket innebär att varje switch enbart sitter fast med två lödpunkter och två stödstift i plast direkt i kretskortet...vilket inte är så najs ifall du skulle bli sur å dra näven i tangentbordet.

Jag lägger min röst på ett Steelseries 6gv2 om du kan tänka dej ett enkelt tangentbord med den rätta känslan. Själv kör jag ett fullmoddat FILCO men ärligt talat har jag bara kretskortet kvar och allt annat är utbytt och moddat, hehe.

En annan sak som är lätt att glömma till första mekaniska är att titta på layouten på tangenterna, kanske används en specialform på ENTER, korta shift, ingen vänster WIN osv. Detta är superviktigt ifall du har tänkt att senare uppgradera till finare keycaps för då önskar du att du hade ett tangentbord med filco/ducky etc. layout på. Kollar du runt på lösa keycap-set så är det nog ducky som har flest att välja på och det finns även en del tredjepart-sets att köpa till dessa också.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Då återstår frågan om vilket det blir, just nu står det mellan Qpad MK-85, Logitech G710 och Corsair Vengeance K70. Gillar utseendet mest hos Corsair, men funktionerna bäst hos Qpad och Logitech är mer som ett alternativ om det skulle vara väldigt bra, rent estetiskt tilltalar det mig inte.

Jag har ett Logitech G710+ och är väldigt nöjd med det. Har även ett ducky mini med blå brytare. Gillar G710 eftersom man har taktil feedback i spel som Diablo 3, det ger väl ingen direkt fördel i Arma 3 och andra fps men jag känner heller inte att det är till någon nackdel.

Ibland kan jag tycka att det vore skönt att vara utan numpad, eller att kunna ha numpaden på andra sidan för att ha mindre avstånd mellan mus och tgb, klarar mig dock inte utan numpad i Arma 3 så för mig är tangentbordet perfekt. Även det faktum att knapparna är dämpade gör att det inte smattrar så mkt vilket min tjej uppskattar. Om jag använder mitt ducky kan hon bli lite irriterad, duckytangentbordet är bättre att skriva på men logitech är också kanonbra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Om du hittar något intressant mekaniskt tangentbord och fastnar för det så läs i specifikationen om det har "plate mounted switches" Altså att switcharna sitter monterade på en platta av stål inuti chassit. Det ger en skön och stabil känsla och ger ytterligare vikt till tangentbordet. Om det inte har en platta så är det "PCB mouted" vilket innebär att varje switch enbart sitter fast med två lödpunkter och två stödstift i plast direkt i kretskortet...vilket inte är så najs ifall du skulle bli sur å dra näven i tangentbordet.

Jag lägger min röst på ett Steelseries 6gv2 om du kan tänka dej ett enkelt tangentbord med den rätta känslan. Själv kör jag ett fullmoddat FILCO men ärligt talat har jag bara kretskortet kvar och allt annat är utbytt och moddat, hehe.

En annan sak som är lätt att glömma till första mekaniska är att titta på layouten på tangenterna, kanske används en specialform på ENTER, korta shift, ingen vänster WIN osv. Detta är superviktigt ifall du har tänkt att senare uppgradera till finare keycaps för då önskar du att du hade ett tangentbord med filco/ducky etc. layout på. Kollar du runt på lösa keycap-set så är det nog ducky som har flest att välja på och det finns även en del tredjepart-sets att köpa till dessa också.

Ok tack, bra tips! Båda dessa tbord har stålplatta tydligen så det bådar ju gott!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag har ett MK-85 PRO, och de röda brytarna är galet sköna enligt min mening.
Tangentbordet själv väger närmre 1½ kg, vilket ger ett intryck av en väldigt högkvalitativ produkt. Stark rekommendation för min sida, och jag är en tvättäkta gamer, och skriver fansinnigt snabbt och felfritt på det! (Sitter på jobbets äckliga tangentbord just nu, USCH)

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem

För mig är K70 det bästa mekaniska som någonsin gjorts.
Kvalite är det ju såklart bakom ducky osv med PBT.

