Permalänk
Avstängd

Vad har hänt med Steam?

Vad har hänt med Steam nu på sitone det går så j@vla segt och jag har kollat om steam är nere och det var det tydligen för 3 dagar sedan men på senaste året har det blivit segt. Har Valve för dåliga servers eller vad är det frågan om?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Tror det är CSGO och Dota som växer ruskigt, Valve hinner inte med i form av server-utrymme och bandbredd. Men det är nog inte hela sanningen, med tanke på att Steam-klienten inte laggar/har problem. Bara hemsidan...

Men generellt så är det nog främst deras egna spel, CSGO och Dota2, som drar ner prestandan.

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Medlem

Du är inte ensam om det. Är nog nästan säker på att det är CS:GO och Dota som ZedFerN skrev som drar ner prestandan.

Vi får hoppas att Valve fixar sina servrar snarast!

Visa signatur

Hellre en rövare i Polen än en polare i röven

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta.

Permalänk
Medlem

Tror det är det som är grejen med Steam – inget händer.
Det behövs verkligen en facelift.

Men segheten? De jobbar nog för fullt med problemet.

Permalänk
Medlem

Vad är det som ni upplever som segt? Tycker det går snabbt att browsa och provade precis att ladda ner ett spel och det maxade min 100Mbit lina.
Eller är det enbart hemsidan vi snacka om nu eller är det vissa tidpunkter?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Tycker det mest är på helgerna det brukar bli segt. Fungerar stundvis sedan blir det tvärstopp i princip.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

upplever ingen slöhet direkt... iofs så spelar jag inte nåt av de spelen som har nämts heller.
Och på tal om facelift... jo det hade väl varit intressant då det har ett par år på nacken men jag upplever det 10 gånger bättre än Origin eller Ubisoft.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk

Samma här, fick vänta 10 minuter för att få bort min Trigon från marknaden, steam har slöat sig som fan på senaste :/

Permalänk
Medlem

Ibland när man browsar i Steam-clienten tycker jag det är segt. Seedern när man laddar ner spel är det dock inga problem med, den maxar alltid min 100mbit lina.
En facelift tycker jag inte är nödvändigt. Varför laga något som fungerar? Ser likadant ut nu som för 10år sedan, och redan då var det bättre än U-play och Origin.

Permalänk
Medlem

Har inte märkt av någonting alls, enda gångerna det strular är på Steam Sommer Sale när alla massinhandlar samma sak samtidigt.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd

Steam butiken är seg som f@n spel går oftast okej bara någon gång man får problem matt kunna gå online på Steam men det är bara att försöka 10 min senare så funkar det bra.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz