Hjälp med NAS till iPad

Permalänk
Medlem

Hjälp med NAS till iPad

Hej!
Jag skulle behöva hjälp att hitta en NAS som gör att jag kan starta en torrentnedladdning direkt på min iPad men att den ska lagras direkt på någon typ av NAS i mitt hemnätverk. Jag ska sedan kunna streama den till min iPad och apple tv, jag vill alltså inte behöva använda någon annan dator förutom iPaden.
Fråga 1. Finns det någon sådan lösning som funkar bra ?
Fråga 2. Vilken NAS ska jag isåfall köpa ?

Tack på förhand!

Visa signatur

Silver

Permalänk
Medlem

Funkar utmärkt med synology. Klickar du på en torrent eller magnetlänk i mobilen eller ipaden så öppnas synologys egna torrentapp och börjar ladda ner filen. Jag gör detta själv i tex tunnelbanan, när jag kommer hem slår jag bara på min TV som har tillgång till NASen och tittar direkt. Finns en dedikerad synologyapp för att se på film i ipad/iphone också. Funkar sjukt bra.

Permalänk
Medlem

Perfekt, vilken modell av synology ska jag ha ? tack för grymt snabbt svar också

Visa signatur

Silver

Permalänk
Medlem

Jag har en Synology DS213+ är SJUKT nöjd med den. Annars har du den nyaste versionen av den jag har som heter DS214+ (2-bays) ca pris på 2800kr

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

Nice, funkar den 213+ bra att streama 1080p med ? till apple tvn t.ex

Visa signatur

Silver

Permalänk
Medlem

Yes gör det hela tiden så inga problem. Streamar både till ATV3 samt en raspberry Pi.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

Jag har nån 4-disk variant som streamar filer runt 10GB utan problem till TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OceanK:

Yes gör det hela tiden så inga problem. Streamar både till ATV3 samt en raspberry Pi.

Hur streamar du till en ATV3:a ?

Permalänk
Medlem

Annars funkar tjänster som www.put.io mycket bra. Snabb nedladdning till deras server och kan konvertera till mp4 så det går att spela upp direkt i ipadens webbläsare.

Visa signatur

3770K@4,5, Kingston hyperbeast 2133 Mhz, Gigabyte z77x - ud3h, Corsair H150i rgb, Corsair HX750i, Fractal Define-c.

"-Trying is the first step towards failure" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Plex gissar jag på.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Plex gissar jag på.

Plex på ATV3 ? Hur får man in det ?

Permalänk
Medlem

https://forums.plex.tv/index.php/forum/136-appletv-plexconnec...

Alternativt kör man via mobilen/paddan och airplayar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Notera att Synologys egna videospelare (Video Station), inte hanterar filmer med DTS-ljud så det får man isåfall konvertera. Jag har ingen bra erfarenhet av Plex på min NAS (DS412+), Videostation gör jobbet mycket bättre (om man bortser från DTS-problemet) och med mycket mindre CPU-belastning..

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quart:

Hur streamar du till en ATV3:a ?

Använder min macbook pro med programmet Beam, funkar klockrent utan problem med alla filmer. Vet att det stod i titeln med hjälp av ipad.

Annars använder jag min ipad/iphone med synologys program men då funkar inte vissa filmer utan får bara ljud. Och är det DTS så funkar det tyvär inte. Tror även jag provat goodplayer i telen.

Vill man och orkar man kan man fixa in plex och sen via trailers i atv3 få upp filmerna.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk

Jag har en oanvänd synology med oanvända diskar till salu. Bra pris om du är intresserad. Pm mig om du vill veta mer finns i sthlm...

Visa signatur

ASRock Z390 Taichi Ultimate
i9 9900K
G.Skill 2x8G 4000 mhz
ASUS RTX 2080 Ti