Permalänk

Överföring går ej

Helt plötsligt går det inte att överföra från datorn till mobilen. Sätter in kabeln men då laddar mobilen bara och det går ej att överföra något, ingenting kommer upp på datorn eller mobilen, telefonen är en samsung note2 4g.

Permalänk
Avstängd

samma kabel som vanligt ?

Annars är det nog skit i usb porten på telefonen.

Permalänk

Var förvånansvärt mycket damm i den där lilla porten, pilla ur allt med en liten nål, men inte hjälpte det. Ingen av av alla usb portar på datorn fungerar att föra över på. Testat olika sladdar osv.

Permalänk
Hedersmedlem

Hittar den inte mobilen alls? Har du Samsung Kies? Startat om datorn?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Nu fungerar det inte ens att ladda, antar att hela jävla usb porten är åt helvete, den har bråkat förut o tappat laddning och så, var väl bara en tidsfråga innan heka skiten gick sönder. Tips på vart man vänder sig att få den lagad? Har ingen lust att skicka den på post till telia, kan inte vara utan telefon i flera veckor....

Permalänk
Medlem
Skrivet av BASED GOD:

Nu fungerar det inte ens att ladda, antar att hela jävla usb porten är åt helvete, den har bråkat förut o tappat laddning och så, var väl bara en tidsfråga innan heka skiten gick sönder. Tips på vart man vänder sig att få den lagad? Har ingen lust att skicka den på post till telia, kan inte vara utan telefon i flera veckor....

Samsung har verkstäder/serviceställen över hela landet. Ring dem och fråga vilken som ligger närmst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med min Note Gen 1, var tvungen att byta kabel ena gången och installera om telefonen andra gången. Kör du någon custom rom?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wRRM:

Jag hade samma problem med min Note Gen 1, var tvungen att byta kabel ena gången och installera om telefonen andra gången. Kör du någon custom rom?

Han kan ju inte ens ladda den, hur ska han då hinna ändra det du skrev om?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Har TS provat någon annan sladd/kontakt än?
Kan ju lika gärna vara kontakten i sladden som slitits ut som kontakten i mobilen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Han kan ju inte ens ladda den, hur ska han då hinna ändra det du skrev om?

Hinna byta kabel?

Jag sa inte att just hans telefon behöver installeras om, utan det var vad jag va tvungen att göra.

En systemåterställning drar inte så mycket batteri, och om det går att ladda den i recovery mode så vet man direkt om det är telefonen eller något annat som krånglar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BASED GOD:

Var förvånansvärt mycket damm i den där lilla porten, pilla ur allt med en liten nål, men inte hjälpte det. Ingen av av alla usb portar på datorn fungerar att föra över på. Testat olika sladdar osv.

Pilla i usbporten med en nål kan kortsluta den, inte konstigt om den inte laddar alls längre, en tandpetare i trä hade varit ett bättre val.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Avstängd

Kan kanske skada MicroUSB porten med en stålnål.
Fast på en Desire HD fick jag peta ut, stålspånor med en säkerhetsnål. Fick ut alla spånor och MicroUSB kontakten fungerar fortfarande (även om mobilen nu är pensionerad sedan 2012).

Så TS behöver inte oroa sig i onödan men att kontakten redan tidigare visat sig opålitlig, är värre men man kan alltid hoppas på att det är sladdens kontakt som är sliten...

I värsta fall får TS skaffa sig ett extra batteri och en bordsladdare som kan ladda ett löst batteri och föra över filer med Wifi, Bluetooth och via minneskortet.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wRRM:

Hinna byta kabel?

Jag sa inte att just hans telefon behöver installeras om, utan det var vad jag va tvungen att göra.

En systemåterställning drar inte så mycket batteri, och om det går att ladda den i recovery mode så vet man direkt om det är telefonen eller något annat som krånglar.

Då vi ju inte med säkerhet kan säga om han kan ladda den alls, vad är det som säger att han ens har så mycket att han klarar en återställning?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Var ute o grilla en stund, men nu när jag kom in så vicka jag som fan på kontakten så den laddas nu i väggen, vågar fan inte röra den och se om det går o överföra på datorn, lär ladda den full först.
Som sagt så har den ju tappat laddningen förut, men då var det bara att typ peta på den så laddade den igen. Så det måste ju vara något fel på kontakten.
En annan sak är att inatt så stängdes den av för första gången på flera månader då jag glömde ladda den över natten så den dog imorse hörde jag. Vet inte om det har något med saken att göra. Har inte testat systemåterställningen, men det låter jättedrygt försvinner inte massa saker då?

Permalänk
Medlem

mkt vanligt att usbkontakten med tillhörande krets går sönder på Samsungtelefoner. Går att byta själv om du vågar. Finns videos på detta om du googlar "change usb connector note 2".
Sjukt irriterande att min telefon inte klarar copy & paste till just Sweclockers textinmatning (funkar överallt annars), annars hade jag länkat.

Permalänk

Halebop sa att det skulle ta 3veckor att laga skiten, och sa att det med största sannolikhet inte skulle gå på garanti. Dom skulle ha 350kr för att kolla telefonen + mer för att laga den......
Så jag tror jag beställer ett sånt kort, såg ju inte så svårt ut att göra själv , hittade denna vet inget om sidan men den verkar vara legit.
Är fullladdad nu, nu hittar den tom datorn och vice versa, men jag köper en sån ändå då det är stora glapp antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BASED GOD:

Halebop sa att det skulle ta 3veckor att laga skiten, och sa att det med största sannolikhet inte skulle gå på garanti. Dom skulle ha 350kr för att kolla telefonen + mer för att laga den......
Så jag tror jag beställer ett sånt kort, såg ju inte så svårt ut att göra själv , hittade denna vet inget om sidan men den verkar vara legit.
Är fullladdad nu, nu hittar den tom datorn och vice versa, men jag köper en sån ändå då det är stora glapp antar jag.

Mytrendyphone är helt OK, lite dyra på reservdelar jämfört med en del utländska butiker men funkade bra när jag köpte där (till Galaxy S2).