Konstigt problem med upload hastigheten

Permalänk
Medlem

Konstigt problem med upload hastigheten

Tjenare, märkte idag när jag skulle ladda upp bilder på imgur att det gick jävligt segt jämfört med innan, samma sak när jag skulle ladda upp youtubeklipp, gick in och kollade på bredbandskollen vad jag hade för hastighet och den låg på 95ner och 0.9 upp, har tidigare haft 95ner 95upp (100/100lina).

Nu till det extremt märkliga, det är bara på denna datorn jag har så låg upload, och det måste ha börjat för max 1 vecka sedan bara det att jag inte har tänkt på det eftersom jag sällan laddar upp grejer, märkte det för nån dag sedan då jag skulle ladda upp ett youtube klipp och det tog 200minuter jämfört med tidigare 10-20min, men trodde det var youtube som klabbade så gjorde ingen hastighets kontroll.

Jag har provat ny internet sladd, annat uttag på modemet, stängt av alla program där är, jag har kollat i mitt "killer network" skiten som tillhör mitt moderkort, och där visar inget som ligger och laddar upp en massa skit (har ett http://www.inet.se/produkt/1902434/msi-z87-gd65-gaming-atx)

Undrar bara vad detta kan bero på, då jag inte har ändrat på något, och det verkar bara va just min dator, har även testat med mobilen när den är uppkopplad på wi-fi o den kommer upp i 40ner 40upp

EDIT: Har testat uppdatera network killer skiten o det hjälpte inte, kan de vara mitt nätverkskort som är kaputt?

Permalänk
Medlem

Om du kör Windows 8 prova uppdatera drivrutinerna. Om det ej funkar prova ställ ner till 100Mbit ist för köra auto.

Om du provat en kabel som fungerar och verifierat att den ej skapar problem så är det sannolikt att det är fel på nätkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Om du kör Windows 8 prova uppdatera drivrutinerna. Om det ej funkar prova ställ ner till 100Mbit ist för köra auto.

Om du provat en kabel som fungerar och verifierat att den ej skapar problem så är det sannolikt att det är fel på nätkortet.

Jag kör windows 7

Permalänk
Rekordmedlem

Har du kört in några uppdateringar ?
Prova att köra systemåterställning till en tid då det fungerade.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du kört in några uppdateringar ?
Prova att köra systemåterställning till en tid då det fungerade.

Gjorde nyss en återställning och har nu 10mb upload, wohoo, dock 85 mindre än tidigare

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fzk:

Gjorde nyss en återställning och har nu 10mb upload, wohoo, dock 85 mindre än tidigare

Jaha, bättre men inte bra, det verkar nästan som du har nån qoS funktion aktivt, Killernic verkar vara rätt struliga och mest vara en marknadsföringsgrej för "spelnätverk".
Det verkar finnas en inbyggd qos funktion som står på 10Mbps förvalt så man måste ändra den manuellt på nått sätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Liknande fel som jag har med mitt msi gaming gd65 med killer e2200 som jag ej lyckas lösa .
Fast då gäller det nerladdning/uppladdning och även ping
Provat nya drivrutiner och detta https://forum-en.msi.com/index.php?topic=178063.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jaha, bättre men inte bra, det verkar nästan som du har nån qoS funktion aktivt, Killernic verkar vara rätt struliga och mest vara en marknadsföringsgrej för "spelnätverk".
Det verkar finnas en inbyggd qos funktion som står på 10Mbps förvalt så man måste ändra den manuellt på nått sätt.

Aa, det konstiga är dock att jag har inte uppdaterat mitt Killernic förens igår då jag märkte problemet, det har inte varit så här innan. Jag har dock uppdaterat mitt windows, och när jag gjorde min återställning så stod där något om nåt network skit (inte killernic) så det måste ha installerats något som har ändrat detta, ska testa nedstående lösning, tack för svaren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av allanballan112:

Liknande fel som jag har med mitt msi gaming gd65 med killer e2200 som jag ej lyckas lösa .
Fast då gäller det nerladdning/uppladdning och även ping
Provat nya drivrutiner och detta https://forum-en.msi.com/index.php?topic=178063.0

Ska testa detta, återkommer med svar, tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av allanballan112:

Liknande fel som jag har med mitt msi gaming gd65 med killer e2200 som jag ej lyckas lösa .
Fast då gäller det nerladdning/uppladdning och även ping
Provat nya drivrutiner och detta https://forum-en.msi.com/index.php?topic=178063.0

Problemet fixat, tack som fan allanballan! <3