Permalänk
Medlem

Qpad MK-85 belysning problem

Min dator hade varit på kanske en timma, gick ner till affären för att handla lite, och när jag kommer tillbaka så ser jag att ljusnivån på tangentbelysning är på lägsta. När jag försöker att höja så händer det ingenting, kan inte heller stänga av det. Alla snabbkommandon funkar, förutom belysningen. Har testat att starta om datorn, dragit ur t-bordet, testat det i en annan dator, men utan reslutat.

Är det någon annan med samma problem?

Visa signatur

Core 2 Quad Q9300 2.55Ghz | Zalman 9500A | Asus P5Q-SE PLUS | 5GB DDR2 800mhz | XFX 5770 1GB | 230GB WD & 320GB WD |
iPhone 4 16GB

Permalänk
Medlem

Må va ett tag sen du skrev det sist, men jag har liknande problem, det flimrar nu, inte samma rappa byten som man kan göra när man först fick det..

Blir att åka in med det imorn..

Permalänk

Har också samma problem, men belysning kommer tillbaks för mig.

Permalänk

Jag fick plötsligt problem med mitt också, belysningen funkar precis som innan, med alla sina olika lägen och strykor, men de är ungefär 15 gånger svagare än vad de ska vara, det högsta läget lyser mindre än det lägsta gjorde från början, och är knappt ens synbart när de får skärmens ljus på sig, får bli till att gå förbi inet idag.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Mitt Qpad MK-85 gick precis sönder, det har varit lite småknas på sistone. Som t.ex belysningen lyser även fast datorn är avstängd, det slutar inte lysa förns man stängt av nätagget. Nu när det gick sönder så gick proppen för mitt och några andra rum, den proppen klarar av 2500 watt och jag tror inte att mitt rum kan överbelasta det.
När allt var återställt så fungerade inte tangentbordet.

Visa signatur

Jonsbo UMX1 Plus, GA Z97N Wfi, Core I3 4460, GTX 760 Mini, Corsair Vengence LP 8GB, Samsung SSD, Intel SSD

Permalänk

Att det lyser när du stängt av datorn har med dina inställningar att göra, du har på att USB portarna ska få ström när datorn är avstängd.
Var det nättaget på din dator som paja och tagentbordet mm rök?

Permalänk
Medlem

Kan säga att ja har fått byta tre st via NETONNET med detta problem!

så jävla tråkigt att de ska krångla som fan

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk

@TittaEnGet Det var bara tangentbordet som gick sönder.

@Tarpentin0 Är det ett vanligt fel att dom går sönder på det viset? Har du hört om någon annan? Får hoppas att jag har bättre tur med nästa. Och hoppas att det kommer snart, pallar inte membrantangentbord längre.

Visa signatur

Jonsbo UMX1 Plus, GA Z97N Wfi, Core I3 4460, GTX 760 Mini, Corsair Vengence LP 8GB, Samsung SSD, Intel SSD

Permalänk
Medlem

Skickade precis in en felanmälan till Inet då jag fått ett liknande problem med mitt Mk-85.

Märkte idag av att belysningen slocknade helt lite till och från, men det kom alltid tillbaka efter något minut. Nu så kom jag dock tillbaka från att ha varit ute i några timmar och nu lyser det inte alls.

Att försöka ändra ljusstyrkan gör ingenting, och jag får inte igång belysningen i någon annan dator heller. I övrigt så funkar det som det ska, så det är bara själva belysningen som inte funkar som den ska.

Mycket märkligt problem men förhoppningsvis så får man ett nytt tangentbord av Inet...

Visa signatur

Spelar: Battlefield 4, DayZ SA, Guild Wars | Moderkort: Asus Maximus VI Hero | RAM: 8GB Corsair Vengeance | CPU: i7 4770k @ 3.5 GHZ | CPU-Kylare: Corsair H80i | Chassi: Fractal Design Define R3 | GPU: Gigabyte GTX 780 Ti Windforce OC | Nätaggregat: Corsair AX 850W 80+ GOLD | Operativsystem: Windows 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

kör lite necro på denna tråden då den beskriver just mitt problem.
allt funkade som det skulle tills idag. nu funkar allt utom just belysningen, har svårt o tro
att alla lampor skulle paja på exakt samma stund så det måste ju vara nåt annat.
dock fungerar belysningen som indikerar på numlock capslock och [G] uppe till höger?