Men layouten slår allt för mig.

F1-F12 är närmare 1234 osv vilket inget annat mekaniskt har nästan, dedikerade mediaknappar. AVSKYR FN modifers som man behöver 2 händer till.
Älskar handlovsstödet och allt känns bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Jag har ett MK-85 PRO, och de röda brytarna är galet sköna enligt min mening.
Tangentbordet själv väger närmre 1½ kg, vilket ger ett intryck av en väldigt högkvalitativ produkt. Stark rekommendation för min sida, och jag är en tvättäkta gamer, och skriver fansinnigt snabbt och felfritt på det! (Sitter på jobbets äckliga tangentbord just nu, USCH)

Okey, men det bli nog de bruna ändå. När jag frågat runt på andra ställen har det blivit övervägande bruna som råd och tips från folk som testat båda Men ja, lutar mest åt Qpad faktiskt, gillar huben och headset-uttagen skarpt utöver det andra

Skrivet av JimmieSan:

För mig är K70 det bästa mekaniska som någonsin gjorts.
Kvalite är det ju såklart bakom ducky osv med PBT.

Men layouten slår allt för mig.

F1-F12 är närmare 1234 osv vilket inget annat mekaniskt har nästan, dedikerade mediaknappar. AVSKYR FN modifers som man behöver 2 händer till.
Älskar handlovsstödet och allt känns bra.

Oj, bästa mekaniska som någonsin gjort? That's kind of a bold statement och i den här prisklassen så måste det ju vara ett riktgit fynd? Vad är PBT? Vad har Ducky med K70 att göra?

Ja, sen är det fan jävligt snyggt också måste jag säga

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Jag har ett MK-85 PRO, och de röda brytarna är galet sköna enligt min mening.
Tangentbordet själv väger närmre 1½ kg, vilket ger ett intryck av en väldigt högkvalitativ produkt. Stark rekommendation för min sida, och jag är en tvättäkta gamer, och skriver fansinnigt snabbt och felfritt på det! (Sitter på jobbets äckliga tangentbord just nu, USCH)

Det blev ett likadant tbord som jag sitter och knappar på nu, men valde de bruna brytarna som kanske låter en del om jag ska vara ärlig men känslan att skriva på det är riktigt underbar

En fråga bara, hur i h-vete installerar man wrist paden?! Den är ju omöjligt att få på och manualen som visar hur helt värdelös... ser ut som om de vill att man ska trycka på "klammrerna" men dom är ju stenhårda och känns som om de ska gå av om man trycker på dom. Blir galen...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Det blev ett likadant tbord som jag sitter och knappar på nu, men valde de bruna brytarna som kanske låter en del om jag ska vara ärlig men känslan att skriva på det är riktigt underbar

En fråga bara, hur i h-vete installerar man wrist paden?! Den är ju omöjligt att få på och manualen som visar hur helt värdelös... ser ut som om de vill att man ska trycka på "klammrerna" men dom är ju stenhårda och känns som om de ska gå av om man trycker på dom. Blir galen...

Bra val!

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Det blev ett likadant tbord som jag sitter och knappar på nu, men valde de bruna brytarna som kanske låter en del om jag ska vara ärlig men känslan att skriva på det är riktigt underbar

En fråga bara, hur i h-vete installerar man wrist paden?! Den är ju omöjligt att få på och manualen som visar hur helt värdelös... ser ut som om de vill att man ska trycka på "klammrerna" men dom är ju stenhårda och känns som om de ska gå av om man trycker på dom. Blir galen...

Ta i lite :D!

De ser fjompiga ut, men klarar nog en hel del.

Måste fråga, är inte detta ett QPAD MK-85 (under annat namn)?! (använd ångerrätten på ditt nuvarande, ifall du vill ha en mus + tangentbordet)
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/198687-asus_rog_mechanical_keyboard_and_optical_gamingmouse

Ser riktigt lika ut...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Ta i lite :D!

