Gratisvecka i SweClockers marknad

Permalänk
Melding Plague

Gratisvecka i SweClockers marknad

Redaktionen reser till Computex och firar en fullspäckad nyhetsvecka med en liten present till medlemmarna. Det blir gratis annonsering i SweClockers marknadsavdelning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Woohoo!

Permalänk
Medlem

Gött!

Visa signatur

Haf 912 | I7 2600 | Phanteks PH-TC14PE | Asrock extreme 3 |
| LP 2x4GB | GTX 680 | Corsair Ax 650 | Qnix Qx2710 |

Permalänk
Entusiast

Trevligt, trevligt!
Har nog ett par saker eller tre som skulle behöva evakueras.

*Incoming arg armé av personer som skapat en annons idag*

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Nog roligt för de flesta, dock jag själv har inga planer på att lägga upp någon annons.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd

Bara en dag försent

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Både bra och anus. Loppis deluxe.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem

bara drygt, folk som är för snåla för att betala 15kr lägger upp all möjlig skit och sådant man eventuellt skulle kunna varit intresserad av missas för att det läggs upp en annons typ var tredje minut.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Med lite tur kanske jag äntligen kan få tag på en i3:a med tillhörande mATX moderkort

Permalänk
Medlem

Nu var det min egna tur att precis ha lagt upp en annons. Nåväl, hoppas folk får köpa/sälja det de vill ha/bli av med!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Visste inte ens att det kostade något....

Permalänk
Medlem

Borde vara gratis hela tiden, allt annat är helt Somalia!

Visa signatur

Moderkort: Asus H87M-PRO Cpu: i5 4670 @ 3,4 Ghz (3,8 Ghz) Ram: Corsiar Vengeance Pro 8GB 1600Mhz Kylare: C/M Hyper 212 Evo Gpu: Nvidia Geforce 750Ti Chassi: Silverstone SG10B SSD: Samsung 840 250gb PSU: Be-Quiet Straight Power E9 400W Flås: 3x Be-Quiet Silent Wings 2 (120mm)

Permalänk
Medlem

Gillas !!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alltid uppskattat! Även om jag denna gång inte har något att sälja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av GACY:

Borde vara gratis hela tiden, allt annat är helt Somalia!

Om det ändå hade varit så lätt.
Annonsintäkterna utgör ju en del av Sweclockers intäkter, skrotar dom avgiften för det så måste dom hämta pengarna på något annat ställe.
T.ex genom att ta betalt för att vara medlem och det hade ju knappast uppskattats direkt.
Så vi har nog snarare bara tur att dom valt att använda annonserna som intäktskälla.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Om det ändå hade varit så lätt.
Annonsintäkterna utgör ju en del av Sweclockers intäkter, skrotar dom avgiften för det så måste dom hämta pengarna på något annat ställe.
T.ex genom att ta betalt för att vara medlem och det hade ju knappast uppskattats direkt.
Så vi har nog snarare bara tur att dom valt att använda annonserna som intäktskälla.

Fast det hade ju dock varit ganska dumt att ta betalt för att bli medlem. Ett mindre aktivt forum innebär ju färre besökstimmar på sidan och därmed lägre annonsintäkter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Fast det hade ju dock varit ganska dumt att ta betalt för att bli medlem. Ett mindre aktivt forum innebär ju färre besökstimmar på sidan och därmed lägre annonsintäkter.

Skickades från m.sweclockers.com

De kan ju ha det frivilligt, ex betala 40kr i månaden och du slipper reklam och sånt. Typ som på fz.se.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De kan ju ha det frivilligt, ex betala 40kr i månaden och du slipper reklam och sånt. Typ som på fz.se.

Ja det är sant. Och så kunde man fått ett Ti Boost Z Ghz Superclocked Black Edition K XXXX x4 efter sitt namn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk

Jaha, frågan är vad man ska råka köpa på sig denna gången då

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Ja det är sant. Och så kunde man fått ett Ti Boost Z Ghz Superclocked Black Edition K XXXX x4 efter sitt namn

Skickades från m.sweclockers.com

Om det är viktigt att se"rik" ut kan du ju ljuga ihop något i signaturen istället. För min del hade jag gärna haft alternativet att betala en liten summa för att slippa reklamen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Klicka på nya processorer så står det.