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Medlem
Skrivet av henxon:

kör lite necro på denna tråden då den beskriver just mitt problem.
allt funkade som det skulle tills idag. nu funkar allt utom just belysningen, har svårt o tro
att alla lampor skulle paja på exakt samma stund så det måste ju vara nåt annat.
dock fungerar belysningen som indikerar på numlock capslock och [G] uppe till höger?

Exakt samma sak hände för mig. Testa i en annan dator, sedan om det inte fungerar lämnar du in det och byter till ett annat tangentbord (Typ ducky).

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

hmmmm, med att hålla ner fn+f8 fick jag fram lite belysning dock inte i närheten av sin forna styrka :I

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Medlem
Skrivet av henxon:

hmmmm, med att hålla ner fn+f8 fick jag fram lite belysning dock inte i närheten av sin forna styrka :I

hade samma problem med mitt, gick till elgiganten och fick ett nytt!
skulle det hända igen blir det nog ett annat t-bord, men nu har jag vant mig vid detta och vill inte byta från det :/

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

blir nog att kassera detta och införskaffa sig ett logitech g710+ istället...

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Lite off-topic, men på mitt MK-85 hängde sig backspace konstant förra veckan och blev obrukbart. Detta efter knappt ett år och under året har flera andra tangenter fastnat tillfälligt i nedtryckt läge. Tycks vara stora kvalitetsproblem med deras tangentbord. Har även en Qpad 5K mus som tidigt började strula med skrollhjulet.

Det blir aldrig mer någon Qpad produkt för min del. Man får INTE vad man betalat för i detta fall.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Inte för att det har med belysning att göra men jag har haft problem med att mitt MK-85 hakade upp sig. Hände ofta för nåt år sen då jag spelade mycket BF3. Man fick släppa alla tangenter i typ en sec så funkade det igen. Mycket irriterande men problemet försvann av sig själv efter ett tag och har aldrig återkommit. Hursomhelst, det blir inte Qpad igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Lite off-topic, men på mitt MK-85 hängde sig backspace konstant förra veckan och blev obrukbart. Detta efter knappt ett år och under året har flera andra tangenter fastnat tillfälligt i nedtryckt läge. Tycks vara stora kvalitetsproblem med deras tangentbord. Har även en Qpad 5K mus som tidigt började strula med skrollhjulet.

Det blir aldrig mer någon Qpad produkt för min del. Man får INTE vad man betalat för i detta fall.

Jag hade stora problem med min shift tangent på mitt MK-80 bord när jag hade det. Jag knäppte av tangenten och man såg ganska tydligt att tangenten var slarvigt gjuten då det var som en liten plast pigg som stack ut på sidan och som tog i tangentbordets ram varje gång när man tryckte ner tangenten vilket ledde till att shift fastnade. Tog en kniv från köket och skar bort plastpiggen. Efter det så klickade shift fint

Sålde mitt MK-80 för ett bra tag sedan dock, har ett ducky g2pro tkl nu. Extrem skillnad på kvalité!

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Izeen:

Jag hade stora problem med min shift tangent på mitt MK-80 bord när jag hade det. Jag knäppte av tangenten och man såg ganska tydligt att tangenten var slarvigt gjuten då det var som en liten plast pigg som stack ut på sidan och som tog i tangentbordets ram varje gång när man tryckte ner tangenten vilket ledde till att shift fastnade. Tog en kniv från köket och skar bort plastpiggen. Efter det så klickade shift fint

Sålde mitt MK-80 för ett bra tag sedan dock, har ett ducky g2pro tkl nu. Extrem skillnad på kvalité!

Mitt MK-85 ligger i en byrolåda nu och är trasigt. Lika bra att kasta det jag har ju inte så mycket nytta av det nu direkt.

Köpte ett Filco Ninja Majestouch efter det och det kändes ju direkt vilket uppsnäpp i kvalité det blev. Inte mycket dyrare men bra mycket mer kvalité för pengarna. Mycket stilrenare och snyggare också för den delen.

MEN... så sent som idag fick jag hem min senaste leksak som jag precis pluggade in. Ett Topre Realforce. Jag måste nog på en gång påstå att min jakt efter det perfekta tangentbordet är slut nu.

Men som sagt. Efter att ha ägt 2 stycket Qpad produkter är mitt förtroende för deras produkter väldigt skadat.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch