Vissa knappar på tangentbord har slutat fungera.

Permalänk

Vissa knappar på tangentbord har slutat fungera.

Hej! Har fått ett jävla skumt problem med datorn tidigare!

Kan helt plötsligt inte skriva "?" och följande bokstäver: FUEW. De fungerar att skriva utan att hålla in shift, men med shift händer det ingenting. Alla andra bokstäver verkar fungera att skriva med shift. Tangentbordet är ett SteelSeries Shift, och det fungerar utmärkt om jag använder ett annat tangentbord. Kan även tillägga att jag inte har råkat byta språk i operativsystemet genom Alt + Shift, så det är inte det som är problemet. Har även testat dra ur sladden och sätta in igen, så det lär inte vara glapp.

Någon som känner igen det här? Är det fel på själva tangentbordet eller sitter felet ca 40 cm från skärmen? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Fel i tangentbordet garanterat om du testat med ett annant och det fungerar prima då kan du skicka in ditt gamla på rma om du har garanti.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av Hagis2k:

Fel i tangentbordet garanterat om du testat med ett annant och det fungerar prima då kan du skicka in ditt gamla på rma om du har garanti.

Tack för svaret! Tyvärr har det här tangentbordet några år på nacken, så det blir nog soptunnan om jag inte får det att fungera. Men ska testa koppla in det i en annan dator.

Permalänk
Skrivet av studsmatta11:

Tack för svaret! Tyvärr har det här tangentbordet några år på nacken, så det blir nog soptunnan om jag inte får det att fungera. Men ska testa koppla in det i en annan dator.

Har testat koppla in det i en annan dator nu och det är samma problem. Antar att vi kan konstatera att det är fel på tangentbordet då?