Den 11 maj lanseras hela 44 processorer med arkitekturen Haswell Refresh, varav 27 är avsedda för stationära datorer. Samtidigt introduceras även moderkort med nya styrkretsar i 9-serien, trots att de flesta befintliga modeller för sockel LGA 1150 är kompatibla med den nya processorserien.

Knappt en månad senare, den 2 juni, är det dags för upplåsta processorer för överklockare. Det inbegriper både instegsvarianten Pentium Anniversary Edition och påkostade modeller i Core-serien, det sistnämnda med kodnamnet Devils Canyon.

Alltså kommer devils Canyon snart.:D

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

bara drygt, folk som är för snåla för att betala 15kr lägger upp all möjlig skit och sådant man eventuellt skulle kunna varit intresserad av missas för att det läggs upp en annons typ var tredje minut.

Jag förstår verkligen dig, att du tycker det är drygt.

Själv tycker jag att det är riktigt roligt att leta upp alla guldkorn

Men, har du inte tålamodet, är det nog bara att lägga ner allt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Fast det hade ju dock varit ganska dumt att ta betalt för att bli medlem. Ett mindre aktivt forum innebär ju färre besökstimmar på sidan och därmed lägre annonsintäkter.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, och därför så har dom valt det mest strategiska valet, som då är att ta betalt för annonserna.
Dom är ju dock väldigt billiga om man jämför med Blocket.se

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Härligt men kom nu ihåg att Taipei uttalas "Taipé" på svenska, störde mig lite på det i fjol

Visa signatur

i7-920 D0 @ 4.2GHz | MSI GTX 970 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De kan ju ha det frivilligt, ex betala 40kr i månaden och du slipper reklam och sånt. Typ som på fz.se.

Så först är man men i åratal på ett forum och är med och bygger upp kunskapsbasen, Efter ett tag ska man sedan "få" betala dessutom.
Sweclockers hade inte funnits om det inte vore för de trogna användarna som utvecklar forumdelen hela tiden.

http://www.allabolag.se/5566720131/SweClockers_AB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De kan ju ha det frivilligt, ex betala 40kr i månaden och du slipper reklam och sånt. Typ som på fz.se.

This Words ?

Why?

Jag fattar det inte?

Så du menar att det skall bli som ett "Guldmedlemskap" typ på fotosidan. Så när det kommer tester som är i sin egen vikt i guld, så kan man inte läsa det för att man inte är en "guldmedlem"?

Och det Dunde skriver är klockrent! Det är vi medlemmar som skapar denna sidan/forumet. Med eller utan reklam.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Grymt

Najs, men lite jobbigt att man inte kan lägga ut en annons om man inte har varit medlem i 3 månader redan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

This Words ?

Why?

Jag fattar det inte?

Så du menar att det skall bli som ett "Guldmedlemskap" typ på fotosidan. Så när det kommer tester som är i sin egen vikt i guld, så kan man inte läsa det för att man inte är en "guldmedlem"?

Och det Dunde skriver är klockrent! Det är vi medlemmar som skapar denna sidan/forumet. Med eller utan reklam.

Betalmurar är döden, hitta andra sätt att dra in pengarna istället. Titta bara på lokaltidningarna som inför betalmurar, ingen läser de längre och de blir helt irrelevanta. Pappersupplagorna blir därför också helt ointressanta att läsa (även om det är gratis om du har tillgång till tidningen, går till biblioteket, läser den i fikarummet osv), samtidigt lägger TV4-gruppen ner lokalnyheterna. Detta gör att det inte går att sprida lokalnyheter via tidningarna längre, som de sprids idag är det via en bild på facebook, men hur trevligt är det om man inte kan länka till tidningen? Dessutom är det upphovsrättsbrott. Internationellt har tidningar förlorat ca 90% av läsarna vid införandet av betalmurar. Ett internetmagasin kan inte växa utan läsare. På tidningstiden med presstöd var det kanske okej om bara 5000 ögon såg artiklarna, men det är lite väl förlegat. Åtminstone för den läsarkretsen vi talar om. Vilket är vanliga konsumenter i allmänhet, grejer för privat konsumtion.

