Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rupenbritz:

Ingen aning va elite är, kollat på teaser/trailers och det ser ut som ett spel som är utvecklat år 2002 ? Grafiken är ju urusel, visserligen alpha eller ngt men varför ens visa det? Känns som att hobby artister kan göra verkligare 3d modeller =/

Eh?

https://www.youtube.com/watch?v=VE8B4KptyVI

https://www.youtube.com/watch?v=a-ykj3-q40A

Vad har du sett för något?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Precis.. I rest my case, ser sjukt dåligt ut för 2013-2014...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rupenbritz:

Precis.. I rest my case, ser sjukt dåligt ut för 2013-2014...

Vart har du fått så överdrivet stora förväntningar från?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Ingen aning va elite är, kollat på teaser/trailers och det ser ut som ett spel som är utvecklat år 2002 ? Grafiken är ju urusel, visserligen alpha eller ngt men varför ens visa det? Känns som att hobby artister kan göra verkligare 3d modeller =/

Det håller jag inte med om. Tycker grafiken ser bra ut och absolut inte från 2002.

Permalänk

Tycker grafiken är bra. Och det är ju inte därför man spelar Elite.

David Braben är ju grymt duktig.
3 uppdrag av 9 i Alpha 1 har fungerat bra, Inga buggar eller kraschar för mig än. Inte helt överens med styrningen dock, så man har ju fått smaka på lite laserkanon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Precis.. I rest my case, ser sjukt dåligt ut för 2013-2014...

Men tittade du verkligen på länkarna ovan? Jag tycker det ser riktigt bra ut, helt i klass med andra rymdspel nu. Snyggare än x rebirth t.ex.

Men grafiken är ändå sekundär... Det är ju goddamn Elite!

Jag vill inte veta hur många timmar jag lade på Frontier när jag gick i högstadiet.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd

Oj jäklar vad mitt sug efter detta spelet steg efter denna videon. Synd det är så dyrt med Alpha

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Men HUBBA vad sugen jag blev!!

Medvetet hållt mig borta från allt om info och filmer (förutom någon film för något halvår sedan) men nu sprack oskulden totalt.

Berätta mer höll jag på att säga. Snabbinfo. Vad kan man göra i liret? Singelplayer eller?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

kan nog bli ett bra spel. Men den senaste videon är ju bara löjlig. Manuell landning i rymdstation?? Otrolig tröttsamt om man måste gå igenom en sån procedur varje gång man landar. Känns inte speciellt verkligt heller, inte en chans att jag skulle tillåta manuell flygning inne i en rymdstation.

Gillar dom här kickstarter-spelen. Att rikta in sig på en mer begränsad målgrupp (med hjärna!) känns så mycket mer intressant än att försöka tilltala kreti och pleti från 7-100.

Permalänk
Skrivet av Kraniet:

Manuell landning i rymdstation?? Otrolig tröttsamt om man måste gå igenom en sån procedur varje gång man landar.

Så ett Quick time event varje gång man ska landa är bättre då?
Just en sån här funktion är det många vill kunna göra, om det görs på ett bra sätt. Att sen kunna välja bort manuell landning kan ju vara bra om man inte vill.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kraniet:

kan nog bli ett bra spel. Men den senaste videon är ju bara löjlig. Manuell landning i rymdstation?? Otrolig tröttsamt om man måste gå igenom en sån procedur varje gång man landar. Känns inte speciellt verkligt heller, inte en chans att jag skulle tillåta manuell flygning inne i en rymdstation.

Tycker det verkar helt klockrent. Gamla Elite gjorde det så varför inte detta? Grymt härlig känsla att landa sitt eget skepp.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Här är senaste dev diary #11 där David Braben snackar om docka på en station. En del av bilderna verkar vara från filmen ovan men det visas en hel del nytt också samt att David Braben pratar oss igenom proceduren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Oj jäklar vad mitt sug efter detta spelet steg efter denna videon. Synd det är så dyrt med Alpha
ey22m463104

Påminner mig lite om Babylon 5

Stavfel..
Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraniet:

kan nog bli ett bra spel. Men den senaste videon är ju bara löjlig. Manuell landning i rymdstation?? Otrolig tröttsamt om man måste gå igenom en sån procedur varje gång man landar. Känns inte speciellt verkligt heller, inte en chans att jag skulle tillåta manuell flygning inne i en rymdstation.

Gissar att du inte spelat något av de tidigare Elite-spelen?

Manuella landningar var ju ganska vanligt där, tills dess man kunde köpa en docking computer som skötte det manuellt.

Permalänk
Medlem

Jepp jag förväntar mig att docking computern spelar https://www.youtube.com/watch?v=L-VJeVPeawk

Permalänk
Medlem
Permalänk

"10% of backers are already playing on Oculus Rift"

Holy shit, 3d headsets kommer att slå som en slägga när tekniken släpps. Jag förstår varför Zuckerberg köpte Oculus.

Dessutom: hur kommer det sig att Elite verkar gå mycket snabbare mot release än Star Citizen? Jag backar bägge, men det verkar inte hända mycket matnyttigt på SC-fronten...

