Samsung Galaxy S wipe data/factory reset kod?

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S wipe data/factory reset kod?

Hejsan hejsan!

Jo det är så att min bror satte dit ett lösenord på sin Galaxy S, men han glömde bort det. Så nu har jag försökt att reseta hela mobilen till factory, genom att hålla in volymknappen + hemknappen + strömknappen. Då kom jag in i något sorts "BIOS" för mobilen. Där hittade jag "wipe data/factory reset". När jag väljer den och trycker YES till att reseta, så kommer det upp "Confirm Password". Jag vet inte riktigt vad det är för sorts lösenord dom vill ha.

Har testat med att knappa in en del koder som jag hittat:

*#*#7780#*#*

*2767*3855#

Det står att ena koden är för "factory data reset" och den andra är för "factory format". Men ingen utav dom fungerar. Står bara "Sorry, try again."

Är det pin koden? Eller vilken är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

Hejsan hejsan!

Jo det är så att min bror satte dit ett lösenord på sin Galaxy S, men han glömde bort det. Så nu har jag försökt att reseta hela mobilen till factory, genom att hålla in volymknappen + hemknappen + strömknappen. Då kom jag in i något sorts "BIOS" för mobilen. Där hittade jag "wipe data/factory reset". När jag väljer den och trycker YES till att reseta, så kommer det upp "Confirm Password". Jag vet inte riktigt vad det är för sorts lösenord dom vill ha.

Har testat med att knappa in en del koder som jag hittat:

*#*#7780#*#*

*2767*3855#

Det står att ena koden är för "factory data reset" och den andra är för "factory format". Men ingen utav dom fungerar. Står bara "Sorry, try again."

Är det pin koden? Eller vilken är det?

Det kanske är den koden han ställde in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdamNor:

Det kanske är den koden han ställde in?

Ehm..fast om den där funktionen är till för att ta bort allting + lösenordet man ställde in, så känns det väldigt konstigt om man måste skriva in lösenordet, som man har glömt bort. Det är ju hela anledningen till varför jag vill reseta :S

Permalänk
Medlem

När du får upp confirm password så klicka bara i vad som helst.

t.ex

. > done
. > done
. > done
. > done
. > done

Tillslut så kommer den att resettas.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

stäng av telefonen
sedan håller du in meny/homeknappen och+ på volyme och trycker in powerknappen och håller dessa 3 intryckta en stund så att du ser telefonen starta sedan bläddrar man med volymeknappen och trycker okej med home/menyknappen.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

stäng av telefonen
sedan håller du in meny/homeknappen och+ på volyme och trycker in powerknappen och håller dessa 3 intryckta en stund så att du ser telefonen starta sedan bläddrar man med volymeknappen och trycker okej med home/menyknappen.

Kan ju vara en fördel om du läser vad han har skrivit först

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

När du får upp confirm password så klicka bara i vad som helst.

t.ex

. > done
. > done
. > done
. > done
. > done

Tillslut så kommer den att resettas.

Det funkade. Fan va bra! You deserve a cookie!