Nu används knappast köp och sälj-avgiften som någon inkomstkälla utan jag har upplevt den som spärr mot oseriösa annonser eller att folk delar upp vad de säljer i onödigt många annonser. Det är trotts allt inte många nya annonser per dag (när det inte är gratis).

Sen blockerar såklart folk annonser, men här på sweclockers blockerar jag bara flash för att hjälpa till. Att ha massor flashgrejer körandes är tyvärr helt uteslutet, även om de inte är störande. Skulle aldrig fungera efter några tabbar. Gäller att hitta en avvägning där, vi som läser vill hitta till innehållet inte annonser, men tolererar en viss nivå. Om det inte sköts fult. Vi är inte helt helt emot att företag får synas. Tydligen går det att leva på annonser fortfarande och tydligen går det inte att få några läsare om man måste registrera och betala/förnya hela tiden. Betalmurar tenderar att bli nationella saker, särskilt med mikrobetaltjänsterna, varför ska jag inte kunna läsa en finlandssvensk tidning t.ex. och varför ska inte en finsk kunna läsa svenska internetmagasin? Om jag är expat och inte har tillgång till de svenska betaltjänsterna längre? Det är bra att man har lätt tillgång till mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Så först är man men i åratal på ett forum och är med och bygger upp kunskapsbasen, Efter ett tag ska man sedan "få" betala dessutom.
Sweclockers hade inte funnits om det inte vore för de trogna användarna som utvecklar forumdelen hela tiden.

http://www.allabolag.se/5566720131/SweClockers_AB

Ja. Vad är problemet betalar du slipper du reklam betalar du inte fortsätter du som vanligt. Men visst det kommer ju självklart leda till våran utrotning.

Skrivet av skog1s:

This Words ?

Why?

Jag fattar det inte?

Så du menar att det skall bli som ett "Guldmedlemskap" typ på fotosidan. Så när det kommer tester som är i sin egen vikt i guld, så kan man inte läsa det för att man inte är en "guldmedlem"?

Och det Dunde skriver är klockrent! Det är vi medlemmar som skapar denna sidan/forumet. Med eller utan reklam.

Ok alternativ är fel!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

This Words ?

Why?

Jag fattar det inte?

Så du menar att det skall bli som ett "Guldmedlemskap" typ på fotosidan. Så när det kommer tester som är i sin egen vikt i guld, så kan man inte läsa det för att man inte är en "guldmedlem"?

Och det Dunde skriver är klockrent! Det är vi medlemmar som skapar denna sidan/forumet. Med eller utan reklam.

Har du problem med läsförståelsen? Det pratas om intäkter och inte om tillgång till material på hemsidan. Sidan måste ju dra in pengar. Om sidan inte sponsras med pengar ifrån användare så är det ju reklam som är alternativet (eller kombination, som i detta fallet). Att låta användaren välja borde inte vara så svårt. Antingen sponsrar du sidan genom att se reklam i ögonvrån, eller så betalar du en slant för att slippa se skiten.

Skrivet av Dunde:

Så först är man men i åratal på ett forum och är med och bygger upp kunskapsbasen, Efter ett tag ska man sedan "få" betala dessutom.
Sweclockers hade inte funnits om det inte vore för de trogna användarna som utvecklar forumdelen hela tiden.

http://www.allabolag.se/5566720131/SweClockers_AB

Du förstår visst inte konceptet som Spotify byggde sin nisch på? Vad medlemmar än är med och tillför så måste någon eller några betala för underhåll m.m. Varför skulle denna kvota inte kunna fyllas upp av frivilliga som betalar en slant för premium-medlemskap? Gratis annonser och annat låter inte så tråkigt, enligt mig.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather