Tangentbord + Mus för att ersätta DiNovo Desktop Laser.

Permalänk
Medlem

Tangentbord + Mus för att ersätta DiNovo Desktop Laser.

På min arbetsplats kör jag för närvarande ett gammalt DiNovo Laser/2.0 (bluetooth) -paket, med tangentbord (utan mediapad) och MX laser.
Jag är nästan barnsligt nöjd med både formfaktor och känsla/slagdjup i tangentbordet och skulle aldrig få för mig att byta ut det om det inte var så att det blivit oerhört slitet och dessutom börjat krångla i anslutningen till min datorns bluetooth.

Därför ber jag nu om tips på ersättningsprodukter till både musen och tangentbordet.
De saker jag värderar med nuvarande setup och därför eftersöker även i den nya är bland annat:

+Trådlöst
+Smalare formfaktor på tangentbordet. (musanvändning blir oerhört mycket mer ergonomisk utan ett numeriskt tangentbord som är ivägen)
+Slagdjup och "känsla" i tangenterna. (jag skulle helst hitta ett nytt tgb som känns exakt likadant, även om det kanske inte går... )
+Programmerbara knappar på musen (praktiskt att kunna ha programmet "switcher" hotkeyat direkt på musen)

-Eftersom jag sitter i en ljus kontorsmiljö är TGB backlight oväsentligt.
-Anslutning via BT är EJ ett måste, motsvarande Logitechs "unifying" nanomottagare funkar lika bra.

Någon som har några tips?

EDIT: jag är inte märkestrogen. Känsla/funktion är det enda viktiga egentligen...