Permalänk

Ducky Shine 4

Detta verkar då bli det nya tangentbordet från Ducky

Från Duckys fanpage

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Permalänk
Permalänk

Gillar inte de stora feta knapparna till höger sida, lite stora i mitt tycke, annars gillar jag det!

Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

Den glossiga finishen får mig att gråta

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Permalänk
Medlem

Ogillar starkt reglagen.

Permalänk

Tro det eller ej, men jag gillar faktiskt reglagen. Kul att dom provar på lite annorlunda saker.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

Redan? Shine 3 är ju fortfarande ny

Permalänk
Medlem

Har ett Ducky Shine 1 och till detta säger jag usch och fy!

Permalänk
Medlem

Hade dem inte haft pianolackeringen eller finishen så hade det varit lite bättre, knoppar vet jag inte riktigt vad jag tycker, både lite små coolt med iden men samtidigt tycker jag dem är en aning för stora

sitter med ett ducky shine (1)

Permalänk
Medlem

Skönt att jag skaffade ett Shine 3 när det kom, och inte väntade på det här. Det var SKITFULT. Designen på "benen" är ful. Rattarna är groteska. Vad har de tänkt?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

Fulaste keyboardet sen Sidewinder X6 som också hade 2 STORA jävla feta rattar.

Detta är utan tvekan det fulaste ducky någonsin gjort, skulle inte ha skiten på mitt skrivbord om jag fått möget.
Och pianolackering, haha, patetiskt.

Ska dom ha volumeknobs lär av Corsair, dom är iaf implementerade bra på deras K70, detta är bara groteskt.

Permalänk
Medlem

Ogillar starkt glossy panelen. Men varför skulle man vilja ha de på ett tagentbort? Och varför i hela friden ha så stora reglage kan man ju undra :). Eller är det en inbyggd förstärkare för ljudet hahah? :).

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk

Hemskt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Video.

Pianofinish var tydligen bara på en prototyp. När den säljs kommer den att ha borstad finish.. alltså som borstad aluminium fast svart plast. Det är ganska många grejer till PC som har sån finish redan.

Jag gillar vridreglage men jag tycker att de är för stora. Själv gillar jag inte de feta kanterna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Finns ingen anledning att knapparna ska vara flera cm höga.
Förstör precis allt med dom.
Gör dom typ 0.5-max 1 cm höga så kanske.

Permalänk
Medlem

Högst personlig åsikt:

Duckys första serie: bra.
Andra serien: bättre (har både ett G2Pro och ett Shine 2).
Tredje serien: här gick det överstyr (Shine 3 är puckad, lämnade tillbaka det).
Fjärde serien: nu går det tydligen bara utför...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jäklar vad snyggt! Påminner mig om en riktigt fin synthesizer.

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Högst personlig åsikt:

Duckys första serie: bra.
Andra serien: bättre (har både ett G2Pro och ett Shine 2).
Tredje serien: här gick det överstyr (Shine 3 är puckad, lämnade tillbaka det).
Fjärde serien: nu går det tydligen bara utför...

Vad är det för fel på 3an? Det enda jag saknar är mediaknappar och det fixade jag med autohotkey. Är ju nästan identiskt med tvåan förutom att space har rgb dioder, 3an saknar mediaknappar och har några till led-lägen.

Håller med om att 4an ser lite skum ut. Reglagen får mig att tänka på en gammal radio eller stereo.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Snusfri

Mycket nöjd med mitt Shine 2 så behåller det så länge det håller

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Tangentbordskonnässör

De där rattarna var ju bara för mycket. Ser ju nästan värre ut än tangentbord med 45-gradersvinkelsdesign och typsnitt från rymden för tusan.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Högst personlig åsikt:

Duckys första serie: bra.
Andra serien: bättre (har både ett G2Pro och ett Shine 2).
Tredje serien: här gick det överstyr (Shine 3 är puckad, lämnade tillbaka det).
Fjärde serien: nu går det tydligen bara utför...

Hmm, jag borde kollat på 2:an i första hand kanske. 3:an har iaf ljudreglage men jag tänkte visst inte på att hotkeys för media vore trevligt också.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Vad är det för fel på 3an? Det enda jag saknar är mediaknappar och det fixade jag med autohotkey. Är ju nästan identiskt med tvåan förutom att space har rgb dioder, 3an saknar mediaknappar och har några till led-lägen.

Håller med om att 4an ser lite skum ut. Reglagen får mig att tänka på en gammal radio eller stereo.

Skrivet av Luminous:

Hmm, jag borde kollat på 2:an i första hand kanske. 3:an har iaf ljudreglage men jag tänkte visst inte på att hotkeys för media vore trevligt också.

