Köpråd mobil, byte från Lumia 920.

Permalänk
Medlem

Köpråd mobil, byte från Lumia 920.

Hej!
Har haft min Lumia 920 snart 1 år nu, kör 8.1 och är väl ganska nöjd med den förutom den dåliga kvalitén på appar, att den ibland är lika törstig på batteri som en alkis som hittar en flaska sprit samt det tunga o klumpiga formatet.
Vad jag saknar är möjligheten att köra Spotify Connect mot min förstärkare som är utrustad med det samt att spela upp till min Chromecast i uterummet.

Söker en mobil med bra o stor skärm, ca 5tum som samtidigt är ganska lätt o kompakt, batteritid är mycket viktigt samt att jag vill ha en bra kamera. Budget ca 3.000kr.

Kandidaterna jag tittat på har varit Nexus 5 som faller på batteriet o kanske kameran, annars gillar jag både format o utsende.

LG G2 är jag sugen på och det är nog den främsta kandidaten nu även om jag inte riktigt gillar utseendet, knapparna på baksidan samt som jag tror en bristfällig kvalitetskänsla. Finns det något bra o tajt bakskal med bra grepp till den? Hur mycket sämre är kameran mot min Lumia?

Har sneglat på Sonys mobiler (Z1) men gillar inte deras klumpiga format.

Köpte en billig Android Huawei G740 i vintras som leksak så Android är jag van vid. Kör även Iphone på jobbet (4S) och har kännt på kollegans 5S men de går fetbort pga av storleken, priset samt att jag är trött på IOS efter 5år.

Råd uppskattas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snackade med min polare i UK nyligen som införskaffat sig en HTC one m8, den ska enligt honom vara väldigt bra på många aspekter!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Snackade med min polare i UK nyligen som införskaffat sig en HTC one m8, den ska enligt honom vara väldigt bra på många aspekter!

Den falllerar på storlek pris o kamera.
Sneglat på HTC M7 som är lika stor som G2 fast skärmen bara är 4,7 tum men den har dålig kamera o sämre prestanda i övrigt, inte minst batteritid.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade själv en 920 fram tills för 3 veckor sen då den total smashades.
Låg i valet om att vänta och köpa 930, nexus 5, Oppo Find 7 samt One + one.

Då jag var tvungen att få mobilen snabbt så vart det Nexus 5an och jag är relativt nöjd.
Saknar WP8 väldigt mycket faktiskt.
Mer än vad jag trodde jag skulle göra.

Men Nexus 5an är riktigt bra annars och när man bara snyggat till den lite med ny launcher och ikonpaket så är den riktigt trevlig.
Batteriet håller 1-2 dagar för mig och då lyssnar jag en del på spotify och surfar.
Spelar jag Walking dead håller den precis en dag för mig.

Sonys mobiler är riktigt trevliga men skulle nog av rekommendera dem pga byggkvaliteten.
Sök bara på "broken screen by it self" så hittar du mycket.

Men om du kan, Oppo Find 7 eller One + one är de jag skulle rekommendera mest.
Framförallt One + One som däremot är lite svår att få tag på :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Hade själv en 920 fram tills för 3 veckor sen då den total smashades.
Låg i valet om att vänta och köpa 930, nexus 5, Oppo Find 7 samt One + one.

Då jag var tvungen att få mobilen snabbt så vart det Nexus 5an och jag är relativt nöjd.
Saknar WP8 väldigt mycket faktiskt.
Mer än vad jag trodde jag skulle göra.

Men Nexus 5an är riktigt bra annars och när man bara snyggat till den lite med ny launcher och ikonpaket så är den riktigt trevlig.
Batteriet håller 1-2 dagar för mig och då lyssnar jag en del på spotify och surfar.
Spelar jag Walking dead håller den precis en dag för mig.

Sonys mobiler är riktigt trevliga men skulle nog av rekommendera dem pga byggkvaliteten.
Sök bara på "broken screen by it self" så hittar du mycket.

Men om du kan, Oppo Find 7 eller One + one är de jag skulle rekommendera mest.
Framförallt One + One som däremot är lite svår att få tag på :/

Oppo och One + One tycker jag är för stora, min gräns går någonstans kring Nexus 5 o LG G2.

Skickades från m.sweclockers.com