De ser fjompiga ut, men klarar nog en hel del.

Måste fråga, är inte detta ett QPAD MK-85 (under annat namn)?! (använd ångerrätten på ditt nuvarande, ifall du vill ha en mus + tangentbordet)
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/198687-asus_rog_mechanical_keyboard_and_optical_gamingmouse

Ser riktigt lika ut...

Ser lite så ut, men MK-80 snarare. MK-85 är bakgrundsbelyst, USB och har en usb-hubb samt 3,5mm jack för hörlurar och mikrofon vilket det där tbordet verkar sakna, annars är det nog samma ja Och ja, haha... jag för göra det sen Nu ska jag iväg så får smattra mer på det senare.

EDIT: MK-50 menade jag.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Ser lite så ut, men MK-80 snarare. MK-85 är bakgrundsbelyst, USB och har en usb-hubb samt 3,5mm jack för hörlurar och mikrofon vilket det där tbordet verkar sakna, annars är det nog samma ja Och ja, haha... jag för göra det sen Nu ska jag iväg så får smattra mer på det senare.

EDIT: MK-50 menade jag.

Fast MK-80 är bakgrundsbelyst, USB-hubb, Hörlur/Mic

Din edit: MK-50 har ju ingenting.

MK-80 är det ju inget fel på heller så + en mus, så det är hyfsat billigt. Var ju nere på 590 förra veckan...synd att man inte behövde ett nytt tangentbord..

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Fast MK-80 är bakgrundsbelyst, USB-hubb, Hörlur/Mic

Din edit: MK-50 har ju ingenting.

MK-80 är det ju inget fel på heller så + en mus, så det är hyfsat billigt. Var ju nere på 590 förra veckan...synd att man inte behövde ett nytt tangentbord..

Javisst, men kollar du på tbordet som du länkade så är det MK-50 snarare än MK-80. Ingen hubb, står inget som bakgrundsbelysning osv?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Javisst, men kollar du på tbordet som du länkade så är det MK-50 snarare än MK-80. Ingen hubb, står inget som bakgrundsbelysning osv?

Vi säger såhär istället, det är ett bra tangentboard oavsett!

Misstänker också att det är ett MK-50. Har tittat på en jävla massa Taiwanesiska Youtube-klipp nu Det sitter en "hubb" där och Hörlur/Mic-utgång, men de verkar vara igenpluggade.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Vi säger såhär istället, det är ett bra tangentboard oavsett!

Misstänker också att det är ett MK-50. Har tittat på en jävla massa Taiwanesiska Youtube-klipp nu Det sitter en "hubb" där och Hörlur/Mic-utgång, men de verkar vara igenpluggade.

Haha, det känns ju lite fail... som om det snott det rakt av och sedan gjort det mer budget ;P

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag sitter på Qpad MK-85, Reds.
Jag har satt mjuka O-ringar under mina tadgenter.
Låter knappt om jag inte slår hårt, eller dunkar huvudet i som händer ibland som programmerare.
Underbart t-bord, rekomenderar starkt. Den det är USB 2.0 hub, tänk på det.
Hörlursjacket har inga störningar vilket som är relativt unikt i mina erfarenheter.

Visa signatur

ѻ Chassi: Temjin TJ08B-E ѻ MOBO: ASUS MAXIMUS VI GENE
ѻ CPU: i7-4770K @ 3,50GHz ѻ RAM: 16GB 1600mhz Corsair Vengeance Pro Black
ѻ GPU: ASUS GeForce GTX780 ѻ PSU: Corsair AX860
ѻ SystemDrive: Intel 520 240GB ѻ HDD1: WD Red 3TB
ѻ Skärm: LG 27EA63

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Haha, det känns ju lite fail... som om det snott det rakt av och sedan gjort det mer budget ;P

Ungefär

Fast du får ju med en mus! Bara det är värt....något!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |