[Skärmproblem] Samsung S27C590HS bilden "fladdrar"

Permalänk
Inaktiv

[Skärmproblem] Samsung S27C590HS bilden "fladdrar"

Har ett problem med min nya skärm. Bilden liksom "fladdrar" eller vad man ska kalla det. Det är märkbart och störande.
Jag kör med HDMI från min bärbara, en Lenovo Thinkpad E540.

Är det någon som har denna skärm eller som upplevd detta problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Har ett problem med min nya skärm. Bilden liksom "fladdrar" eller vad man ska kalla det. Det är märkbart och störande.
Jag kör med HDMI från min bärbara, en Lenovo Thinkpad E540.

Är det någon som har denna skärm eller som upplevd detta problem?

Glappa sladdar? Kan också vara något knasigt med den bärbara. Något som inte är kompitabelt riktigt.

Om jag förstått rätt, så kopplar du in din laptop till den nya skärmen, så att det visas på den istället? I sånna fall så kan det ju vara något med att du har två skärmar på, på samma gång, vilket leder till att det blir en sorts störning i mellan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Diaxuzz:

Glappa sladdar? Kan också vara något knasigt med den bärbara. Något som inte är kompitabelt riktigt.

Om jag förstått rätt, så kopplar du in din laptop till den nya skärmen, så att det visas på den istället? I sånna fall så kan det ju vara något med att du har två skärmar på, på samma gång, vilket leder till att det blir en sorts störning i mellan.

Jag har bara bilden på den nya skärmen och bärbara är locket stängt på.
Det är som skärmen hela tiden "refreshar". Det är som svagt flimmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Jag har bara bilden på den nya skärmen och bärbara är locket stängt på.
Det är som skärmen hela tiden "refreshar". Det är som svagt flimmer.

Har du någon annan dator du kan pröva på? Helst en stationär, så att man lätt kan se ifall problemet ligger i sladden eller i laptopen. Skärmen är det knappast något fel på, om du inte haft en väldig otur och fått en defekt.

Permalänk
Medlem

Flimmer eller fladder? För mig två totalt olika saker. Bakgrundsbelysningen kan ge flimmer om den regleras med hjälp av pulsbreddsmodulering (PWM). Upphör vid max ljusstyrka. Swecs nya skärmrecensent har tagit upp problemet i artiklar.

länk http://www.sweclockers.com/recension/18519-benq-bl2710pt-flim...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Har du kollat Refresh raten? Om den inte är inställd korrekt, så kan det uppstå som flimmer.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows/correct-monitor-fl...

Kolla den

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hardware guy:

Flimmer eller fladder? För mig två totalt olika saker. Bakgrundsbelysningen kan ge flimmer om den regleras med hjälp av pulsbreddsmodulering (PWM). Upphör vid max ljusstyrka. Swecs nya skärmrecensent har tagit upp problemet i artiklar.

länk http://www.sweclockers.com/recension/18519-benq-bl2710pt-flim...

Mer som svagt flimmer (skärmen skiftar från ljust och svagare ljust). Speciellt när det är väldigt ljus bild.

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag testat både ny HDMI-kabel, senaste drivrutinerna till grafikkortet och med en stationär dator. Inget hjälper.
Så imorgon blir det att åka till Webhallen och förhoppningsvis få skärmen bytt. Skärmen har även backlight bleeding som sträcker sig in i bilden så pass mycket att det stör både spelande och filmtittande.

Varför ska jag alltid ha sådan otur med skärmar.