Permalänk
Medlem

Problem med nätverket

Hej SweClockers!

Det är så att jag har börjat få stora problem med min internetanslutning. Jag har en stationär dator med ett trådlöst nätverkskort som jag använder (Nej, ni behöver inte tjata om trådat nätverk, då fibern kommer till sommaren. Då blir det trådat nätverk). Jag tappar ofta täckningen och får skyhög ping inne på mitt rum då jag sitter och spelar CS. Då har jag börjat fundera på Homeplugs. Är det värt att skaffa det eller? För är riktigt trött på att disconnecta och bli bannad.

Jag är förövrigt den enda i familjen som har stora problem med disconnects.
Tack på förhand, hoppas inte det blev för rörigt inte så van att skriva på forum

Testade pinga google i CMD och fick 4 lost av 4 försök...

Visa signatur

Hellre en rövare i Polen än en polare i röven

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta.

Permalänk
Medlem

Det är sommar, dra en kabel.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Rekordmedlem

Om du är ensam om att ha problem så är det ett bra tillfälle att dra KABEL så det är klart när fibern kommer
Felet är i din ände om du är ensam om att ha wifiproblem så du behöver troligen bättre antenner, eller KABEL.
Homeplug kan vara ett alternativ eftersom det också använder KABEL...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det är sommar, dra en kabel.

Oj fan är ju Juni idag ju! Men vi får fibern i mitten av juli är det sagt iallafall.

Skrivet av mrqaffe:

Om du är ensam om att ha problem så är det ett bra tillfälle att dra KABEL så det är klart när fibern kommer
Felet är i din ände om du är ensam om att ha wifiproblem så du behöver troligen bättre antenner, eller KABEL.
Homeplug kan vara ett alternativ eftersom det också använder KABEL...

Jo du har ju rätt. Lika bra att dra KABEL med en gång egentligen. Vet inte riktigt varför jag ville vänta när jag lika gärna kan dra KABEL med en gång...

Visa signatur

Hellre en rövare i Polen än en polare i röven

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta.

Permalänk
Medlem

Om det bara är du som har problem, och problemet ligger i ditt rum så är det nog bäst att att dra trådat, antagligen så finns det störnings faktorer som påverkar just det rummet. Annars får du väl gå ut och köpa ett nytt trådlöst kort med kanske bättre antenn men finns ingen garanti att det kommer fungera bättre.