Startar men visar bara blackscreen? Hdd som pajat? Tacksam för svar :)

Permalänk
Medlem

Startar men visar bara blackscreen? Hdd som pajat? Tacksam för svar :)

Hej har en asus x53sd som är köpt hos dustin home. När jag skulle starta den i eftermiddags så gick den igång men genast blackscreen. Visade inte windows eller asus loggan var bara helt svart. Provade att koppla in den i en extern skärm men det funkade inte heller. Är det hårddisken så har pajat. Går detta på garantin datorn är 1,6 år gammal. Tacksam för svar.

Permalänk
Skrivet av Haduoki:

Hej har en asus x53sd som är köpt hos dustin home. När jag skulle starta den i eftermiddags så gick den igång men genast blackscreen. Visade inte windows eller asus loggan var bara helt svart. Provade att koppla in den i en extern skärm men det funkade inte heller. Är det hårddisken så har pajat. Går detta på garantin datorn är 1,6 år gammal. Tacksam för svar.

Ej hårddisken om datorn inte ens postar, testa att ta ut en RAM sticka och och starta för att resetta NVRAM.

Permalänk
Medlem

Ska jag prova att köra utan ram?

Permalänk

dra ur all ström till datorn(antar att det är en bärbar) dra inte ur några minnen!

när batteri och ström till datorn är ute, försök starta den ett par gånger för att få ut all ström, vänta en 15 sek efter du fått ur strömmen(tryckt på start knappen)

sedan sätt i all ström igen och datorn skall nu fungera!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Har bara en sticka

Permalänk
Medlem

Fungerar inte

Permalänk
Medlem

Borde gå att reklamera.