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Star Citizen är betydligt mer avancerat helt enkelt. Tror inte SC ligger så långt efter planen. Antagligen beta innan året är slut och release nästa år.
Elite borde släppas i höst. Bra att de inte släpps samtidigt iaf

Permalänk
Avstängd

Spelet finns att ladda ner och testa i singleplayer-variant för Premium Beta nu

Går även att uppgradera versioner nu om man har standard beta och vill få premium tex.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

The Mighty Jingles testar closed alpha

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Star Citizen är betydligt mer avancerat helt enkelt. Tror inte SC ligger så långt efter planen. Antagligen beta innan året är slut och release nästa år.
Elite borde släppas i höst. Bra att de inte släpps samtidigt iaf

Nja, sista jag läste var att full release ligger närmare 2016 för SC, och vi kan bara spekulera i hur spelet blir än så länge.

/ http://starcitizen.wikia.com/wiki/Anticipated_Release_Schedul...

Har backat SC med 180ish dollar redan, funderar på att backa E.D också.

Permalänk

Fler som har provat på Betan nu? Har testat lite snabbt en timme, men behöver fortfarande jobba lite på kontroller och headtrackingen för att det ska bli optimalt. Ska även prova med Oculus, men förväntar mig inte att kunna använda den i längden. Mängden kontroller var lite överväldigande, men det är ju egentligen bara positivt när man väl har hittat en bra mapping och lärt sig dom

Är fortfarande väldigt kluven över vilken joystick man ska använda bara. Just nu kör jag på en gammal Saitek Cyborg Evo tillsammans med Razer Nostromo, men har även en X52 Pro HOTAS som jag inte har använt än. Den stora nackdelen med X52Pro är att den har ett uselt grepp för att använda twisten, det går bara inte med min hand iaf. Antingen får man gå loss med hockeytejp eller nått, eller så får man köra vidare på Cyborgen som sitter helt perfekt i handen men har en lite otymplig throttle (Kan använda digital mapping för det på Nostromon också, men det känns lite tråkigt).

Flygkänslan är jäkla trevlig iaf, om än lite trögare än jag förväntade mig, fast då har jag ju iof bara provat första skeppet Det var dock ett jäkla ös i thrusters jämfört med vad man är van vid från tex Diaspora. Skall nöta vidare ikväll och kanske hinner våga mig på multiplayer tom

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jo, tyckte flygkänslan var lite seg i början också, men det är det som är lite av meningen, annars blir det för mycket fläng och däng. Dessutom blir det mer utmanande då det ställer krav på en att skaka av sig sin sexa eller för att försöka ligga bakom sin motståndare. Efter några timmars spelande vänjer man sig.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Skrivet av Arghuleh:

Jo, tyckte flygkänslan var lite seg i början också, men det är det som är lite av meningen, annars blir det för mycket fläng och däng. Dessutom blir det mer utmanande då det ställer krav på en att skaka av sig sin sexa eller för att försöka ligga bakom sin motståndare. Efter några timmars spelande vänjer man sig.

Ja det är en jäkla teknik tydligen att ha rätt gas vid rätt tillfällen för att kunna göra effektiva manövrar. Inte bara att lägga full gas och svansa efter folk. Det känns som att man verkligen får välja sitt skepp och lära känna det ordentligt om man vill överleva mot andra spelare Men sådant är ju sjukt trevligt i längden. Det är på tok för få spel som kräver den typen av skicklighet och tålamod idag, så jag kan tänka mig att många yngre ovana blir bortskrämda efter första intrycket.

Har kikat in på communityn också för första gången sen kickstarter-kampanjen. Känns lugnt och trevligt, typ som det var hos Star Citizen de första månaderna innan den stora massan kom. Lite mer uppmärksamhet förtjänar dom, men hoppas ändå att dom får behålla den mogna stämningen.

Edit: Ska se om jag kan övertala någon moderator att knuffa över tråden till Simulator-sektionen. Känns mer passande.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Härligt det låter som gamla tie fighter ungefär.

Permalänk
Medlem

Köpte ny joystick till detta i helgen och väntar nu bara på ett TrackIR, har inga problem att spela med dator i signaturen (-:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

Köpte ny joystick till detta i helgen och väntar nu bara på ett TrackIR, har inga problem att spela med dator i signaturen (-:

Samma här, köpte en saitek sticka av enkel model och en razer nostromo i väntan på det, ska bli intressant att följa utvecklingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk

Hur funkar detta med joystick? Har läst om Star Citizen och det verkar inte dra full nytta av joysticks än.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Hur funkar detta med joystick? Har läst om Star Citizen och det verkar inte dra full nytta av joysticks än.

Det funkar utmärkt med joystick. SC funkar också, men det är betydligt mer pillande med inställningar och profiler hit och dit för att få det bra, då det inte går att ställa in kontrollerna direkt i spelet än. Det tråkiga i SC just nu är att man inte kan kombinera "strafing" och vanlig flygning än, men utvecklarna jobbar på det. Elite ligger några steg längre fram i utvecklingen vad gäller gameplay helt enkelt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Det funkar utmärkt med joystick. SC funkar också, men det är betydligt mer pillande med inställningar och profiler hit och dit för att få det bra, då det inte går att ställa in kontrollerna direkt i spelet än. Det tråkiga i SC just nu är att man inte kan kombinera "strafing" och vanlig flygning än, men utvecklarna jobbar på det. Elite ligger några steg längre fram i utvecklingen vad gäller gameplay helt enkelt.

Tack för svaret det uppskattas. Får nog köpa Elite först och låta Star Citizen mogna lite till innan jag köper det.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I