Asus satsar på kompakt gaming med ROG GR8 och Geforce Maxwell

Permalänk
Melding Plague

Asus satsar på kompakt gaming med ROG GR8 och Geforce Maxwell

Gott om råprestanda i litet format är temat för nya spelmaskinen Asus ROG GR8. Som grädde på moset följer systemet även riktlinjerna för Valves kommande Steam Machines.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Söt liten sak. Man kan se den stå i många ungdomsrum. Tyvärr är den alldeles för klen och för ful för mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Problemet är väl att med en nästan lika stor låda får du in nätagg o därmed tyngre grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Bra namn, Republic Of Gamers gråtta = mancave?

OT: ser söt ut, vill ha

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Xcym:

Bra namn, Republic Of Gamers gråtta = mancave?

OT: ser söt ut, vill ha

I think it would be gr8 if you could finnish those TPS reports... Yeah..

OT:
Smutt system att köra SteamMcachine/Win dualboot på.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Problemet är väl att med en nästan lika stor låda får du in nätagg o därmed tyngre grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Det skulle jag villja se, eftersom den inte ser ut att vara mycket tjockare än vad ett grafikkort är. Vilket chassi pratar du om?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Intel i7 och 750 Ti? Varför...?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Intel i7 och 750 Ti? Varför...?

Skickades från m.sweclockers.com

Säkert låg prestanda på det externa nätagget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

Säkert låg prestanda på det externa nätagget

Precis. Slår vad om att dom slängde på sin kraftfullaste brick från en bärbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Det skulle jag villja se, eftersom den inte ser ut att vara mycket tjockare än vad ett grafikkort är. Vilket chassi pratar du om?

Känns lite som sweclockers sitter å håller på en massa info... om man kollar anandtechs coverage från asus presskonferens http://www.anandtech.com/show/8113/asus-rog-press-conference-live-blog så ser man att de även har en G20 i raven- storlek. Där ser man även hur liten GR8an är i jämförelse...

Permalänk
Medlem

Snygg och läcker maskin. Kanske lite klen GPU bara, men det kanske är för att få plats och hålla priset nere.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Fluff3:

Känns lite som sweclockers sitter å håller på en massa info... om man kollar anandtechs coverage från asus presskonferens http://www.anandtech.com/show/8113/asus-rog-press-conference-live-blog så ser man att de även har en G20 i raven- storlek. Där ser man även hur liten GR8an är i jämförelse...

Plus att man ser att den har i7 och 780 om man skrollar längre ner!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Rätt imponerande kompakt ändå!
Men jepp, lär vara externt nätagg, och har ju vissa begränsningar i GPU-prestanda.
Personligen är jag inte helt förtjust i designen heller, men det är väl en smaksak..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Inspirerande! Om man nu skulle vilja bygga något liknande, hur löser man det med strömförsörjning?

Permalänk
Skrivet av duckstar:

Inspirerande! Om man nu skulle vilja bygga något liknande, hur löser man det med strömförsörjning?

Externt aggregat? Så som t.ex Xbox 360 har. Vet inte hur mycket det skulle palla med men..

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurdpopcorn:

Externt aggregat? Så som t.ex Xbox 360 har. Vet inte hur mycket det skulle palla med men..

typ något åt det här hållet skulle nog krävas...
http://mini-itx.se/miniitxstromkit160w192wflaktlost-p-993.html?cPath=76_147
i teorin skulle det funka med ett 750ti då det inte behöver någon extern strömförsörjning..
hur bra det skulle fnka i praktiken skulle vara väldigt roligt att veta...

Permalänk
Relik 📜

Asus hörde precis av sig och meddelade att informationen vi fick på mässgolvet var lite tokig. ROG GR8 har en mobil Core i7-processor, inte en stationär. Det känns med handen på hjärtat mer rimligt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

ROG GR8 har en mobil Core i7-processor, inte en stationär. Det känns med handen på hjärtat mer rimligt.

Indeed

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.