Permalänk

bra, halvbilligt tangentbord?

hej, allihopa.

jag skulle behöva skaffa ett nytt tangentbord, och behöver lite tips...
det ska (helst) ha:

mekaniska tangenter,
handledsstöd,
bra kvalité såklart

och får kosta ca. 800:- +-200 om det är riktigt bra

Permalänk

qpad mk50?
kostar väll ca 600kr tror jag.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Qpad MK-80/85 är väl ungefär vad du eftersöker.

edit: tyckte du frågade efter belysta tangenter först varvid mitt råd men MK-50 passar väl bättre dårå om du inte behöver det.

Men de är allt annat än bra enligt egen erfarenhet. Mitt MK-85 blev obrukbart efter bara 1 år med diverse skavanker under årets gång och då har jag aldrig spelat på det utan bara skrivit.

Ska du ha BRA kvalité får du lägga mer pengar än så för de mekaniska som säljs idag i Sverige är huvudsakligen riktade till fjortisar med typsnitt som är snott från science-fiction filmer och formspråk som får en att spy. Kvalitén når inte upp till Ducky/Filco nivå på långa vägar med det som säljs i våra butiker.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Func KB-460

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Precis vad som helst förutom Qpad och Razer mer eller mindre.

Func KB460 är väl fortfarande det mest prisvärda mekaniska om man vill ha belyst. 699:-

Permalänk

QPAD MK-50
Mitt har rullat på fin fint i ett par år.

Visa signatur

hej.