Finns firmware uppdatering till Shine 3 som lägger till media knappar http://www.duckychannel.com.tw/en/firmware_updater.html

Citat:

02. New: Multimedia keys (Fn + Calc = Play/Pause, Fn + PC = Stop, Fn + Mail = Previous Song, Fn + Home = Next Song).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Vad är det för fel på 3an? Det enda jag saknar är mediaknappar och det fixade jag med autohotkey. Är ju nästan identiskt med tvåan förutom att space har rgb dioder, 3an saknar mediaknappar och har några till led-lägen.

För mig är det flera saker:

  • Mediaknapparnas frånvaro. Extremt irriterande.

  • Inställning av repeat delay och repeat speed är fullständigt meningslöst; att ta bort mediafunktionerna för den skitens skull är det dummaste Ducky hittills har gjort.

  • Belysningen kan inte vara påslagen för alla F-tangenter samtidigt. Grovt irriterande.

  • De Fn-knappsaktiverade funktionerna har flyttats, vilket innebär att symbolerna på mitt PBT dyesub-tangentset inte matchar. Grovt irriterande.

Sen gillar jag heller inte RGB-dioderna (antingen har man RGB-dioder under alla tangenter, eller så inte alls), men de kanske gick att slå av, minns inte.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

För mig är det flera saker:

  • Mediaknapparnas frånvaro. Extremt irriterande.

  • Inställning av repeat delay och repeat speed är fullständigt meningslöst; att ta bort mediafunktionerna för den skitens skull är det dummaste Ducky hittills har gjort.

  • Belysningen kan inte vara påslagen för alla F-tangenter samtidigt. Grovt irriterande.

  • De Fn-knappsaktiverade funktionerna har flyttats, vilket innebär att symbolerna på mitt PBT dyesub-tangentset inte matchar. Grovt irriterande.

Sen gillar jag heller inte RGB-dioderna (antingen har man RGB-dioder under alla tangenter, eller så inte alls), men de kanske gick att slå av, minns inte.

Ljuset kan lysa på alla F knappar samtidigt. Minns inte hur man fixade det men det var nåt knappkommando. Men jag håller med om att repeat funktionerna är ganska onödiga. Fixade mediaknappar med autohotkey. Hur är det att köra PBT tangenter när man har dioder? Kan de lysa igenom?

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Ljuset kan lysa på alla F knappar samtidigt. Minns inte hur man fixade det men det var nåt knappkommando. Men jag håller med om att repeat funktionerna är ganska onödiga. Fixade mediaknappar med autohotkey. Hur är det att köra PBT tangenter när man har dioder? Kan de lysa igenom?

Modifier mediakeys är idiotiskt och har alltid varit största nackdelen med mekaniska för mig.
Jag saknar dedikerade next,paus,play, volym osv knappar.

Det är K70 som är över alla andra gällande just detta.

FN modifiers är skräp, det är ingen laptop man sitter på liksom ;/

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Modifier mediakeys är idiotiskt och har alltid varit största nackdelen med mekaniska för mig.
Jag saknar dedikerade next,paus,play, volym osv knappar.

Det är K70 som är över alla andra gällande just detta.

FN modifiers är skräp, det är ingen laptop man sitter på liksom ;/

Smaken är som baken, delad. Jag skulle aldrig köpa ett tangentbord med dedikerade mediaknappar. Stilrent och minimalistiskt ska det vara, för mig!

Permalänk
Master of Overkill

Fulaste jag sätt tbh inom Ducky ska va clean.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Tur man köpte Ducky Mini för ett tag sedan xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Smaken är som baken, delad. Jag skulle aldrig köpa ett tangentbord med dedikerade mediaknappar. Stilrent och minimalistiskt ska det vara, för mig!

Självklart.
Jag skriver såklart inte för alla randoms. Jag skriver för min egen del
En annan sak K70 har som extremt få keyboard har det är tightat till avståndet mellan §123 och F-knapparna.
Det är så fruktansvärt lång avstånd på normala mekaniska keyboard, vilket är skit när man använder dom konstant och har mindre händer.

Hoppas på ett 10-keyless av corsair med alla mediaknappar och samma armstöd som dom har på k70, samt samma placering på F1 osv.
Hade varit mitt perfekta mekaniska keyboard

Sen är ju dock detta ducky allt annat än stilrent, fulaste jag sett sen sidewinder X6
Groteskt.

Permalänk

Hur kan någon hata ett par feta rattar?

Vill ha det här...

Visa signatur

Blegh <3 ^^