Permalänk

RIP MX518, letar efter något nytt

Efter 7 år har nu tillslut min MX518 dött, jag letar efter en mus som är så lik som den som möjligt.

Krav: 400/800 DPI och väldigt liknande MX518 i formen.

Finns det kanske någon ny version av MX518?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blettersnas:

Efter 7 år har nu tillslut min MX518 dött, jag letar efter en mus som är så lik som den som möjligt.

Finns det kanske någon ny version av MX518?

Och jag som har en oöppnad i kartong

Permalänk
Skrivet av patton:

Och jag som har en oöppnad i kartong

Öppna aldrig, skicka in till museum! Eller vänta på att den blir värd tusentals!

Permalänk
Jubileumsmästare

Jag gick från MX518 till en Mionix Naos 3200 och är helnöjd, skulle aldrig byta tillbaka till MX518 igen.

Permalänk

Logitechs G400s är exakt likadan i passformen ifall du vill ha en likadan
Jag älskar denna mus, bytte från MX518 till G400

Visa signatur

hej.

Permalänk
Skrivet av Chibi Yumi:

Logitechs G400s är exakt likadan i passformen ifall du vill ha en likadan
Jag älskar denna mus, bytte från MX518 till G400

Det ser verkligen ut som den musen jag ska ha!

EDIT: Vet du vad det är för DPI på den? Prisjakt säger 3600, inte så sugen på det...

Permalänk
Hjälpsam

G400 är ett gott alternativ, förbättrad på insidan, samma form på utsidan. Men finns ingen mus som har så läcker finnish som den läckra blåa MX510 och på andra plats den silvriga MX518.

Ett seriöst steg upp i prestanda och med en form som är snarlik för handen (åtminstonde för mig) är Sensei som har klart överlägsen elektronik i. Framför allt lift of distance inställningarna gör skillnad för dem som tenderar att lyfta musen när de spelar.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av blettersnas:

Det ser verkligen ut som den musen jag ska ha!

EDIT: Vet du vad det är för DPI på den? Prisjakt säger 3600, inte så sugen på det...

Du kan ändra DPI.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av blettersnas:

Det ser verkligen ut som den musen jag ska ha!

EDIT: Vet du vad det är för DPI på den? Prisjakt säger 3600, inte så sugen på det...

Enligt Logitech själva så är DPI'n 200-4000 på den så det är nog inga problem
http://gaming.logitech.com/sv-se/product/g400s-optical-gaming... (Längst ner)

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av fogger:

Du kan ändra DPI.

Såg att det fanns mjukvara där man kunde ändra till vilken man ville Det får nog bli en G400 eller MX518 på tradera. Överväger fortfarande vilket alternativ jag ska välja.

MX518 blir ju lite jobbigt efter ett tag när plasten på musen börja släppa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blettersnas:

Såg att det fanns mjukvara där man kunde ändra till vilken man ville Det får nog bli en G400 eller MX518 på tradera. Överväger fortfarande vilket alternativ jag ska välja.

MX518 blir ju lite jobbigt efter ett tag när plasten på musen börja släppa.

Men den är bäst

Permalänk
Skrivet av blettersnas:

Det ser verkligen ut som den musen jag ska ha!

EDIT: Vet du vad det är för DPI på den? Prisjakt säger 3600, inte så sugen på det...

Som ovan sa, du kan ställa in dpin exakt som du vill ha den
Edit: du han svara på hans svar!

Visa signatur

hej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blettersnas:

Såg att det fanns mjukvara där man kunde ändra till vilken man ville Det får nog bli en G400 eller MX518 på tradera. Överväger fortfarande vilket alternativ jag ska välja.

MX518 blir ju lite jobbigt efter ett tag när plasten på musen börja släppa.

Du behöver inte mjukvara.
Har du använt det till din nuvarande mus?
Annars är det bara välja dpi på knapparna utan någon mjukvara.

G400s har ex 400/800/1800/3600 dpi på knapparna utan installera mjukvara.

Så du kan typ få samma dpi utan drivers.
Om du nu inte mot förmodan haft en MX518 V1 och på 1600dpi steget.

Sen har du 1000hz pollingrate också vilket är lite skönare än 125 som MX518 är (om du inte överclockat den själv)

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Du behöver inte mjukvara.
Har du använt det till din nuvarande mus?
Annars är det bara välja dpi på knapparna utan någon mjukvara.

G400s har ex 400/800/1800/3600 dpi på knapparna utan installera mjukvara.

Så du kan typ få samma dpi utan drivers.
Om du nu inte mot förmodan haft en MX518 V1 och på 1600dpi steget.

Sen har du 1000hz pollingrate också vilket är lite skönare än 125 som MX518 är (om du inte överclockat den själv)

Tack för info! Detta gjorde valet mycket enklare! Visste inte att det fanns DPI knappar på G400, googlade bara lite snabbt på DPI och såg att man t.e.x kunde ändra det med mjukvara. Spelar nästan bara CSGO så det känns att 1000hz pollingrate hade varit trevligt.

EDIT: Kommer jag märka någon skillnad på 125 och 1000hz? Nummeriskt så är ju skillnaden stor, men vet inte om man känner någon skillnad i praktiken.